• Ik heb even een vraag over scheikunde. Ik weet dat ik dit zou moeten weten als iemand die aan het begin zit van 5 VWO, maar ik ben het simpelweg vergeten. Hoe weet je hoe 'aluminiumchloride' en 'kaliumchloride' met elkaar reageren? Ik wil daar namelijk een reactievergelijking voor opstellen, zodat ik weet in welke molverhouding ze met elkaar reageren. Dit is het beginnetje dat ik heb gemaakt:

    AlCl 3 + KCL -->

    Is er iemand die enig idee heeft hoe je dit ook alweer doet?


    Doet er niet meer toe (:

    [ bericht aangepast op 25 sep 2013 - 21:15 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Deze twee stoffen reageren geloof ik niet met elkaar.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Deze twee stoffen reageren geloof ik niet met elkaar.

    Dit. Omdat dat zou betekenen dat er een stof zou moeten ontstaan waar zowel aluminium en kalium in zit. Dit bestaat niet, omdat zowel aluminiumchloride als kaliumchloride zouten zijn en aluminiumionen en kaliumionen positief geladen zijn.


    From these ashes, I will rise

    Ohh, haha, never mind. Ik kon het gewoon op een hele andere manier berekenen waarbij dit helemaal niet nodig was.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Meth!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'