• Ik heb al tijden geleden de vriendschap met mijn beste vriendin verbroken. Ik mistte haar enorm, maar zij liet het overkomen alsof ze me niet nodig had, ging los met andere meiden en leek me totaal niet nodig te hebben. En nu, door stom toeval, lees ik een bericht van haar op q, in het gastenboek van iemand, en lees ik dat ze zich weer gesneden heeft, en dat ze mij mist. En ja. Now i'm sad.


    If you had the chance to change your faite, would you?

    Belangrijk is ook de vraag: Is de vriendschap nodig voor jou?
    Als je van haar weinig terug krijgt terwijl jij haar probeerde veel te geven, is het mss niet zo verstandig terug te gaan, hoe erg jij het ook mist^^
    Btw ze had terwijl jullie vrienden waren bewezen dat ze ook andere vriendinnen heeft, waar ze nu ook heen zou kunnen

    Sorry als het erg hard klinkt


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Jij hebt haar niet nodig, zij jou. Je geeft duidelijk aan dat je je leven eindelijk op de rit had met andere mensen en je nu dit leest. Oftewel, ze is niet jou probleem meer. Je hebt die vriendschap niet voor niets 'verbroken' neem ik aan. Als ze jou echt zo mist, komt ze toch lekker naar jou?


    ars moriendi

    Ellery schreef:
    Nou, jij mist haar en zij jou. Zoek dan toch mooi even contact en blaas jullie vriendschap weer leven in. ;)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Drogon schreef:
    Niet jouw probleem. Ja, ik ben even heel bot. Jij hebt het contact verbroken omdat je geen toekomst meer zag in jullie vriendschap, ja? Als zij jou zo erg mist dat ze zich gaat snijden of whatsoever dan kan ze ook gewoon even naar jou toe gaan, en zeggen dat ze je mist, want de reden was niet dat je haar niet meer mocht maar dat zij haar best niet deed. Dus zij moet zich eroverheen zetten of een beetje d'r best doen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zou het lekker laten gaan. Als ze je echt zo mist, moet zij het toch proberen. Anders ga jij wéér veel moeite doen, terwijl zij wéér "niks doet". Misschien heeft ze nu wel gewoon even ruzie met die andere vriendinnen en heeft ze niemand meer, waarna ze jou weer kan verwaarlozen als de anderen het goedmaken. Dan krijg je zo'n yo-yo effect en dat is zonde als je net alles op de rit hebt, snap je? ;]

    Maar ik snap je wel, het is niet leuk om te horen dat je beste vriendin van toen zich opeens zo rot om je voelt. Maar als ze zich écht rot om je voelt en écht om je geeft, vertelt ze dat jou en niet aan een of ander persoon op het openbaar internet, om vervolgens te zeggen dat ze zichzelf gesneden heeft. Voor mij komt dit een beetje over als aandacht tekort, maar dat kan ook aan mij liggen..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Misschien moet zij eerder contact met jou opnemen? Aangezien jij er blijkbaar al moeite voor doet. Hm, ik weet het eigenlijk niet.


    Tijd voor koffie.

    Cloudburst schreef:
    Ben ik de enige die 'een vriendschap verbreken' raar vind? Klinkt als een relatie, niet als vriendschap. Een vriendschap verbreek je toch niet? Je groeit uit elkaar, maar je gaat toch niet ineens zeggen 'Sorry, ik wil geen vrienden meer zijn.' Klinkt zo absurd?

    Maar goed, als jij haar mist (en zij jou duidelijk ook), neem dan terug contact op.
    Je kunt het wel zo zien, dat het echt verbroken is, zonder dat er officieel iets verbroken is. In ieder geval, ik zou het zo laten als ik jou was eigenlijk... Ik bedoel, ze heeft het moeilijk en dan wil ze je terug? Waarom wilde ze je niet toen ze het leuk had? Klinkt een beetje raar in mijn oren eigenlijk...


