• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.






    Where they are just and loyal, those patient Hufflepuffs are true, and unafraid of toil.

    Gefeliciteerd! Ik ben hoofdmonitor Annick en ik verwelkom je met groot plezier in Hufflepuff. Ons embleem is de das, een dier dat vaak onderschat wordt, omdat het stilletjes leeft totdat het aangevallen wordt, maar wat, als uitgedaagd, dieren veel groter dan zichzelf, inclusief wolven, kan verslaan. Onze afdelingskleuren zijn geel en zwart, en onze common room ligt één verdieping ondergronds, in dezelfde gang als de keukens.
    Nu, er zijn een paar dingen die je moet weten over Hufflepuff. Als eerste, laten we afrekenen met de eeuwigdurende mythe over de afdeling, dat het het minst slimme huis zijn. FOUT. Hufflepuff is zeer zeker het minst opschepperige huis, maar we hebben net zoveel briljante heksen en tovenaars geproduceerd als de andere afdelingen. Wil je bewijs? Zoek Grogan Stump op, één van de populairste Ministers van de Magie van alle tijden. Hij was een Hufflepuff – net als de succesvolle Ministers Artemesia Lufkin en Dugald McPhail. Dan is er nog de tovenaarswereld’s autoriteit betreffende magische wezens, Newt Scamander; Bridget Wenlock, de beroemde dertiende-eeuwse Arithmancer die als eerste de magische proporties van het nummer 7 ontdekte, en Hengist of Woodcroft, die Hogsmeade gesticht heeft, wat erg dicht bij Hogwarts ligt. Allemaal Hufflepuffs.
    Dus, zoals je kunt zien, we hebben een billijk aandeel van krachtige, briljante en gedurfde tovenaars heksen voortgebracht, maar, gewoon omdat we het niet van de daken schreeuwen, krijgen we het aanzien dat we verdienen niet. Vooral Ravenclaws nemen aan dat elke buitengewone presteerder wel van hun afdeling moet zijn gekomen. Ik kwam in grote problemen tijdens mijn derde jaar toen ik duelleerde met een Ravenclaw hoofdmonitor die er op stond dat Bridget Wenlock uit zijn afdeling kwam, niet de mijne. Ik zou een week nablijven moeten hebben gekregen, maar professor Sprout liet me gaan met een waarschuwing en een doos kokosnoot ijs.
    Hufflepuffs zijn te vertrouwen en loyal. We scheppen niet op, maar dwarsboom ons op eigen verantwoording; net als ons emblem, de das, zullen we onszelf, onze familie en onze vrienden beschermen tegen alles. Niemand intimideert ons.

    Echter, het is waar dat Hufflepuff ietwat gebrekkig is op één gebied. We hebben de minste Duistere tovenaars voortgebracht dan elke andere afdeling op deze school. Natuurlijk zou je verwachten dat Slytherin een hoop slechtdoeners voortbrengt, gezien zij nog nooit gehoord hebben van eerlijk spel en valsspelen altijd verkiezen boven hard werken, maar zelfs Gryffindor (het huis waar we het beste mee om gaan) heeft enkele geslepen karakters geproduceerd.
    Wat moet je nog meer weten? Oh ja, de ingang naar de common room is verborgen in een staple grote vaten in een hoek aan de rechterkant van de keukengang. Tik op vat nummer 2 van de onderkant, de middelste van de tweede, in het ritme van ‘Helga Hufflepuff’ en het deksel zal openzwaaien. We zijn de enige afdeling op Hogwarts dat een afschrikkingsapparaat heeft tegen eventuele indringers. Als op het verkeerde deksel getikt wordt, of als het ritme van het tokken fout is, dan wordt de illegale binnenkomer overgoten met azijn.
    Je zult andere huizen horen opscheppen over hun veiligheidsregelingen, maar het is zo dat in over 1000 jaar, de Hufflepuff common room en slaapzalen nog nooit gezien zijn door buitenstaanders. Net als dassen weten we precies hoe we ons schuil moeten houden – en hoe we onszelf moeten verdedigen.

    Als je het vat eenmaal geopend hebt, kruip erin door de gang er achter en je zult verschijnen in de meest knusse common room van allemaal. Hij is rond en aard en heeft een laag plafond; het voelt altijd zonnig en de ronde ramen hebben een uitzicht van kabbelend gras en paardebloemen.

