• Indien er een topic is waar de informatie opstaat, dan word ik daar graag naar doorverwezen, maar ik kon zo snel niet echt iets vinden.

    De afgelopen jaren heb ik eigenlijk alleen op een andere site meegedaan aan RPG's en zo nu en dan op site's die door vrienden waren gemaakt. Maar nu is de hele groep waar ik eerst mee schreef een beetje verdwenen.
    Mijn vraag is hoe het hier precies in werking gaat, ik zag dat er eerst een rollentopic wordt gemaakt en daarna pas het RPG begint, wat inderdaad een stuk makkelijker is. Wat voor RPG's hebben hier de voorkeur? Worden er eisen gesteld aan ervarenheid? Word je verplicht tot het schrijven van een uitgebreide rol? Is er een minimum voor aantal rollen die mee kunnen doen, of maakt dat allemaal vrij weinig uit?

    Ik denk dat ik zelf een gemiddelde RPG'er ben, dus als iemand mijn vragen kan beantwoorden, of een topic kan geven waar meer verteld wordt, graag!

    (En het lijkt me ook leuk om met iemand over en weer te mailen, zodat wanneer er meer vragen me te binnenschieten, ik deze gewoon kan stellen, haha!)

    [ bericht aangepast op 28 sep 2013 - 15:03 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Hier is het algemene topic ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Helado schreef:
    Hier is het algemene topic ^^


    Haha, bedankt, had hem al een beetje doorgelezen maar kon niet alles vinden waar ik vragen over had, of nou ja, niet direct haha. (En een topic zoals dit, is net iets persoonlijker om met andere RPG'ers in contact te komen.)


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik denk dat het een beetje ligt aan de RPG zelf.. Bijna alle RPG's hebben dezelfde regels maar soms nét iets anders.

    Om op je vragen apart te antwoorden:

    Mijn vraag is hoe het hier precies in werking gaat, ik zag dat er eerst een rollentopic wordt gemaakt en daarna pas het RPG begint, wat inderdaad een stuk makkelijker is.
    Ja, idd. Zo staan de rollen apart, en wordt het 'spel' niet onderbroken door nieuwe spelers die hun rol ertussen proppen. Het is ook makkelijker om meteen met een groepje te beginnen, in plaats van met 3 mensen.

    Wat voor RPG's hebben hier de voorkeur?
    Naar mijn idee, staan Q'ers open voor verschillende dingen ^^

    Worden er eisen gesteld aan ervarenheid?
    Dat hangt er vanaf. In de meeste RPG's wordt een minimaal aantal woorden/regels voor een post verwacht, zodat je er iets meer schrijf- en leesplezier aan hebt en je ook iets meer inleeft in de RPG.

    Word je verplicht tot het schrijven van een uitgebreide rol?
    Dat hangt af van RPG tot RPG.

    Is er een minimum voor aantal rollen die mee kunnen doen, of maakt dat allemaal vrij weinig uit?
    Bij de meeste RPG's mag je tot 2 rollen bespelen, maar ook dit hangt af van RPG tot RPG.


    Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Het is bijna altijd wel anders in RPG's, iedere 'eigenaar' van een RPG stelt wel andere eisen. De één wil graag enkel mensen die al eeuwen RPG'en en dus al heel bekwaam is. Terwijl de ander juist niet zoveel geeft om hoe goed je bent en gewoon een leuke RPG wil die niet dood loopt.
    De één vraagt om 300 woorden minimaal voor een post en de ander maar 4 regels, dus het verschilt hier echt enorm (:
    Je moet gewoon bij rpg's kijken bij de regels dan weet je vanzelf wat de eisen zijn en zo.
    Meestal word er ook wel gevraagt om een beetje een uitgebreide rol, maar ook dat is lang niet overal.
    Het ligt dus geheel aan degene die de beginpost geplaatst heeft (:


    Little do you know

    Fennekin schreef:
    Ik denk dat het een beetje ligt aan de RPG zelf.. Bijna alle RPG's hebben dezelfde regels maar soms nét iets anders.


