• Ik weet even niet of ik deze topic hier goed zet, maar aangezien dit wel met school te maken heeft, dump ik het maar hier :)

    Volgende week begint ook voor mij de eerste schooldag. Maar omdat ik dit jaar aan mijn eerste jaar op het MBO begin, moet ik verder reizen. Vandaar dat ik mijn fiets omgeruild heb voor de bus.

    Ik heb nu een OV Chipkaart aangevraagd bij de Connexxion. Maar is het nu ook mogelijk om met deze kaart met de trein te reizen, of met een andere bus b.v. de Qbuzz of gvu? Ik kon op het internet niet veel wijzer worden hierover. Dus misschien dat jullie wat meer ervaring hier mee hebben.


    Hurry up, We're dreaming!

    Ik denk dat je informatie moet gaan vragen bij NS of Conexxion bij een balie of bij een informatienummer. Ik denk dat je dan de juiste antwoorden krijgt door direct de vragen te kunnen stellen en erover te kunnen doorvragen. Succes!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ligt eraan , ben je 18 + ? dan krijg je ov studenten kaart, weekend of doordeweeks, die kan je overal in nederland gebruiken, ben je 17 of jonger dan moet je met saldo reizen en dat kan ook met andere bussen en of je met de trein kan hangt af van je kaart, ik heb een anonieme en daarmee lukt het op een of andere manier niet, maar heb binnenkort weer studenten ov ^^

    okay zie dat je 16 bent, thats fckd up ;p nederland doet te moeilijk vind ik qua pas vanaf je 18e wordt er geregeld dat je vervoer hebt naar school, voor die tijd zoek je t zelf maar uit met je ouders, zo'n nederlandse instelling ¬¬

    [ bericht aangepast op 26 aug 2013 - 14:03 ]


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Volgens mij wel want die van NS kan je ook overal gebruiken, maar waarom heb je niet gewoon via de algemene OV-site er één besteld?


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    Volgens mij wel want die van NS kan je ook overal gebruiken, maar waarom heb je niet gewoon via de algemene OV-site er één besteld?


    idd, why niet gewoon hier? https://www.ov-chipkaart.nl/


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Als je ouder dan 18 bent, kun je een studenten ov aanvragen en dan kan je overak grayis reizen.

    Als je met deze kaart in de trein wik reizen moet je dit misschien eerst regelen. Volgens mij kan dat via de ns. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Ik reis zelf met een studentenov en daarmee kan ik overal in.

    mismi schreef:
    Als je ouder dan 18 bent, kun je een studenten ov aanvragen en dan kan je overak grayis reizen.

    Als je met deze kaart in de trein wik reizen moet je dit misschien eerst regelen. Volgens mij kan dat via de ns. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Ik reis zelf met een studentenov en daarmee kan ik overal in.


    haast ? xD

    en ze is 16 staat op dr profiel dus moet gewoon op saldo reizen volgensmij, maar ik hoop voor je dat je de goede hebt besteld niet zo'n eentje die alleen bij connexxion werkt ofzo


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Nee. Dan is ie' tot nu toe alleen geldig voor Connexxion. Als je 'm ook voor de NS wilt laten gelden, dan moet je even naar het NS loket gaan en die 'activeren' het dan gewoon voor je!


    To infinity and beyond •

    Demitria schreef:
    Nee. Dan is ie' tot nu toe alleen geldig voor Connexxion. Als je 'm ook voor de NS wilt laten gelden, dan moet je even naar het NS loket gaan en die 'activeren' het dan gewoon voor je!


    Ah, ik snap het. Bedankt!


    Hurry up, We're dreaming!

    Je moet er altijd nog een product op zetten / activeren en dat moet bij de balie van NS. Daar hoor je dan wel of dat met jouw kaart kan.
    Maar althea echt een Connexion kaart is, heb ik mijn twijfels.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Dat ligt eraan welk abonnement je hebt want, ik kan wel reizen met bus en trein.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    notyourhero schreef:
    (...)

    haast ? xD


    zie het nu pas. Ik zat op mijn telefoon in de zon.. dus dan zie je het allemaal niet zo goed haha.

    Maar als je het nergens kan vinden, kan je ook even de connexxion bellen of het erbij zit of dat je het er nog op moet zetten. Dan weet je het in ieder geval zeker.

    LouiseD schreef:
    (...)

    Ah, ik snap het. Bedankt!


    Heb je een anonieme of een persoonlijke ov-chipkaart? Want met een persoonlijke ov-chipkaart kan je overal inchecken meteen (zoals al was gezegd) en zo een moet je er ook hebben, dan word zeg maar een studenten ov kaart van gemaakt. Je krijgt dan een abonnement.


    Physics is awesome

    Met een OV kan je met de trein reizen, maar dan moet je wel naar een bepaald punt waar je treinreizen activeert.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Eerst moet ik even iets zeggen als je 18+ bent wilt niet gelijk zeggen dat je recht heb op studenten ov.
    Je moet hiervoor wel studeren(valt middelbaar volgens mij ook onder maar niet zeker.). In de meeste gevallen is dat natuurlijk wel zo :)
    De ov-chipkaart is naar mijn weten overal hetzelfde. Je hebt twee verschillende: een persoonlijke en een anonieme.
    Een persoonlijk ov is met foto en hier kun je ook abonnementen op zetten zoals studenten ov.
    Een anonieme kun je gebruiken voor meerdere personen en kunnen geen abo's op. ( wel natuurlijk een persoon tegelijk)
    Om te kunnen reizen moet je saldo op je ov zetten. Dit kun je op heel veel plaatsen en vaak ook op stations.
    Je moet een bepaald instaptarief hebben wil je mogen reizen met de trein. Bv. ns 10 euro. Dit verschilt per organisatie.
    Je moet ook niet vergeten in te checken en uit te checken.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    Eerst moet ik even iets zeggen als je 18+ bent wilt niet gelijk zeggen dat je recht heb op studenten ov.
    Je moet hiervoor wel studeren(valt middelbaar volgens mij ook onder maar niet zeker.). In de meeste gevallen is dat natuurlijk wel zo :)
    De ov-chipkaart is naar mijn weten overal hetzelfde. Je hebt twee verschillende: een persoonlijke en een anonieme.
    Een persoonlijk ov is met foto en hier kun je ook abonnementen op zetten zoals studenten ov.
    Een anonieme kun je gebruiken voor meerdere personen en kunnen geen abo's op. ( wel natuurlijk een persoon tegelijk)
    Om te kunnen reizen moet je saldo op je ov zetten. Dit kun je op heel veel plaatsen en vaak ook op stations.
    Je moet een bepaald instaptarief hebben wil je mogen reizen met de trein. Bv. ns 10 euro. Dit verschilt per organisatie.
    Je moet ook niet vergeten in te checken en uit te checken.


    Vooral dat laatste.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~