• Hé, hé!

    Ik was laatst aan het brainstormen en toen bedacht ik een opzet voor een verhaal. Zelf twijfel ik er nogal over, dus ik dacht: laat ik dan maar vragen wat jullie vinden! Hier gaat het over:

    25 december staat bekend als Eerste Kerstdag. Families komen bijeen, oude vrienden vinden elkaar terug en niemand is alleen.. Zou je denken. Dit verhaal volgt de kerst van drie mensen: Charles, een 25-jarige Amerikaan, liefhebber van drank en honden. Hij is naar London verhuisd om zich minder alleen te voelen dan in het kleine Amerikaanse dorpje waar hij eerst leefde. Alleen in de miljoenenstad, waar iedereen kerst viert, zit hij alleen in het park. Te wachten tot iemand hem aanspreekt, tot Kerst voorbij is, tot de eenzaamheid voorbij is.
    Dan heb je Renée, de jonge muziekliefhebber. Wanneer hij een nummer hoort, weet hij 9 van de 10 keer hoe het heet en van wie het is. Mensen ergeren zich eraan, aangezien hij de neiging heeft om dit erg subtiel te roepen. Zijn Kerst speelt zich af op een bankje naast de Tower of London. Zijn hele familie is op vakantie, maar hij kan niet mee omdat hij vliegangst heeft, iets wat hem al zijn hele leven tegenhoudt om de wereld te zien. Wagenziekte helpt ook niet mee.
    En als laatste Elaine, een gitariste met een voorliefde voor alles dat met wijn te maken heeft, die haar Kerst doorbrengt in een klein cafétje, spelend voor niemand, wachtend op iedereen.
    Drie mensen, die hun Kerst alleen doorbrengen. Zullen ze blijven afwachten en niets doen, of staan ze op en overwinnen ze hun angsten en maken ze wat van hún Kerst?

    Well, wat vinden jullie? Het is heel anders dan ik normaal schrijf, maar hé, misschien is het wel wat.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Het klinkt op zich wel leuk, maar ik ben niet zo weg van je schrijfstijl / Het genre
    ik hou meer van fantasie ;-)
    maar het kan een heel leuk verhaal worden!


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik denk dat het wel iets heeft (:


    16 - 09 - '17

    Of niet.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Felidae schreef:
    Het klinkt op zich wel leuk, maar ik ben niet zo weg van je schrijfstijl / Het genre
    ik hou meer van fantasie ;-)
    maar het kan een heel leuk verhaal worden!


    Haha, dat heb ik ook. Ik vind fantasy, sci-fi en actie leuker, maar dit leek me ook wel eens interessant. Vooral omdat de personages heel sterk en goed uitgewerkt moeten zijn voor mijn ideeën x]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Hm, ergens pakt het me wel en ergens anders niet. Ik voel me niet echt aangetrokken tot het kerst-gedeelte (maar dan ben ik zoiezo niet dol op kerstverhalen) en het genre zelf.. Ik lees liever action, fantasy en horror-verhalen. Maar ik wil best wel even een kijkje nemen hoor! Ik kan nu wel zeggen wat ik ervan vind, maar uiteindelijk zegt de eerste hoofdstuk toch al een heleboel! :].


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het klinkt heel goed! Dat zou echt een verhaal zijn dat als een boek in een boekenwinkel zou kunnen liggen. ^^
    I would read it! Waarschuw me maar als je het online zet. (:
    '9 van de 10 keer' moet overigens wel 'negen van de tien keer' worden. (;
    En nu ik toch bezig ben: 'alles dat met wijn te maken heeft' moet 'alles wat met wijn te maken heeft' zijn.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik denk wel dat het pas rond kerst komt, maar ik vind het fijn om het vooraf al uit te werken :]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik vind het kerstidee eigenlijk niets... Doet me zo denken aan kinderverhalen. Maar los van dat vind ik de personages wel interessant (van wat ik hier uit op kan maken).


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Haphazard schreef:
    Ik denk wel dat het pas rond kerst komt, maar ik vind het fijn om het vooraf al uit te werken :]

    Haha, da's wel funny. Een kerstverhaal met kerst. :3 -Yeah, I know I'm weird.-


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het idee klinkt leuk, hoewel het niet mijn genre is.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Cenation schreef:
    Ik denk dat het wel iets heeft (:


    26 - 02 - '16

    Ik denk dat het wel leuk kan zijn, maar the prob is dat ze -denk ik- in Engeland geen 2de kerstdag hebben maar dat iets typisch Nederlands is ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lasaraline schreef:
    Ik denk dat het wel leuk kan zijn, maar the prob is dat ze -denk ik- in Engeland geen 2de kerstdag hebben maar dat iets typisch Nederlands is ^^


    Ze hebben daar toch boxing day of zoiets?


    26 - 02 - '16

    Cenation schreef:
    Ik denk dat het wel iets heeft (:


    -