    Daar kan ik me wel in vinden ja. Wat noemt men hier ervaren? En welke schrijfstijl heeft de voorkeur?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Helado schreef:
    Om op je vragen apart te antwoorden:

    Mijn vraag is hoe het hier precies in werking gaat, ik zag dat er eerst een rollentopic wordt gemaakt en daarna pas het RPG begint, wat inderdaad een stuk makkelijker is.
    Ja, idd. Zo staan de rollen apart, en wordt het 'spel' niet onderbroken door nieuwe spelers die hun rol ertussen proppen. Het is ook makkelijker om meteen met een groepje te beginnen, in plaats van met 3 mensen.

    Wat voor RPG's hebben hier de voorkeur?
    Naar mijn idee, staan Q'ers open voor verschillende dingen ^^

    Worden er eisen gesteld aan ervarenheid?
    Dat hangt er vanaf. In de meeste RPG's wordt een minimaal aantal woorden/regels voor een post verwacht, zodat je er iets meer schrijf- en leesplezier aan hebt en je ook iets meer inleeft in de RPG.

    Word je verplicht tot het schrijven van een uitgebreide rol?
    Dat hangt af van RPG tot RPG.

    Is er een minimum voor aantal rollen die mee kunnen doen, of maakt dat allemaal vrij weinig uit?
    Bij de meeste RPG's mag je tot 2 rollen bespelen, maar ook dit hangt af van RPG tot RPG.


    Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen (:


    Bedankt weer haha! Ik neem aan dat vrouwelijke rollen hier ook de voorkeur hebben?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Bedankt weer haha! Ik neem aan dat vrouwelijke rollen hier ook de voorkeur hebben?


    Ja, de meeste RPG's vereisen dan ook een balans tussen mannelijke en vrouwelijke personages.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Roww schreef:
    Het is bijna altijd wel anders in RPG's, iedere 'eigenaar' van een RPG stelt wel andere eisen. De één wil graag enkel mensen die al eeuwen RPG'en en dus al heel bekwaam is. Terwijl de ander juist niet zoveel geeft om hoe goed je bent en gewoon een leuke RPG wil die niet dood loopt.
    De één vraagt om 300 woorden minimaal voor een post en de ander maar 4 regels, dus het verschilt hier echt enorm (:
    Je moet gewoon bij rpg's kijken bij de regels dan weet je vanzelf wat de eisen zijn en zo.
    Meestal word er ook wel gevraagt om een beetje een uitgebreide rol, maar ook dat is lang niet overal.
    Het ligt dus geheel aan degene die de beginpost geplaatst heeft (:


    Ah, ja, zo was het op de site waar ik zat ook. Hoewel ik niet altijd met de minimum regels eens was, omdat niet iedereen dat kan. Bij sommige stoort het niet wanneer ze op de details van de omgeving ingaan, terwijl anderen er een soort wedstrijd van maken om een zo lang mogelijk tekst neer te zetten. Kwalitatief gezien heeft zo'n minimum niet altijd zo zijn voordelen, vind ik zelf. Maar fijn om te horen dat het dus niet altijd zo is, dat was op de site waar ik zat op den duur wel zo.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2013 - 15:22 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Helado schreef:
    (...)

    Ja, de meeste RPG's vereisen dan ook een balans tussen mannelijke en vrouwelijke personages.


    Precies, ik ben gelukkig altijd een groot fan geweest van mannelijke rollen, haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik ga ook even meelezen, ik snap er nu nog niks van


    Eternamente, everlastingly, for all time

    Sempre schreef:
    (...)

    Daar kan ik me wel in vinden ja. Wat noemt men hier ervaren? En welke schrijfstijl heeft de voorkeur?