    Er is veel gepolijst koper te vinden, en vele planten die of aan plafond hangen of op de vensterbanken staan. Onze overgevulde banken en stoelen zijn versiert in geel en zwart en onze slaapzalen worden bereikt door ronde deuren in de muren van de common room. Koperen lampen schuinen een warm licht over onze hemelbedden, die allemaal bedekt zijn met lappendekens en koperen beddenwarmers hangen aan de muren, mocht je koude voeten hebben

    Onze huisgeest is de aardigste van allemaal: de Fat Friar. Je zult hem makkelijk genoeg herkennen; hij is mollig en draagt monniksgewaden; hij is erg behulpzaam als je verdwaald bent of in de problemen zit.

    Ik denk dat dat bijna alles is. Ik moest zeggen, ik hoop dat sommige van jullie goede Zwerkbalspelers zijn. Hufflepuff heeft het niet zo goed gedaan als ik graag zou willen in het Zwerkbaltoernooi de laatste tijd

    Je zou comfortabel moeten slapen. We zijn beschermd tegen stormen en wind in onze slaapzalen; we hebben nooit de verstoorde nachten die degenen in de torens soms meemaken.

    En nogmaals: gefeliciteerd met het deel worden van de aardigste, meest fatsoenlijke en hardnekkigste afdeling van allemaal.


    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room
    Great Hall


    Head of House and Head Boys/Girls
    Head of House:
    Escritura
    Head Girls:
    PUKKELxdING & Theodora
    Head Boys:
    Chico

    Hufflepuffs
    Escritura - Lizz - Lizz' inzending Oktober
    Theodora - Elise - Elise's inzending Oktober
    PUKKELxdING - Annick
    SPECS
    Parachutes - Dirkje
    Abu - Sophie - Sophie's inzending Oktober
    Quigley - Jacco
    Cenation - Sylvie
    Krull - Emma
    VladiFerr
    dayxdreamer - Evi
    Crueslix
    Clonmel - Meike - Meike's inzending Oktober
    Cashby - Kaat - Kaat's inzending Oktober

    Voor de nieuwelingen:
    Vul dit vragenlijstje in:
    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    - Waarom ben jij een échte Hufflepuff student?


    Algemene opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    You might belong in Hufflepuff,
    Where they are just and loyal,
    Those patient Hufflepuffs are true
    And unafraid of toil;

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 21:40 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 14 okt 2013 - 10:44 ]


    Life is hard and then we die

    Ik dacht dat het gewoon alles was. Het spreekt nogal voor zich denk ik dat iedereen die meedoet ook alle boeken en films gezien heeft :p Daarom dat ik dacht dat het algemeen bedoelt was.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 11:27 ]


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    dayxdreamer schreef:
    Ik dacht dat het gewoon alles was. Het spreekt nogal voor zich denk ik dat iedereen die meedoet ook alle boeken en films gezien heeft :p Daarom dat ik dacht dat het algemeen bedoelt was.
    Nou, ik heb niet alle boeken gelezen :')


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Hier ben ik, waarom zijn we nog maar met zo weinig? Laat me het lijstje invullen;
    - Vertel kort iets over jezelf.
    Ik ben Isa, net veertien geworden en mijn leven is niet zo intressant. Ik kan niet zonder muziek en mijn lievelings bands zijn; All time low, Bullet for my valentine, Sleeping with sirens & Pierce the veil (Voor degene die er nog nooit van gehoord hebben, het is vooral Punkpop & Soft-Metal)
    Ik zit in Havo 3 en de dingen die ik het liefst doe zijn lezen, Disney + Dreamworkd films kijken, schrijven, volleyballen, naar muziek luisten & samen zijn mijn geliefde internet.
    - Welke films heb je gezien?
    1 t/m 7/8
    - Welke boeken heb je gelezen?
    1 t/m 7
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    The Order of the Phoenix, In mijn mening hebben ze dit boek het best verfilmd en ik vind de DA zo leuk & Dobby komt ze redden van Umbridge ;3
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    Prisoner of Azkaban, zeker weten. Ik vind Remus & Sirius zo leuk en Harry komt meer over zijn ouders te weten. Ook ben ik verliefd geworden op Neville en zijn Boemand Sneep.
    - Waarom ben jij een échte Hufflepuff student?
    Ik had al zoiets verwacht en toen ik m'n test invulde op pottermore wist ik het zeker.
    Ik ben sowieso altijd eerlijk en geduldig, ook komen mensen altijd naar mij toe voor advies en dat soort dingen.


    Ik heb de eerste Common Rooms op Q. niet meegemaakt maar het lijkt me wel erg leuk.
    Er zijn ook al veel mooie dingen gemaakt!

