• Nou, mijn kat kwam zonet door het luikje en ik zag al gelijk dat er iets mis was. Hij liep erg wankel en hij kroop naar een hoekje en ging daar liggen. Hij ademde met de seconde moeilijker en hij liep te kwijlen. Ik was gelijk bezorgd en ik ging bij hem zitten en hem aaien. Mijn vader belde ondertussen mijn moeder zodat die op mijn zusjes kon passen en wij naar de dierenarts konden. Mijn kat, Percy, liep ondertussen heel wankel naar een ander plekje. Hij ademde echt heel zwakjes en ik was ontzettend bang om hem kwijt te raken. Ik was bang dat hij dood zou gaan. Ik was behoorlijk overstuur en zat ook te huilen (Ik ben gewoon zo gehecht aan Percy dat ik niet meer zonder hem kan.) Mijn moeder moest op de fiets naar huis komen dus mijn vader belde ondertussen de dierenarts, en die werkte dus niet s'nachts. Fijn. Mijn vader belde een andere dierenarts en die werkte gelukkig wel s'nachts. Maar wij moesten nog wachten op mijn moeder en ik was nog steeds bang dat Percy dood zou gaan.
    Na ongeveer een kwartiertje kwam mijn moeder thuis en gingen wij snel naar de dierenarts. Mijn kat ademde nog steeds heel moeilijk. Toen we daar waren moesten we ook nog een tijdje wachten en ik probeerde Percy een beetje gerust te stellen door hem zachtjes te aaien. Zijn oog pupillen gingen ook een beetje om hoog dus ik schudde steeds zachtjes aan het kooitje zodat ze weer op hun plek gingen. Toen kwam de dierenarts en hij onderzocht Percy. Hij zei dat Percy was aangereden maar hij had gelukkig niks gebroken. Hij was alleen een beetje raar in zijn kop. Nou, Percy werd in een kooitje gelegd om te rusten (naast een kat die precies het zelfde had gehad) en we mogen hem morgen ophalen. 9 van de 10 keer komt het goed.
    Nu ben ik echt ontzettend opgelucht! Ik was echt bang dat ik Percy kwijt zou raken.

    Om het topic nuttig te houden: heeft één van jullie ook zoiets meegemaakt? Dat je bang was je huisdier (of een mens) kwijt te raken?

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 23:33 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pft, een geluk bij een ongeluk dus. Damn. Zo zielig dat 'ie is aangereden! Wat een .. Urgh. Gelukkig dat het weer goed komt!

    En oh ja, echt zo vaak eigenlijk. Wij hadden vroeger vijf katten en nou ja.. allemaal verschillende manier overleden zeg maar. Ik ben er eigenlijk niet echt overheen gekomen. Ik was zo aan ze gehecht!

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 23:35 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gelukkig is het nog goed afgelopen dan.
    Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het soms wel de schuld van de eigenaren van een kat als zoiets gebeurd. Ik snap dat een kat graag buiten loopt, maar hierdoor krijg je dus dat ze aangereden worden of vergiftigt worden.
    Mijn vorige buren hadden gewoon de kat aan een lijn gelegd zodat hij de hele tuin kon doorlopen. Dat zou een oplossing moeten zijn voor alle katten.

    ach gosh, ja een keertje toen mijn kat over gaf en zich vervolgens liet vallen. mn hart stond even stil


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Wat rot voor dat arm diertje.
    Ik heb nooit iets ergs meegemaakt met één van mijn katten, behalve dat ik er ooit eens per ongeluk op ben gaan zitten :')
    Het is wel jaren geleden gebeurd, het jammere is wel, dat die kat sinds enkele jaren terug gestorven is van de ouderdom.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ah dat is sneu! Ik hoop voor je dat het allemaal weer goed komt met Percy. Hij heeft waarschijnlijk alleen even rust nodig vanwege een schock.
    Zelf ben ik ook een kat kwijt geraakt, was even zo'n geweldig lief beestje waar ik heel erg gehecht aan was. Op gegeven moment merkte ik dat ze niet meer thuis kwam, en kon haar ook nergens vinden. Toen hoorde ik later dat in de buurt een persoon was die vrouwlijke katten meenam. Geen idee waarom eigenlijk, waarschijnlijk voor het fokken ofzo. Maarja, daar was ik dus echt kapot van. Ik mis haar nog steeds wel hoor, maar ik kan er nu wel mee leven. Ik hoop dat ze ergens is waar ze gelukkig en goed behandeld word. Ik weet namelijk niet of ze nog wel leeft.
    In ieder geval, sterkte!


