• Hey!

    Ik wil al echt HEEEEEL lang een hond, het maakt mij niet uit wat voor een, als hij maar makkelijk en niet groot is. Mijn vader zou het ook leuk vinden, maar mijn moeder wilt er niets van weten, zeg maar. We hebben vroeger toen ik 1/2 jaar oud was een Jack Russell gehad. Die was van mijn zus. Alleen deze was te eigenwijs, en ontembaar. Hij liep vaak weg, en is na een jaar aangereden. Ondanks dat ik zo klein was, kan ik me nog heel veel momenten met dat hondje herinneren. Hoe leuk het was, om gewoon bij hem te zitten al. Helaas moest mijn moeder alles toen doen: De haren opruimen, hem uitlaten etc. Dat is de grootste reden waarom ze geen hond meer wilt. Ik vertel haar constant dat ik dat wél ga doen, maar ze schijnt niet te luisteren. Ze zegt dat ik aan het lullen ben, en alles uit mijn duim zuig. (Wat niet waar is, want ik ben echt bereid om het te doen) Ze zegt dat ze 'Weet hoe kinderen in elkaar zitten.' -Ik zie mezelf niet echt als een kind -_- - Wij krijgen volgend jaar tijdelijk een varkentje. Dus ik heb voorgesteld dat als ik heel goed daarvoor ga zorgen, dat ik dan een hond mag. Toen zei ze dat ze er dan misschien 'over na ging denken.'
    Dat betekent dus dat de kans 30 procent verhoogt word.

    Nu heb ik er even over na zitten denken, en ik dacht aan een soort leenhond, die dan 1 week bij ons thuis blijft, en dat ik het dan kan bewijzen. Maar bestaan die honden wel?

    Dit klinkt nu wel echt heel zeurderig en zo, maar ik moest gwn ff me hart luchten.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar het kan vast wel =).
    Al vind ik deze zin wat raar van je: 'als hij maar makkelijk en niet groot is'. Wat bedoel je daar eigenlijk mee, met die 'makkelijk'? Want het karakter van je hond heb je zomaar niet te kiezen en een hond is altijd wel werk.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Zoek iemand op die op vakantie gaat en meld datj ij voor de hond zorgt =)
    Mijn broer wilt ook heel graag een hond en mijn vader ook maar mijn moeder niet en ik ben allergisch voor honden dusja.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Je moeder heeft waarschijnlijk gelijk. Hoe hard het ook klinkt; ik wilde ook heel lang een hond. En toen ik hem kreeg, had ik er steeds minder interesse in. Zo zitten kinderen in elkaar. Uiteindelijk was het voor het gezin, maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedere ouder daarop zit te wachten.

    Leenhonden bestaan overigens niet, ik denk dat je het best in de buurt iemand kunt proberen om een hond een weekje te mogen verzorgen. Bijvoorbeeld als ze op vakantie gaan of iets dergelijks.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Hmm, er zijn wel van die honden die je een jaar in huis kan hebben die dan later opgeleid worden voor blindengeleidehond.


    26 - 02 - '16

    Geloof me, honden zijn echt heel lastig na een tijdje. Aan het begin is het helemaal geweldig en leuk en heb je het ervoor over, maar na een tijd wordt die hond saai, wil je andere dingen doen, en ben je het dus zat. Dan wil je toch maar liever iemand anders het laten doen. Dus ik snap de gedachten van je moeder ergens eigenlijk wel. Al hangt het natuurlijk wel heel veel van het ras af. Dus misschien kan je een kleintje proberen?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Zoek een website waar mensen een advertentie plaatsen en iemand zoeken die een weekje op hun hond willen passen (:
    Zeker nu in de zomervakantie zijn er heel veel. Probeer dat eens.
    Ik kwam het laatst tegen op internet en je kreeg er zelfs ook nog eens geld voor.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 21:19 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Maka schreef:
    Geloof me, honden zijn echt heel lastig na een tijdje. Aan het begin is het helemaal geweldig en leuk en heb je het ervoor over, maar na een tijd wordt die hond saai, wil je andere dingen doen, en ben je het dus zat. Dan wil je toch maar liever iemand anders het laten doen. Dus ik snap de gedachten van je moeder ergens eigenlijk wel. Al hangt het natuurlijk wel heel veel van het ras af. Dus misschien kan je een kleintje proberen?


    Een kleine hond kan een enorme lastpost zijn, hoor. De grootte van een hond mag nooit bepalend zijn voor de situatie. Het fenomeen dat je een kleine hond minder vaak hoeft uit te laten, bijvoorbeeld, is grote bullshit. Een kleine hond heeft een even rechtvaardige opvoeding nodig als een grote hond en is bij definitie nooit makkelijker/moeilijker dan andere honden.
    Overigens 'proberen' is een verschrikkelijke term. Honden zijn levende wezens die zich gaan hechten. Je brengt een hond niet terug omdat je de kleur niet leuk vind of het blafje je niet bevalt. Een dier is een grote verantwoordelijkheid en naar mijn mening ook geen speelgoed om uit te proberen.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 21:37 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Rivaille schreef:
    Zoek een website waar mensen een advertentie plaatsen en iemand zoeken die een weekje op hun hond willen passen (:
    Zeker nu in de zomervakantie zijn er heel veel. Probeer dat eens.
    Ik kwam het laatst tegen op internet en je kreeg er zelfs ook nog eens geld voor.


    Daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht D:
    Dat is gewoon een ideaal idee, win - win situatie.


    26 - 02 - '16

    Resurrect schreef:
    (...)

    Een kleine hond kan een enorme lastpost zijn, hoor. De grootte van een hond mag nooit bepalend zijn voor de situatie. Het fenomeen dat je een kleine hond minder vaak hoeft uit te laten, bijvoorbeeld, is grote bullshit. Een kleine hond heeft een even rechtvaardige opvoeding nodig als een grote hond en is bij definitie nooit makkelijker/moeilijker dan andere honden.
    Overigens 'proberen' is een verschrikkelijke term. Honden zijn levende wezens die zich gaan hechten. Je brengt een hond niet terug omdat je de kleur niet leuk vind of het blafje je niet bevalt. Een dier is een grote verantwoordelijkheid en naar mijn mening ook geen speelgoed om uit te proberen.


    Ik bedoelde met "proberen" om eerst een 'niet zo moeilijke' hond te nemen, zodat je later misschien een 'lastigere' hond kan nemen. Anders zou het inderdaad wel zielig zijn.
    Maar ik denk dat grootte wel degelijk kan uitmaken. Kleine honden hebben simpelweg vaak minder beweging nodig, omdat ze dus kleiner zijn. Dat is net zoiets als dat een volwassene over het algemeen langere stukken kan lopen dan een kind. Ik zeg daarbij ook "algemeen" omdat het inderdaad zeker niet altijd het geval is. Volgens mij is het toch wel een ander verhaal met een border collie dan met bijvoorbeeld een teckel. Maar het klopt wel degelijk wat je zegt hoor, ze moeten gelijk behandeld worden, en het verschil is niet ontzettend groot.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Geen idee of het bestaat, maar je kan altijd aan vrienden met een hond vragen of je er niet eens een weekje op mag passen :)
    Als je dan toch een kleine hond wilt, kan ik je een chihuahua aanraden.
    Ze zijn echt geweldig, en met de juist opvoeding kan je ze aanleren om een kattenbak te gebruiken :)
    Je moet ze wel even streng opvoeden als grote honden (ja, veel mensen maken de fout om chihuahua's niet zo streng op te voeden omdat ze zo klein en lief en schattig zijn, maar daardoor worden ze juist vals)
    Ik heb er zelf een en hij is echt héél erg aanhankelijk :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    NymeriaDorne schreef:
    Hey!

    Ik wil al echt HEEEEEL lang een hond, het maakt mij niet uit wat voor een, als hij maar makkelijk en niet groot is. Mijn vader zou het ook leuk vinden, maar mijn moeder wilt er niets van weten, zeg maar. We hebben vroeger toen ik 1/2 jaar oud was een Jack Russell gehad. Die was van mijn zus. Alleen deze was te eigenwijs, en ontembaar. Hij liep vaak weg, en is na een jaar aangereden. Ondanks dat ik zo klein was, kan ik me nog heel veel momenten met dat hondje herinneren. Hoe leuk het was, om gewoon bij hem te zitten al. Helaas moest mijn moeder alles toen doen: De haren opruimen, hem uitlaten etc. Dat is de grootste reden waarom ze geen hond meer wilt. Ik vertel haar constant dat ik dat wél ga doen, maar ze schijnt niet te luisteren. Ze zegt dat ik aan het lullen ben, en alles uit mijn duim zuig. (Wat niet waar is, want ik ben echt bereid om het te doen) Ze zegt dat ze 'Weet hoe kinderen in elkaar zitten.' -Ik zie mezelf niet echt als een kind -_- - Wij krijgen volgend jaar tijdelijk een varkentje. Dus ik heb voorgesteld dat als ik heel goed daarvoor ga zorgen, dat ik dan een hond mag. Toen zei ze dat ze er dan misschien 'over na ging denken.'
    Dat betekent dus dat de kans 30 procent verhoogt word.

    Nu heb ik er even over na zitten denken, en ik dacht aan een soort leenhond, die dan 1 week bij ons thuis blijft, en dat ik het dan kan bewijzen. Maar bestaan die honden wel?

    Dit klinkt nu wel echt heel zeurderig en zo, maar ik moest gwn ff me hart luchten.


    Dat zei ik ook, en ik zag mezelf het ook eerlijk waar doen, je doet het niet, geloof me. Het eerste jaar is het prima, maar het wordt steeds erger.


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik heb ook jaren om een hond gezeurd, en mama wou er eerst ook geen. Maar toen ze zag hoe mijn broer en ik met alle honden bezig waren als er eentje in een restaurant was of meekwam met een wandeling, heeft ze toch toegegeven en krijgen we binnenkort een hond. Ik denk dat bewijzen de enige manier is om je moeder over te halen en niet slijmen. Misschien bestaan 'leen-honden' wel, maar het is makkelijker als je iemand met een hondje kent en die hond dan leent. Zo, ik wens je nog veel succes en hopelijk heb je binnenkort een hond!

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 11:46 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik heb thuis geen hond (wel gehad) omdat dat niet goed met mijn katten gaat, maar geloof ik bestaat zoiets als een leenhond wel. Ken je anders geen mensen die deze zomer op vakantie gaan en geen huis hebben voor hun hond?


    Firm believer of all that is magic