    Life is hard and then we die

    Drogon schreef:
    Niet jouw probleem. Ja, ik ben even heel bot. Jij hebt het contact verbroken omdat je geen toekomst meer zag in jullie vriendschap, ja? Als zij jou zo erg mist dat ze zich gaat snijden of whatsoever dan kan ze ook gewoon even naar jou toe gaan, en zeggen dat ze je mist, want de reden was niet dat je haar niet meer mocht maar dat zij haar best niet deed. Dus zij moet zich eroverheen zetten of een beetje d'r best doen.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik moet heel eerlijk zijn en even zeggen dat ik al die reacties dat zij maar gewoon naar jouw moet komen echt bullshit vind. Sorry hoor, maar zou jij naar de persoon teruggaan die tegen jou heeft gezegd dat ze niet langer vriendinnen met je wilt zijn? Ik niet, en als ik zo lees dat jouw ex-vriendin zich heeft gesneden omdat ze je zo mist (?) krijg ik niet echt het idee dat zij dat nou zo snel zou doen. Ik begrijp dat je de vriendschap hebt verbroken, aangezien je je er niet goed bij voelde, maar heb je ook met haar gepraat over jouw problemen met de vriendschap? Weet zij waarom jullie geen vriendinnen meer zijn?
    Als jouw vriendin zich echt snijdt omdat ze jou zo mist moet je je wel beseffen dat jullie vriendschap waarschijnlijk heel veel voor haar betekende. Ik weet natuurlijk niet of dit echt de reden is, maar dat zou heel goed wel het laatste zetje kunnen zijn geweest. Heb je haar toen je de vriendschap verbrak de kans gegeven om haar gedrag te veranderen zodat ze jullie vriendschap nog kon redden of niet? Als je dat hebt gedaan en ze haar gedrag toen niet heeft veranderd moet je je nu dus afvragen of je op die manier weer met haar vriendinnen zou willen zijn. Je moet je sowieso afvragen of je nog wel met haar vriendinnen wilt zijn, of dat je liever zo verder gaat. Maar als je haar nooit een kans hebt gegeven is het misschien alleen maar eerlijk om haar die nu toch nog te geven, misschien heeft zij wel nooit doorgehad waar jij mee zat en is ze bereid om er wat aan te doen.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2013 - 14:51 ]


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Mundane schreef:
    ]Ik moet heel eerlijk zijn en even zeggen dat ik al die reacties dat zij maar gewoon naar jouw moet komen echt bullshit vind. Sorry hoor, maar zou jij naar de persoon teruggaan die tegen jou heeft gezegd dat ze niet langer vriendinnen met je wilt zijn? Ik niet, en als ik zo lees dat jouw ex-vriendin zich heeft gesneden omdat ze je zo mist (?) krijg ik niet echt het idee dat zij dat nou zo snel zou doen. k begrijp dat je de vriendschap hebt verbroken, aangezien je je er niet goed bij voelde, maar heb je ook met haar gepraat over jouw problemen met de vriendschap? Weet zij waarom jullie geen vriendinnen meer zijn?
    Als jouw vriendin zich echt snijdt omdat ze jou zo mist moet je je wel beseffen dat jullie vriendschap waarschijnlijk heel veel voor haar betekende. Ik weet natuurlijk niet of dit echt de reden is, maar dat zou heel goed wel het laatste zetje kunnen zijn geweest. Heb je haar toen je de vriendschap verbrak de kans gegeven om haar gedrag te veranderen zodat ze jullie vriendschap nog kon redden of niet? Als je dat hebt gedaan en ze haar gedrag toen niet heeft veranderd moet je je nu dus afvragen of je op die manier weer met haar vriendinnen zou willen zijn. Je moet je sowieso afvragen of je nog wel met haar vriendinnen wilt zijn, of dat je liever zo verder gaat. Maar als je haar nooit een kans hebt gegeven is het misschien alleen maar eerlijk om haar die nu toch nog te geven, misschien heeft zij wel nooit doorgehad waar jij mee zat en is ze bereid om er wat aan te doen.

    Die vriendin loopt een beetje te janken en daarmee wint ze een vriendschap terug? In mijn ogen mag ze wel een beetje meer d'r best doen. Als OP het nooit had gelezen van het snijden had ze zich er ook niet druk om gemaakt, was ze vrolijk verder gegaan met leven en was er helemaal niks aan de hand geweest. Ze hoeft dit niet haar probleem te maken, die vriendin moet gewoon de hare oplossen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Weet je wat ik gewoon zou doen? In haar GB plaatsen: 'Ik mis je'. Zo ben ik uiteindelijk ook weer in contact met iemand gekomen. Was toen alleen via FB chat..


    To infinity and beyond •

    Demitria schreef:
    Weet je wat ik gewoon zou doen? In haar GB plaatsen: 'Ik mis je'. Zo ben ik uiteindelijk ook weer in contact met iemand gekomen. Was toen alleen via FB chat..


    Dat vind ik wel een goeie eigenlijk.


    26 - 02 - '16

    Drogon schreef:
    (...)
    Die vriendin loopt een beetje te janken en daarmee wint ze een vriendschap terug? In mijn ogen mag ze wel een beetje meer d'r best doen. Als OP het nooit had gelezen van het snijden had ze zich er ook niet druk om gemaakt, was ze vrolijk verder gegaan met leven en was er helemaal niks aan de hand geweest. Ze hoeft dit niet haar probleem te maken, die vriendin moet gewoon de hare oplossen.


    Enjoy life