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Pom begon een keer heel raar te hijgen en stond ineens stokstijf stil. Vet eng.

    Hij heeft trouwens ook al een longontsteking overleefd vanwege z'n vetreserves.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2013 - 23:42 ]


    26 - 02 - '16

    mijn hond kreeg een keer een zware darmoperatie toen was ik toch ook wel heel bang maar gelukkig was alles goed gekomen net als bij jou

    Draculea schreef:
    Gelukkig is het nog goed afgelopen dan.
    Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het soms wel de schuld van de eigenaren van een kat als zoiets gebeurd. Ik snap dat een kat graag buiten loopt, maar hierdoor krijg je dus dat ze aangereden worden of vergiftigt worden.
    Mijn vorige buren hadden gewoon de kat aan een lijn gelegd zodat hij de hele tuin kon doorlopen. Dat zou een oplossing moeten zijn voor alle katten.


    De meeste katten houden niet echt van aan een lijntje zitten. En de mijne houden van hun vrijheid. Mijn katten logeerden ook bij mijn opa en oma toen wij op vakantie waren en toen moesten ze de hele nacht binnen zitten. Nou, dat zijn ze niet gewend dus toen is Percy doodleuk weg gelopen en hij werd 8 dagen later in een dorp verderop ergens gevonden. Percy laat ons wel schrikken...


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Awh germ, arm katje.D= Ik hoop dat hij er goed van herstelt.<3
    Ps: Percy is een leuke naam, doet me denken aan Percy Weasley van Harry Potter.c:


    You were born original, don't die as a copy.

    Pff. Wat heftig! Wel mooi nieuws dat het goed gaat komen. Veel beterschap gewenst!

    Ik ben onlangs mijn trouwe vriendin kwijt geraakt. 14 jaartjes was ze mijn huisdiertje. Die poes heeft al zoveel overleefd en volgens mij heeft ze ook al haar kinderen overleefd. Ze heeft een enorm mooi leven gehad. Het was fijn dat ze 's nachts bij mij kwam liggen als ik het moeilijk had. Alsof ze het wist. Daarom dat het me ook pijn deed om haar die laatste maand te zien. Je zag gewoon dat ze 'op' was. Het deed me pijn toen ik ze op een ochtend vond.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dank jullie wel allemaal (flower)

    Voor degene die ook een huisdier zijn kwijt geraakt, veel sterkte!

    @SPECS
    Daar is ie ook naar vernoemd (Y:


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Awh, wat zielig voor dat beestje. Wat een geluk dat het goed gaat komen.

    Ik heb mijn eerste hondje ooit kwijtgeraakt omdat iemand hem vergiftigde. Het was een zwerver die graag in ons huis wou breken, maar mijn heldje was de beste bewaker ooit dus. Hij begon uit het niets te schuimen en wou me hem niet laten aaien. Toen ik haar naar de dokter bracht en ze een injectie kreeg was het even beter. Ik herinner dat ze voor me kwam staan, in de hoop dat ik haar op mijn schoot zet. Het doet me pin dat ik het niet deed. Het zou de laatste keer kunnen zijn dat ik haar zo had kunnen vasthouden. We gingen uiteten, toen we thuiskwamen was ze zo warm. Later kwam me moeder zeggen dat ze denk dat ze dood was. Wij helemaal naar het dokter hollen, bleek het te laat te zijn. Ik heb geloof ik nog nooit zo erg al toen gehuild. It was the worst day ever.


    -

    nee nog niet gehad maar mijn kat is verdwenen om te sterven )': en ik lief de naam van je kat trouwens


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Nou. De kat van mijn stiefmoeder kreeg een keer een hartaanval. Ze liep naar de mat, versteef en viel gewoon pardoes opzij. En toen heeft mijn vader haar gereanimeerd. Hartmassage en shit. True story, bro.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Wauw, dan heeft je kat echt geluk gehad.
    Onze kat was weggelopen toen we op vakantie waren. Ze was twee/drie weken weg en we dachten dat we haar niet meer zouden vinden, maar toen werden we gebeld en was ze gewoon bij mensen het huis binnen gelopen (:


    Take risks and conquer your fears.