• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten ophouden met klagen over van alles en nog wat, en de goede dingen in het leven zien.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou er liever van maken dat ze moeten proberen om de goede dingen in het leven te zien, want soms is dat gewoon even wat moeilijk. Niemand wordt gelukkig van klagen, dus het is zeker de moeite waard om naar de goede dingen in het leven te kijken.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 8:05 ]


    everything, in time

    Mee eens. Natuurlijk mag iedereen wel eens een keer klagen, want dat kan juist goed voor je zijn, maar je moet bepaalde dingen ook leren waarderen en/of accepteren. Anders maak je alleen maar jezelf ongelukkig ermee.


    From these ashes, I will rise

    Ancore schreef:
    Mee eens. Natuurlijk mag iedereen wel eens een keer klagen, want dat kan juist goed voor je zijn, maar je moet bepaalde dingen ook leren waarderen en/of accepteren. Anders maak je alleen maar jezelf ongelukkig ermee.

    Mee eens.
    Als je positief dsnkt, sta je ook veel positiever in het leven. Dan klaag je wel eens over iets, maar los je die negativiteit op omdat je er iets positiefs tegenover zet.
    Het is maar hoe je in elkaar zit. Sommige mensen klagen meer terwijl andere meer van de goede dingen genieten. Maar als je leert sommige dingen te accepteren zul je er veel positiever tegenaan kijken, en dat maakt jezelf en je omgeving uiteindelijk gelukkiger.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 8:32 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Oh nee oneens!
    Het is goed om de goede en mooie dingen van het leven te zien, maar als het dan even tegen zit, dan vind ik dat je best even mag klagen. Daar is helemaal niets mis mee en ik denk zelfs dat het af en toe oplucht om dat te doen. Als je daar dan maar niet in blijft hangen en gewoon weer doorgaat.


    Hamartia

    mee eens


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Ancore schreef:
    Mee eens. Natuurlijk mag iedereen wel eens een keer klagen, want dat kan juist goed voor je zijn, maar je moet bepaalde dingen ook leren waarderen en/of accepteren. Anders maak je alleen maar jezelf ongelukkig ermee.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Meraki schreef:
    Ik zou er liever van maken dat ze moeten proberen om de goede dingen in het leven te zien, want soms is dat gewoon even wat moeilijk. Niemand wordt gelukkig van klagen, dus het is zeker de moeite waard om naar de goede dingen in het leven te kijken.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Oneens. Natuurlijk is het goed om alles positief in te zien, maar het kan soms ook fijn zijn om te kunnen zeuren en klagen.


    :)

    Bayard schreef:
    Oneens. Natuurlijk is het goed om alles positief in te zien, maar het kan soms ook fijn zijn om te kunnen zeuren en klagen.


    26 - 02 - '16

    Klagen is menselijk, als je naderhand maar inziet dat jij de enige bent die initiatief kan nemen om er een beter leven van te maken. Deels eens, deels oneens dus.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Klagen is menselijk, als je naderhand maar inziet dat jij de enige bent die initiatief kan nemen om er een beter leven van te maken. Deels eens, deels oneens dus.


    Some people are art and do art at the same time

    Jaja, tenzij ze klagen als een goed ding zien, zoals ik.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens,
    Natuurlijk zijn er zat positieve en leuke dingen in het leven, maar als het een tijdje tegenzit dan kun je die dingen niet eens zien. Sommige mensen kunnen het dan heel zwaar hebben en dan blijf je in de negatieve sleur, je kunt je niet altijd happy voelen en er mogen best momenten zijn waar je mag klagen. Je kunt een rot gevoel niet binnen vijf seconden uitschakelen, daar is geen knop voor. Klagen is menselijk, iedereen doet het. Je kunt het eigenlijk niet eens zijn met de stelling, want je weet dat je het zelf ook vaak genoeg doet. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Taiteilijan schreef:
    Klagen is menselijk, als je naderhand maar inziet dat jij de enige bent die initiatief kan nemen om er een beter leven van te maken. Deels eens, deels oneens dus.


    Queer zijn is gewoon alles