• Voor een cursus moest ik een opdracht (iedere dag) maken. En ik ga jullie vragen of jullie het alléén vandaag willen doen, als je wilt. Gewoon omdat het kan en omdat het goed is om aan te leren positiever te denken. c:
    De opdracht: Noem 3 dingen waar je vandaag tevreden over bent.

    Mijn lijstje van vandaag:

    1. Vroeg op gestaan.
    2. Naar college gegaan.
    3. Meer inbreng gehad in de klas dan normaal.


    Als je nog een moeilijkere opdracht van de cursus met me mee wilt doen:

    Benoem 5 negatieve dingen die je de afgelopen dagen hebt meegemaakt en maak ze positief.
    Mijn antwoorden:
    1. Ik heb een beetje te veel gesnoept -> Ik heb kort genoten van het snoepgoed.
    2. Mijn nieuwe fiets heeft geen versnellingen en nu moet ik heel veel trappen. -> De fiets zonder versnellingen is goed voor mijn conditie.
    3. Ik was voor niks op school gekomen, want ik bleek geen les te hebben. -> Ondanks dat ik geen les had, heb ik wel tentamenstof kunnen samenvatten.
    4. In het weekend heb ik weinig aan school gedaan. -> Ik heb een vriendin geholpen met verhuizen, waar ze heel blij mee was.
    5. Op mijn wekelijkse 'sportdag' heb ik dit keer niet zo lang gesport. -> Ik heb niet lang gesport, maar tóch heb ik gesport!


    Edit: Ik hoop trouwens dat dit een hype word lol. Nee, maar het kan trouwens geen kwaad om iedere dag hier je positieve dingen te noemen. (:

    [ bericht aangepast op 10 okt 2013 - 20:50 ]


    You are beautiful, you are love.

    1. Ik heb het grootste deel van mijn huiswerk gemaakt voor morgen, inclusief literatuur gelezen. :W
    2. Ik ben overgestapt van chocopasta naar philadelphia en paté, dus minder vet voor m'n vetjes.
    3. Ik ben erachter gekomen dat je een jaar lang oreo's kan winnen op 24kitchen, dus ik ga m'n vriend over halen om met mij mee te doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    1) ik ben naar de les geweest
    2) ik heb me gewassen en een broek aangetrokken
    3) Ookal heb ik weer geld uitgegeven, heb ik slim uitgegeven.

    Dit klinkt eerder als de meest basis cognitieve therapie. Hopelijk is die cursus dan ook goedkoper dan een uur per week jezelf onder handen nemen en denkfouten verbeteren en huilen huilen huilen voor 50 euro.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    1) ik ben naar de les geweest
    2) ik heb me gewassen en een broek aangetrokken
    3) Ookal heb ik weer geld uitgegeven, heb ik slim uitgegeven.

    Dit klinkt eerder als de meest basis cognitieve therapie. Hopelijk is die cursus dan ook goedkoper dan een uur per week jezelf onder handen nemen en denkfouten verbeteren en huilen huilen huilen voor 50 euro.


    De cursus is vanuit school, dus school betaald de cursist. Voor mij is het gratis én ik krijg een studiepunt. xd


    You are beautiful, you are love.

    Positief:
    1. Ik heb een 9.4 gehaald op wiskunde -> ik kan mijn gemiddelde daarmee ophalen.
    2. Ik had veel tijd om rekenen te maken.
    3. Mijn ouders waren zo lief me op te halen van werk.


