• De stelling van deze week luidt:
    Onze huidige manier van leven veroorzaakt kinderen met overgewicht

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Niet énkel de manier van leven (reclame, het feit dat we alles ter beschikking hebben, etc. heeft er ook veel mee te maken), maar ja, het speelt een zeer grote rol. Ik zou de schuld echter niet bij 'een manier van leven' willen leggen, want dan voelt het alsof de persoon in kwestie de hoofdverantwoordelijke is, terwijl ik denk dat de maatschappelijke factoren de belangrijke oorzaak zijn.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind eerder dat het de schuld van de ouders is die niet goed opvoeden.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2020 - 17:42 ]

    De huidige situatie helpt natuurlijk niet echt, maar wat ik altijd doe is 's avonds een rondje lopen door het dorp (centrum) zodat je in ieder geval een half uur per dag beweging hebt. Als de ouders hun kinderen elke dag hun zin geven door alleen maar pizza of patat te laten eten werkt dan ook niet mee. Gezond leven is het aller belangrijkst en verkleint daarbij ook de kans op diabetes.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    U______U schreef:
    Ik vind eerder dat het de schuld van de ouders is die niet goed opvoeden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee, ik denk dat je daar zelf helemaal verantwoordelijk voor bent.
    Het begint vind ik al bij opvoeding.

    Nu in de situatie waar de wereld zich in bevind maakt bewegen buiten en in de sportschool of clubs niet meer mogelijk. Maar internet staat vol met leuke en goede oefeningen, je kunt als je het hebt zelfs op de Wii sporten.
    Of zelf gewoon een beetje creatief zijn.

    Gezond en gevarieerd eten is ook altijd mogelijk, ook nu.


    Let everything happen to you: beauty and terror. Just keep going. No feeling is final.

    U______U schreef:
    Ik vind eerder dat het de schuld van de ouders is die niet goed opvoeden.


    Hier ben ik het mee eens. Het is altijd nog de verantwoordelijkheid van de ouders


    "Ignite, my love. Ignite."