• Hi hi, ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie me goede raad kunnen geven. (:

    In België hebben we een traditie die Chrysostemos heet. De mensen van het zesde middelbaar vieren dan dat ze nog maar honderd dagen naar school gaan. Bij ons is het dan de gewoonte om overdag een activiteit met de klas te doen en 's avonds uit te gaan. Nu heeft mijn klas een geweldige activiteit bedacht.. een jeneverspel. Wat de regels zijn, weet ik nog niet, maar het komt er op neer dat je zo veel mogelijk moet drinken.
    Ik zelf drink geen alchocol en er zijn nog mensen in mijn klas die niet drinken, zeker geen jenever. Dus ik deelde mee dat het me geen goed idee leek. Ten eerste lijkt het mij nogal belachelijk om overdag al dronken te zijn, dan heb je ook niets meer aan de rest van de dag. Ten tweede gaan er waarschijnlijk mensen zijn die helemaal niet kunnen drinken maar door de groepsdruk toch mee gaan doen. Of gaan de mensen die niet drinken zich uitgesloten voelen.
    Ik deelde dit dus mee op facebook en kreeg daar, in mijn ogen, nogal belachelijke reacties op à la 'het leven niet te serieus nemen, YOLO' en 'we gaan ons niet in coma zuipen, hoor'.
    Het is niet zo dat iedereen dit wel, alleen had het populaire meisje het voorgesteld en konden een paar jongens toen niets anders dan zeggen wat een geweldig idee dat was. Dus er zijn wel meer dan genoeg mensen die zoiets niet zouden willen doen, maar die er niets van gaan zeggen.

    En nu gaan we er binnenkort een klasdiscussie over houden. Ik weet alleen niet of het het beste is om hen te laten doen en als ze per se dronken willen worden, het maar te laten begaan. Of met weerwoorden aan te komen die misschien toch geen effect hebben en die het alleen maar lastiger voor mij maken. Ik neig persoonlijk naar het tweede, maar misschien reageer ik er te overdreven op? Wat is jullie mening?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik zou zeggen: laat die mensen maar lekker hun gang gaan en laten drinken tot ze er ladderzat van worden, maar maak hen duidelijk dat jij daar niet aan meedoet. Ik ben persoonlijk ontzettend tegen die drinkwedstrijdjes, het is gewoon belachelijk. Gewoon laten doen, later zien ze wel in dat ze het maar niet moesten doen (;.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind dat soort dingen sowieso niet kunnen "zoveel mogelijk drinken". Zeker met zo'n groep, dat kan gewoon uit de hand lopen. Nu drink ik zelf sowieso geen alcohol, maar ik had ook laten weten dat ik het niet zou doen.
    En serieus? Yolo? Het leven niet te serieus nemen? Dat zijn echt de domste opmerkingen ooit.

    Draculea schreef:
    Ik vind dat soort dingen sowieso niet kunnen "zoveel mogelijk drinken". Zeker met zo'n groep, dat kan gewoon uit de hand lopen. Nu drink ik zelf sowieso geen alcohol, maar ik had ook laten weten dat ik het niet zou doen.
    En serieus? Yolo? Het leven niet te serieus nemen? Dat zijn echt de domste opmerkingen ooit.

    Ja, ik schaamde me ook voor mijn klas. Het meisje dat dat zei is ook wel zo'n type dat altijd plezier wil maken.

    En chocolata, misschien moet ik ze inderdaad laten doen, maar ik heb het gevoel dat er dan sowieso een slechte sfeer gaat hangen en dat drinkers op niet-drinkers gaan neerkijken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    ^ Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is misschien beter zo. Er zal sowieso een kloof zijn tussen de drinkers en de niet-drinkers, want als het wordt afgekeurd denk ik ook niet dat de drinkers zo blij zullen zijn. Ach, het is ook stom dat er de laatste tijd per se drank, wiet en pillen - in jouw geval alleen drank - nodig zijn om een feest een feest te maken :/ ...


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Draculea schreef:
    Ik vind dat soort dingen sowieso niet kunnen "zoveel mogelijk drinken". Zeker met zo'n groep, dat kan gewoon uit de hand lopen. Nu drink ik zelf sowieso geen alcohol, maar ik had ook laten weten dat ik het niet zou doen.
    En serieus? Yolo? Het leven niet te serieus nemen? Dat zijn echt de domste opmerkingen ooit.


    26 - 02 - '16