    26 - 02 - '16

    1 Ik ben erachter gekomen dat iemand in de klas hetzelfde probleem als ik heeft die me eventueel zou kunnen helpen dus
    2 Ik heb actief mee gepraat
    3 en ik heb weer 2 hoofdstukken vooruit gewerkt voor Rekenen

    Benoem 5 negatieve dingen die je de afgelopen dagen hebt meegemaakt en maak ze positief.
    1 Ik heb een rotweek gehad -> maar iemand heeft me geholpen waardoor het al beter gaat
    2 Ik heb weer eens van de week mezelf volgepropt met snoep -> ik eet en drink nu veel water en fruit en heb al 2 dagen geen snoepjes meer gepakt
    3 Ik heb al 3 dagen geen hoofdstuk meer geschreven -> maar ik moet nu gewoon even aan mezelf denken want ik ben belangrijker dan mijn verhaal
    4 Ik heb een kleine ruzie gehad met iemand uit de klas -> ze weet nu wle duidelijk hoe ons werkgroepje over haar denkt en hopelijk leert ze er ook wat van en daarbij ik ben mijn frustraties even kwijt
    5 ik heb mezelf weer iets gedaan wat ik niet moet doen maar daardoor is het even wat rustiger geworden in mijn hoofd en lichaam


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Positief:
    1. Ik heb m'n toetsen naar mijn gevoel wel oké gemaakt.
    2. Ik heb goed gespeeld bij hoboles.
    3. Ik heb niet gestresst, en het was gezellig in de klas.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Edit: Ik hoop trouwens dat dit een hype word lol. Nee, maar het kan trouwens geen kwaad om iedere dag hier je positieve dingen te noemen. (:


    Vandaag tevreden over:
    1. Ik ben op de fiets naar de bus gegaan ondanks slecht weer.
    2. Ik heb mijn stem laten horen in de klas, zo luid mogelijk (aangezien velen zeiken over mijn zachte stem <- ow, negatieve gedachte)
    3. Ik heb hard gewerkt op 't werk.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2013 - 20:54 ]


    You are beautiful, you are love.

    1. Ik heb vandaag de lunch voor mijn moeder gemaakt. Zij is afgelopen donderdag geopereerd (Heeft een kunstknie gekregen) en ik vond dat ze het wel verdiende.
    2. Ik heb eindelijk weer eens een hoofdstukje geschreven na een writersblock van een week.
    3. Ik heb net alvast de aardappelen geschild voor vanavond.

    Negatief -> positief
    1. Ik heb de afgelopen dagen nog geen fuit gegeten. - Ik ga zo wat eten.
    2. Ik ben de adfelopen dagen te laat naar bed gegaan. - Deze week ga ik proberen vroeg naar bed te gaan

    Meer kan ik zo niet bedenken.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Negatief -> Positief.

    1. Ik ben veel te laat uit bed gegaan -> Ik ben nu niet meer moe.
    2. Ik heb de hele dag niets anders gedaan dan achter de computer gezeten -> Ik heb me niet verveeld.
    3. Ik heb nog steeds geen enkel hoofdstuk geschreven voor mijn nieuwe verhaal -> Ik heb nu genoeg tijd gehad om ideeën op te doen.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    1. Ik heb m'n hele kamer opgeruimd , en schoongemaakt
    2. Ik heb boodschappen gedaan
    3. Ik heb niet te veel gesnackt.

    1. Ik heb lang achter de laptop gezeten > ik daar ook nuttige informatie opgezocht, en even ontspannen
    2. Ik heb het hok van de konijnen nog niet schoongemaakt > ik heb wel mijn badkamer schoongemaakt
    3. Ik heb mijn huiswerk nog niet gemaakt > ik heb wel mijn boeken netjes in de kast gelegd
    4. Ik heb nog niet hobo gespeeld > ik had tijd om andere leuke dingen te doen
    5. Ik ben niet echt naar buiten geweest > ik heb nuttige dingen gedaan


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik heb ook een cursus gedaan waar deze dingen in voor kwamen :)

    1. Ik heb mijn kamer opgeruimd
    2. Ik heb mijn (schoenen)kast gesorteerd.
    3. Ik heb mijn concept uitgesproken met mijn broertjes.

    En het enige negatieve;
    1. R is nu al populairder dan mij in mn team, forever a loner. --> Ik ben niet alleen en ik ben bezig met mijn sociale vaardigheden dus alles komt goed!


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~