• Mensen, stop met verhalen schrijven over depressies, pesten en/of snijden. Het is niet zo romantisch als jullie denken en door er Harry Styles of weet ik veel wie in te voegen, gaat het ook niet romantischer worden. Die dingen doen pijn, zelfs als je erbij plaatst dat je geen mensen wil oproepen tot één van die dingen of erbij plaats dat je er geen mensen pijn mee wil doen; dat doe je wel.
    Ik weet best dat jullie een onderwerp zoeken voor je verhalen, maar alsjeblieft, dit is niet zo'n onderwerp. En als je toch zo'n verhaal wil schrijven; maak het realistisch en niet dat de depressie meteen over is wanneer mister Styles eens binnenwandelt om te zeggen dat ze mooi is.
    Just... don't. Kay?

    En als dit topic verkeerd staat, I am truly sorry, maar ik moest dit even zeggen.


    kindness is never a burden.

    .....


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik ben het met je eens. Ik heb heel veel redenen waarom. Waar ik vooral boos om word is dat het geschreven wordt door mensen die zelf niet eens goed weten hoe een depressie voelt of wat het inhoudt.


    26 - 02 - '16

    En wie ben jij om mensen te vertellen dat ze zich niet mogen uiten op de manier waarop ze willen? Jij hoeft het niet te lezen, je kan het gewoon weg klikken als het niet goed genoeg voor je is. Laat mensen lekker schrijven wat ze willen.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    En wie ben jij om mensen te vertellen dat ze zich niet mogen uiten op de manier waarop ze willen? Jij hoeft het niet te lezen, je kan het gewoon weg klikken als het niet goed genoeg voor je is. Laat mensen lekker schrijven wat ze willen.


    Oh, ik laat ze schrijven wat ze willen. Dit is mijn mening. Ze mogen van mijn part schrijven wat ze willen, maar ik wil duidelijk maken dat dit geen lachertje is. Een depressie gaat niet in één, twee, drie over na het zien van je idool of na het horen dat je er mooi uitziet.


    kindness is never a burden.

    Ailurophilia schreef:
    Ik ben het met je eens. Ik heb heel veel redenen waarom. Waar ik vooral boos om word is dat het geschreven wordt door mensen die zelf niet eens goed weten hoe een depressie voelt of wat het inhoudt.


    Dit inderdaad.


    kindness is never a burden.

    Edgar schreef:
    (...)

    Oh, ik laat ze schrijven wat ze willen. Dit is mijn mening. Ze mogen van mijn part schrijven wat ze willen, maar ik wil duidelijk maken dat dit geen lachertje is. Een depressie gaat niet in één, twee, drie over na het zien van je idool of na het horen dat je er mooi uitziet.


    Je zegt dat ze moeten stoppen. En dus dat het dan niet over gaat? Misschien zitten die mensen zelf wel in een depressie en uiten ze zich zo, hopen ze, dromen ze, weet ik het, dat het zo simpel weg genomen kan worden. Jij moet stoppen met oordelen en mensen gewoon laten.


    Your make-up is terrible

    Het spijt me, maar mensen die erover schrijven mogen dat. Ze zijn vrij om te schrijven wat ze willen. En sowieso, misschien hebben ze het wel zelf meegemaakt. Heb je ook rekening gehouden met die optie?

    Ik ben het met je eens dat het moet stoppen qua het snijden etc zelf. Maar erover schrijven is naar mijn mening iets waar men vrij in is om zelf te beslissen of hij/zij dat wel of niet doet.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Aan de ene kant vind ik het meestal genoeg niet realistisch geschreven. En inderdaad je komt niet uit een depressie als je een complimentje krijgt van je idool.
    Maar aan de andere kant; mensen schrijven wat ze willen, ik denk niet echt dat je het tegen kan houden.

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Je zegt dat ze moeten stoppen. En dus dat het dan niet over gaat? Misschien zitten die mensen zelf wel in een depressie en uiten ze zich zo, hopen ze, dromen ze, weet ik het, dat het zo simpel weg genomen kan worden. Jij moet stoppen met oordelen en mensen gewoon laten.


    Ik roep mensen op om te stoppen, het is hun keuze om daadwerkelijk te stoppen of niet. Ik vertel hen enkel dat ook al schrijf je bij je verhaal 'dit is niet bedoelt om mensen te kwetsen' je hen wél kwetst. Ze herkennen stukken uit het verhaal en je kan zeggen wat je wil, maar dat kwetst.
    Merendeels van de schrijvers van zo'n verhalen zitten niet in een depressie, dat geven ze zelf toe.
    Ik laat mensen. Mocht ik ze niet laten, dan zou ik in hun gastenboeken schrijven of reacties achter laten op hun verhalen, wat ik níét doe.
    En jíj moet míj niet vertellen niet te oordelen.


    kindness is never a burden.

    Hatsumomo schreef:
    En wie ben jij om mensen te vertellen dat ze zich niet mogen uiten op de manier waarop ze willen? Jij hoeft het niet te lezen, je kan het gewoon weg klikken als het niet goed genoeg voor je is. Laat mensen lekker schrijven wat ze willen.

    This. Plus: het is bedrieglijk om aan te nemen dat iemand die zoiets niet 'geloofwaardig' overbrengt dit zelf niet heeft meegemaakt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oke; Ik zal stoppen met One Direction fanfics.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sinistre schreef:
    Oke; Ik zal stoppen met One Direction fanfics.


    Dat is het punt niet. Het kan evengoed over Harry Potter of Twilight gaan.


    kindness is never a burden.

    Weet je wat? Laten we gewoon allemaal richtlijnen maken zodat mensen precies weten wat wel en niet mag. For fuck sake. Doe gezond. Iedereen mag schrijven waar hij of zij over WIL schrijven.


    To infinity and beyond •

    Pardon, voor sommige personen is dat een manier om zich te uiten - en ernstigere voorvallen te voorkomen.
    Wanneer je hier zelf niet mee te maken hebt, of wanneer je er zelf geen ervaring mee hebt - laat die mensen dan lekker.


    Edgar schreef:
    (...)

    Ik roep mensen op om te stoppen, het is hun keuze om daadwerkelijk te stoppen of niet. Ik vertel hen enkel dat ook al schrijf je bij je verhaal 'dit is niet bedoelt om mensen te kwetsen' je hen wél kwetst. Ze herkennen stukken uit het verhaal en je kan zeggen wat je wil, maar dat kwetst.
    Merendeels van de schrijvers van zo'n verhalen zitten niet in een depressie, dat geven ze zelf toe.
    Ik laat mensen. Mocht ik ze niet laten, dan zou ik in hun gastenboeken schrijven of reacties achter laten op hun verhalen, wat ik níét doe.
    En jíj moet míj niet vertellen niet te oordelen.


    Je oordeelt hartstikke hard over mensen die dit schrijven. Alles kan kwetsen, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. Een reclame, iemand op straat of een tv-programma. Ga je daarbij ook mensen oproepen om ermee te stoppen? Het leven is hard, dan kan je maar beter in je bed blijven liggen en wachten tot alles overgaat. Je moet er mee leren omgaan, andere mensen leren niet omgaan met jouw problemen.
    Oh je eerste zin "Mensen, stop met verhalen schrijven over depressies, pesten en/of snijden."


    Your make-up is terrible