• Een paar dagen geleden kreeg ik op de fiets opeens heel veel inspiratie rondom een verhaal idee en het lijkt me leuk om dat te gaan uitwerken tot een kort verhaal. Het zullen als het goed is niet veel meer dan 15 hoofdstukken worden.
    Maar als ik het ook echt ga uitwerken, zijn een aantal lezers altijd fijn. Dus vandaar de vraag of het plot jullie wat lijkt.

    Iegwiel Zadornov is de zoon van een gekke Rus en een Germaanse vrouw. Zijn aparte ouders verklaren misschien zijn gekte. De meest normale man is hij niet en hij heeft wel eens gestoorde momenten. Sommigen noemen hem zelfs duivels.
    Hij heeft een grote interesse in vele culturen. Natuurlijk de Russische cultuur, die van zijn vaderland. Vandaar draagt hij een lange Russische jas. Dan de japanse cultuur, waardoor hij een katana en wakischashi aan zijn zijde draagt. En dan zijn hoofddeksel wat men aan de Franse baret doet denken. Zijn interesse voor het oude China heeft hem een gevaarlijk idee laten krijgen: De wereld overnemen met een leger. Maar geen gewoon leger. Zijn leger bestaat uit tot leven gekomen stenen samurai beelden. Ergens op de verlaten vlakten van Siberië heeft hij een vesting laten bouwen, waar hij in het geheim zijn leger creëert. En hij heeft een zeer machtige bondgenoot: de krijgermagiër Ewijn, die vermaak zoekt en de dwaze plannen van de Rus wilt steunen. 
    Ondertussen heeft men in Nederland gehoord over het leger van Iegwiel de Rus en dat moderne wapens niks tegen de stenen samurai uithalen. Ze willen zich met de oude wapens gaan verdedigen in de hoop dat ze daarmee wel het stenen leger kunnen verslaan. Dus alle meesters van de oude wapens worden bijeen geroepen om een leger te vormen dat Nederland zal moeten verdedigen. Zo wordt ook Rogier Brooks gevraagd, een kendo leraar, maar ook met het gewone zwaard heeft hij veel ervaring.
    De wereld moet vechten om niet ten onder te gaan. Want de twee mannen samen zijn gevaarlijk en zouden misschien nog in staat kunnen zijn om het doel van Iegwiel de Rus te behalen.
    Maar dan blijkt dat Ewijn en Rogier Brooks oude vrienden zijn, die nu tegenover elkaar zijn komen te staan. Wat voor gevolgen zal hun vriendschap hebben voor de gestoorde plannen van de Rus.


    Het leuke is trouwens dat Brooks en Iegwiel op dezelfde persoon gebaseerd zijn en ook elkaars tegenpolen. Iegwiel is een duivelse versie van die persoon en Brooks de meer awesome versie

    Maar lijkt jullie dit verhaal idee leuk om te lezen?


    Stenenlikker

    Ik vind het op zich wel een leuk idee, maar ik lees eigenlijk bijna geen verhalen meer doordat ik tijdgebrek heb. Maar ik zou het eigenlijk wel lezen of er ten minste een kijkje bij nemen als je besluit om het te gaan uitwerken. (:


    •*• Lululu •*•

    Voor mij is het teveel fantasy, zoals je weet, maar als ik jou was zou ik het gewoon uitwerken en kijken wat er van komt. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Hmm. Eigenlijk vind ik het een te lange samenvatting voor een kort verhaal. En verder klinkt het niet als iets wat ik zou lezen.
    Maar ik zou het gewoon doen als ik het graag zou willen.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 18:59 ]


    Some people are art and do art at the same time