    Ik schrijf zelf het liefst in de ik-vorm, maar ik kan ook in de hij/zij-vorm schrijven. Voor elke user is dat anders, dat maakt opzich niet zoveel uit, want het is waar jij het fijnst/makkelijkst bij voelt en beter mee schrijft.
    De meningen over een ervaren RPG'er zijn hier denk ik nogal verdeeld, maar zelf vind ik dat je behoorlijk wat woorden/stukken kunt schrijven die ook realistisch zijn aan het verhaallijn en je personage zelf. Om maar een voorbeeld te noemen; als je personage zelf snel bang van karakter is, zie ik diegene niet snel op een levensgrote draak afstappen om die te vermoorden. Verder denk ik dat een grote woordenschat belangrijk is, is natuurlijk niet heel belangrijk, maar zou wel handiger zijn, aangezien er ook wat afwisseling moet komen. En zo zijn er meerdere dingen waarbij je dan aan moet 'voldoen' om ervaren te zijn. Hopelijk snap je mijn uitleg, want ik suck met dingen uitleggen. (':

    [ bericht aangepast op 28 sep 2013 - 16:17 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Caffeine schreef:
    (...)
    Ik schrijf zelf het liefst in de ik-vorm, maar ik kan ook in de hij/zij-vorm schrijven. Voor elke user is dat anders, dat maakt opzich niet zoveel uit, want het is waar jij het fijnst/makkelijkst bij voelt en beter mee schrijft.
    De meningen over een ervaren RPG'er zijn hier denk ik nogal verdeeld, maar zelf vind ik dat je behoorlijk wat woorden/stukken kunt schrijven die ook realistisch zijn aan het verhaallijn en je personage zelf. Om maar een voorbeeld te noemen; als je personage zelf snel bang van karakter is, zie ik diegene niet snel op een levensgrote draak afstappen om die te vermoorden. Verder denk ik dat een grote woordenschat belangrijk is, is natuurlijk niet heel belangrijk, maar zou wel handiger zijn, aangezien er ook wat afwisseling moet komen. En zo zijn er meerdere dingen waarbij je dan aan moet 'voldoen' om ervaren te zijn. Hopelijk snap je mijn uitleg, want ik suck met dingen uitleggen. (':


    Haha, ik begrijp het helemaal. En ik moet zeggen dat ik het helemaal met je eens ben. Fijn om te zien dat er dus waarde wordt gehecht aan kwaliteit van de teksten. (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Haha, ik begrijp het helemaal. En ik moet zeggen dat ik het helemaal met je eens ben. Fijn om te zien dat er dus waarde wordt gehecht aan kwaliteit van de teksten. (:

    Hehe, gelukkig maar. Ik was al bang om het nogmaals uit te leggen, hehe.
    Natuurlijk, maar dan moet je wel bij een goede RPG aanmelden/zoeken, want ik kom ook wel eens RPG's tegen waarvan de users maar korte stukjes schrijven van twee zinnen of zo vol met grammaticafouten en totaal niet passend bij hun karakter.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2013 - 16:36 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Caffeine schreef:
    (...)
    Hehe, gelukkig maar. Ik was al bang om het nogmaals uit te leggen, hehe.
    Natuurlijk, maar dan moet je wel bij een goede RPG aanmelden/zoeken, want ik kom ook wel eens RPG's tegen waarvan de users maar korte stukjes schrijven van twee zinnen of zo vol met grammaticafouten en totaal niet passend bij hun karakter.


    Ik vind korte stukken niet direct slecht, ik hou meer van RPG's met veel interactiviteit tussen personages, dan van van RPG's waarin je na drie bladzijdes nog steeds niet in aanraking bent gekomen met anderen. Ik vind het totaal geen probleem om lange stukken te schrijven, maar dan moet er genoeg zijn om op te reageren. Maar dat komt wel goed, ik ben net zelf maar een RPG gestart zodat ik een beetje kan zien hoe iedereen erop reageert en mijn eigen voorkeuren een beetje kan nastreven, haha. Een beetje aanpassing van mijn kant is natuurlijk ook vereist, maar eerst eens zien hoe het allemaal in werking gaat! (:


    When time and life shook hands and said goodbye.