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 11:53 ]


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Chico schreef:
    (...)Nou, ik heb niet alle boeken gelezen :')


    ah oké, dan sprak ik voor mijn beurt.
    Als je ze nu aan het lezen bent, veel plezier ermee. :p


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Oké volgens de Quiz hoor ik in Huffelpuf, dus hier is mijn lijstje:

    Vertel kort iets over jezelf.
    Mijn naam is Meike en ik ben 16 jaartjes oud. Mijn hobby's zijn tekenen, schrijven en korfballen en nail art. Ik zit momenteel in het vierde en dit jaar is mijn eind examen jaar. Ik studeer momenteel Handel & Administratie, wat volgend jaar als ik slaag Media & Vormgeving word. Ik heb een heftig jaar achter de rug en ben een extreme fangirl. Mijn favo acteur is Logan Lerman.
    Welke films heb je gezien?
    Harry Potter, The Hungergames, The hobbit, Percy Jackson, Twilight, Pirates on the carriban, Chronicle, Narnia, alle Disney films.
    Welke boeken heb je gelezen?
    De Grijze Jager, Harry Potter, The Hungergames, Percy Jackson, Twilight, Narnia, Broederband, Stravaganza, en alle fantasie boeken.
    Wat is je favoriete film en waarom?
    Mijn favo film is Percy Jackson, omdat ik gek ben op Griekse geschiedenis en goden. En omdat Logan mijn favo acteur is.
    Wat is je favoriete boek en waarom?
    De Grijze Jager. De schrijver schijft echt zo dat je alles voor je kan zien en dat je helemaal verdiept bent in alle dingen die ze doen.
    Waarom ben jij een échte Hufflepuff student?
    Ik ben trouw aan mijn vrienden, en zal ze nooit verlaten door een of andere ruzie. Ik ben erg verlegen, maar als je me leert kennen en ik mag diegene, ben ik het drukste van iedereen.

    Ik hoop dat dit genoeg is, ik vul hem nu pas in omdat ik een tijd geen internet had, (: So, how is everybody? (:


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Nymphae schreef:

    (...)

    Ik hoop dat dit genoeg is, ik vul hem nu pas in omdat ik een tijd geen internet had, (: So, how is everybody? (:


    Welkom in de common room! Met mij gaat het geweldig :) en ik hou ook echt van De Grijze jager boeken al lees ik Harry Potter toch iets liever ;p


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    LuckyCricket schreef:
    (...)

    Welkom in de common room! Met mij gaat het geweldig :) en ik hou ook echt van De Grijze jager boeken al lees ik Harry Potter toch iets liever ;p


    Haha thanks, omy- iemand die de grijze jagers kent!! Ik dacht dat ik de enige was, (A)


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Nymphae schreef:
    (...)

    Haha thanks, omy- iemand die de grijze jagers kent!! Ik dacht dat ik de enige was, (A)


    Haha ik ook hoor. Geweldige reeks. Heb het allemaal gelezen.


    "Rebellion's are build on hope"

    Hebben jullie ook de broederband serie gelezen? En wisten jullie dat er 7 oktober een nieuw boek uitkomt?? Whoehoe!! *Vreugde dansje*


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Nymphae schreef:
    Hebben jullie ook de broederband serie gelezen? En wisten jullie dat er 7 oktober een nieuw boek uitkomt?? Whoehoe!! *Vreugde dansje*


    hmm, die heb ik niet gelezen, ik zal eens kijken of ze in de bib van mijn stad te vinden zijn ;p een andere serie die ik wel goed vind is de Kracht van Vijf serie van Anthony Horowitz, Oblivion komt bijna in het Nederlands uit !

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 16:56 ]


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Wow wat een massa grijze jagers fan hier :D
    Ik voel me al helemaal thuis.

    Ik heb de broederband serie gelezen. Uiteraard is die niet zo goed als de grijze jager, maar ze is nog zeker de moeite waard!


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Ze zijn in mijn bib enkel te vinden in de jeugdbib haha, misschien moet ik eens op zoek gaan naar boeken die meer voor mijn leeftijd zijn :p achja, moeten ze maar niet zo'n goede boeken schrijven voor jongere lezers


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Of zo'n slechte voor volwassenen ;)


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Je kan ze ook op een e-reader lezen, daarop heb ik 2 tot 9 gelezen de 10e geleend van bieb en 11 had mijn vader gekocht omdat hij dacht dat het de 2e deel was. en binnen kort komt boek 12 uit!!! (had ik al gezegt geloof ik)


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Nymphae schreef:
    Je kan ze ook op een e-reader lezen, daarop heb ik 2 tot 9 gelezen de 10e geleend van bieb en 11 had mijn vader gekocht omdat hij dacht dat het de 2e deel was. en binnen kort komt boek 12 uit!!! (had ik al gezegt geloof ik)


    Ik heb persoonlijk toch nog liever echte boeken dan een e-reader


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”