• Ik heb het weer voor elkaar hoor...
    Mijn vader heeft een hele zware periode achter de rug en ik heb 24/7 voor hem klaargestaan. Nu is hij weer terug in zijn oude nieuwe huis en nu denkt hij dat hij weer alles kan maken. Bij hem zijn is net een voorstelling zien van hans klok, je weet nooit wat er gaat komen. Als m'n broertje of ik naar hem toe gaan vragen we ons altijd af wat er gaat komen. Nu kwam hij laatst van een uurtje bij m'n vader weer thuis met het feit dat hij weer een nieuwe vriendin heeft. Zijn vorige was helemaal top, helemaal het einde, maar als ze er niet was zat hij haar helemaal zwart te maken, zeurde hij weer dat ze te veel zeurde. Dus ik hem uitgelegd dat het een vrouwenkwaal was en als hij elke vrouw niet moet die zeurt, dat hij een forever aloner is. Nu heeft hij weer een andere met weer een hond terwijl hij duidelijk heeft gezegd dat hij geen hond moet omdat het niet met m'n broertje kan. Nu zijn we 3 weken bij hem geweest en het was echt hel op aarde. Hij maakte er 1 grote poppenkast van. Hij belooft dingen, die niet waar komen. Hij heeft zich nooit ergens mee bemoeit en opeens moeten ik en mijn broertje van hem op een sport om gezond te zijn en om onze vriendenkring uit te breidden. Tja, volgens hem zijn we vriendloos terwijl ik genoeg vrienden heb en ik hem pas 10 x heb uitgelegd dat als m'n vrienden heel ver weg wonen en op vakantie waren. Iedereen weet ook hoe warm het was begin de vakantie. Zat ik hoor, in m'n donkere bloedhete kamer. Dus ik vraag aan hem of hij voor me een ventilator kan kopen. Je hebt ook van die kleintjes die je aan je bed kan knippen. Kwam hij thuis met zo'n klein ventilatortje die je om je nek moet hangen en binnen een middag leeg is met de reden dat het een grapje van hem was. Vervolgens kan hij wel een grote in de woonkamer zetten... Nu dat ik 16 word komt hij opeens met het idee dat ik een bijbaan moet nemen terwijl ik mijn examen inga. Dat moet ik van hem omdat ik anders op m'n oudste exstiefbroer ga lijken, maar het verschil is dat hij ruim 21 was en ik nog niet eens 16 ben. Nu is er niks mis mee met een bijbaan en m'n crush (lees: leeftijdsverschil) helpt me met m'n CV, maar hij heeft het er 3 weken over gehad en opeens gaat hij vacatures sturen terwijl ik zoiets heb van dat kan ik ook zelf. Dat heb ik hem ook uitgelegd maar hij walst gewoon over me heen. Hij heeft me in die 3 weken heel erg overstuur gemaakt dat ik bijna hyperventilerend op m'n kamer zat en hij zei alleen maar dat als ik niet binnen 5 minuten beneden ben dat hij m'n eten weg zou gooien. De volgende dag gaat hij me aaien dus ik vragen wat hij nou van me moest en toen pas zei hij dat hij het best wel zielig voor me vond die avond daarvoor... Wat heb ik daar nou aan? Die dag daarna? Mijn moeder en oma hebben hem heel erg in die periode geholpen dat hij zo in de shit zat enzo. Hij mocht m'n oma's auto lenen en hij heeft bij m'n moeder op de bank gezeten ten afschuw van m'n stiefvader maar nu dat het weer goed gaat maakt hij ze helemaal zwart... Iedereen mankeert wat maar hij zelf mankeert gelukkig niks... Laatst begon hij er weer over (de sport en de bijbaan) en ik was het gewoon zo zat dat ik hem duidelijk heb gezegd dat ik er niks meer over wou horen. Opeens was ik lui en weet ik veel. Nu ging hij me weer berichten sturen die nergens op sloegen en toen kreeg hij het door en stuurde: waarom doe je zo lelijk? respect graag.
    Ik had echt iets van pardon?! Ik heb hem 15 jaar lang pootjes gegeven en omdat ik nu wat meer van me afbijt heb ik opeens geen respect meer. Moet hij lekker zeggen... Krijgt m'n moeder gister een sms van hem dat hij zag dat aanstaand weekend ons 'zogenaamde' weekend was maar dat hij die al volgepland heeft... Daar kijk je toch van te voren naar of je niet iets hebt dat weekend? maar goed, toen heb ik dus gezegd dat je respect niet kan afdwingen en dat je dat moet verdienen. Gaat hij onnozel doen en ik reageer daar gewoon op en opeens heb ik een grote mond en heb ik het gedaan... Alleen maar omdat ik de waarheid zeg... Ik heb trouwens ook niet echt het idee dat ik en m'n broertje nog iets liefs voor hem zijn aangezien zijn enige liefde lijkt wel zijn motor is. Ik hoor en lees niks anders als motor en heb avonden thuis gezeten uren samen met m'n broertje omdat hij motor rijden was... Gezellige vakantie...

    [ bericht aangepast op 22 aug 2013 - 14:09 ]


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Wat vervelend voor je dat je vader zo reageert. Heb je gewoon al eens rustig erover gepraat hoe je je hierbij voelt, hem gevraagd waarom hij zo reageert? Voor hem is het ook niet makkelijk, want je zegt net dat hij een lastige tijd achter de rug heeft, misschien heeft hij daar nog een beetje last van? Als hij in een goede bui is zou ik er eens rustig over beginnen waarom hij zo tegen jou doet en dat je het echt niet leuk vind wat er thuis gebeurd. Misschien heeft hij niet eens door dat hij steeds zo reageert. Als het niet werkt, kun je er dan misschien niet met je oma of moeder over praten dat hij steeds zo reageert en alleen maar met zijn motor bezig is? Kunnen zij niet een keertje met hem gaan praten? Dit kan natuurlijk zo niet langer doorgaan.

    Sterkte meis (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    wow, ik vind het echt heel erg voor je. Ik kan wel bergrijpen dat je je zo kl*** voelt xx
    Ik hoop voor je dat hij het op een dag zal begrijpen, dat jij ook respect verdiend
    veel sterkte xx

    [ bericht aangepast op 22 aug 2013 - 14:13 ]


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Dat is vervelend inderdaad. Ik kan je alleen maar sterkte en succes wensen.


    -