• Ik ben van plan om te stoppen met mijn opleiding. Ik doe de opleiding verzorgende ig en ik vind er helemaal niks aan. Ik ga met tegenzin naar stage toe. Ik zit nu in het 2e jaar, ik wou het 1e jaar al stoppen omdat mijn stage echt bagger was. Ik besloot om het af te wachten met de volgende stage, maar de opdrachten worden te moeilijk en ik heb er helemaal geen hart meer voor. Ik ben ook heel vaak naar het ziekenhuis voor onderzoeken omdat ze denken dat ik misschien een rughernia heb.
    Mijn moeder daarin tegen wil niet dat ik stop omdat ze zegt dat we alles terug moeten betalen.
    Ik heb al wat ideeën voor de volgende opleiding, maar de vraag is of het wel verstandig is om nu te stoppen..

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Je hoeft niet alles terug te betalen als je een volgende opleiding gaat doen en daar een diploma haalt.


    Your make-up is terrible

    Wat heb je aan een opleiding waar je geen plezier in hebt, waardoor je een baan zult krijgen die je niet kan uitstaan, waardoor je later je baan en het leven lichtelijk zal gaan haten? That's my two cents. Ga iets doen waar je hart in ligt.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Wat heb je aan een opleiding waar je geen plezier in hebt, waardoor je een baan zult krijgen die je niet kan uitstaan, waardoor je later je baan en het leven lichtelijk zal gaan haten? That's my two cents. Ga iets doen waar je hart in ligt.


    This, plus.. je hoeft niets terug te betalen als je je diploma van je volgende opleiding gewoon haalt!


    To infinity and beyond •

    Yoda schreef:
    Wat heb je aan een opleiding waar je geen plezier in hebt, waardoor je een baan zult krijgen die je niet kan uitstaan, waardoor je later je baan en het leven lichtelijk zal gaan haten? That's my two cents. Ga iets doen waar je hart in ligt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb een klasgenooit die verpleegkunde deed en met tegezin afronde. Nu doet ze iets wat ze echt leuk vindt. Misschien moet jij dat toch doen? Je moet na dit jaar maar nog een jaar doen? Maar ik wil je niet pushen, want iets doen wat je niet leuk vind suck gewoonweg.


    -

    Ik ben ook gestopt met de opleiding verpleegkunde vanwegen rugklachten... ben afgelopen week begonnen met de opleiding mmz. ik hoef niets terug te betalen als ik deze opleiding wel haal.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Als je een andere opleiding haalt, hoef je toch niks terug te betalen? (krul)
    Ik zou persoonlijk de opleiding wél afmaken, omdat je al in je tweede jaar zit. Dan kun je daarna een niveau 4 opleiding doen die je wel ligt, maar heb je wel een diploma waarmee je aan het werk kunt - mocht niveau 4 niet kunnen/willen. Je hebt ook de garantie niet dat een andere opleiding wel perfect aansluit..
    Ik doe zelf de opleiding sociaal agogisch werk (niveau 4) en hoewel ik stage wel leuk vindt, heb ik spijt dat ik geen verpleegkunde heb gekozen, dat ligt me meer dan het begeleiden van mensen. Dus doe ik de HBO-V na deze opleiding, als ik de kans krijg, maar heb ik in ieder geval al wél een diploma waarmee ik kan werken. (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik ben ook gestopt met mijn opleiding.
    Ik had hetzelfde probleem als jij, mijn vader kan nogal flink zeuren als het om opleidingen gaat.
    Maar als jij je niet goed voelt bij deze opleiding, kan je beter stoppen en iets anders gaan doen.

    Filettino schreef:
    (...)
    Maar wel veel succes met je keuze.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Wel veel succes met je keuze.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    BlackTree schreef:
    Wel veel succes met je keuze.


    Dankjewel!


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Hatsumomo schreef:
    Je hoeft niet alles terug te betalen als je een volgende opleiding gaat doen en daar een diploma haalt.


    Dit. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Mijn zus is ook gestopt met haar opleiding
    Nu doet ze iets wat ze heel leuk vind, en ze gaat dit jaar zelfs van hbo naar universiteit
    Zij hoefde niks terug te betalen volgens mij


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Yoda schreef:
    Wat heb je aan een opleiding waar je geen plezier in hebt, waardoor je een baan zult krijgen die je niet kan uitstaan, waardoor je later je baan en het leven lichtelijk zal gaan haten? That's my two cents. Ga iets doen waar je hart in ligt.


    Dit. Bedenk wel dat je dat werk de komende 50 jaar moet gaan doen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Dit. Bedenk wel dat je dat werk de komende 50 jaar moet gaan doen.


    Ja idd, dan wacht ik liever nog even en ga ik werken. Ik ben nog jong :-)


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.