• Hebben jullie wel eens een periode gehad dat je je echt niet aan je schoolwerk kon krijgen?
    Dat je je er gewoon niet kon toe brengen om je schriften voor je neus te leggen en te beginnen?

    Want dat is momenteel mijn probleem, en het wordt echt enkel erger en erger. Ik doe gewoon letterlijk niets, en ik zou niet weten hoe het komt.
    Ik heb wel net nieuwe meubels, dus tegenwoordig studeer in op mijn eigen kamer in plaats van beneden; ik weet dat dat het niet beter maakt, maar het is een beetje een uitdaging voor mezelf aangezien ik volgend jaar op kot ga, en dan dus ook in m'n eigen kamer zal studeren.

    Maar dus, ik heb echt een totaaaal gebrek aan motivatie. Een uitsteller ben ik altijd geweest, maar vroeger had ik die innerlijke drang om gewoon niet te stoppen voor ik het kon, om gewoon, hoe laat dan ook, toch nog te beginnen en het zo goed mogelijk te leren.

    Wat me zorgen baart is dat het best al lang bezig is. Met de laatste examen periode in juni was er al iets mis met mijn studiehouding; begin dit schooljaar in september heb ik nog wat geprobeerd, maar de laatste 2 weken gebeurt er letterlijk niets.

    Lang verhaal, maar heeft iemand wel eens een gelijkaardig probleem gehad?
    En hoe dan ook, hoe kan jij jezelf op gang krijgen, wat doe je hier aan? Hoe begin jij aan je schoolwerk? Hoe blijf je geconcentreerd?

    Ik hoop dat jullie tips hebben ;3

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    effort never betrays you

    Ik heb ook totaaal geen motivatie xD


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik heb wel motivatie, namelijk mijn verhaal zo snel mogelijk afgerond hebben om het volgende verhaal te kunnen herschrijven.


    26 - 02 - '16

    NU!
    Uh te lang wachten tot je veel te weinig tijd over hebt, stressen als een malle en dan pas aan de bak gaan. Have been doing that practically my entire school life XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oh, dit herken ik, ik heb het wel is vaker dat ik op gegeven moment denk 'Ik heb geen zin en doe ik dus niks' en dan doe ik dus ook werkelijk niks. Op school krijgen wij af en toe wel even de tijd om aan iets te werken, dus dan werk ik er wel aan aangezien we in de gaten gehouden worden of je wel werkelijk iets doet en anders probeer ik me thuis echt te verplichten, wat moeilijk is. Soms helpt bij mij ook de manier van 'Nu geen internet, maar school werk. Schoolwerk, schoolwerk, schoolwerk!' maar dat is niet bij iedereen zo. Succes nog!


    16 - 09 - '17

    Ik herken het wel maar ik denk niet dat ik je kan helpen sorry xd.


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Oh, dat herken ik héél erg. Ik leg mezelf altijd een vaste tijd voor als ik achter m'n laptop zit, bijvoorbeeld negen uur. Dat is twee uur voordat ik naar bed ga, dan heb ik twee uur om te leren. Maar dan heb ik ook tijd om het 'uit te laten lopen', zodat ik alsnog één uur kan laptoppen en één uur kan leren. Helpt bij mij heel erg. En ja, eigen ruimte is ook heel fijn. Ik heb op dit moment geen bureau en het hele appartement is een rotzooi. Daar raakt je hoofd ook van in de knoop. Probeer anders een vast schema aan te houden. Niet alleen met leren, maar ook bijvoorbeeld met eten. Dan raak je in structuur en merk je vanzelf dat je meer en meer aan vaste tijden gewend raakt. Ik vind het trouwens ook heel prettig om door rustige en warme kleuren omgeven te worden, zodat ik niet terug in demotivatie val. Misschien heb je hier iets aan? En anders: ik weet niet of je tussenuren hebt, maar tijdens school ben ik vaker beter geconcentreerd dan na schooltijd.


    Searching heavens for another earth

    Hashirama schreef:
    NU!
    Uh te lang wachten tot je veel te weinig tijd over hebt, stressen als een malle en dan pas aan de bak gaan. Have been doing that practically my entire school life XD.

    Ik ook, maar het probleem is dat de stress niet doorkomt. Ik heb momenteel zeker nog 2 uur werk, en dan heb ik niets gedaan buiten het geen wat letterlijk af moet tegen morgen, maar ik heb volgende week 2 grote herhalingstesten van wiskunde waarvoor ik ook had moeten werken.
    En toch gebeurt het gewoon niet, snap je? Er is geen stress niets ;s


    effort never betrays you

    Cenation schreef:
    Oh, dit herken ik, ik heb het wel is vaker dat ik op gegeven moment denk 'Ik heb geen zin en doe ik dus niks' en dan doe ik dus ook werkelijk niks. Op school krijgen wij af en toe wel even de tijd om aan iets te werken, dus dan werk ik er wel aan aangezien we in de gaten gehouden worden of je wel werkelijk iets doet en anders probeer ik me thuis echt te verplichten, wat moeilijk is. Soms helpt bij mij ook de manier van 'Nu geen internet, maar school werk. Schoolwerk, schoolwerk, schoolwerk!' maar dat is niet bij iedereen zo. Succes nog!

    Maar hoe doe je dat dan als je huiswerk hebt met computer? ;d Onze agenda is tegenwoordig elektronisch dus ik moet altijd de avond beginnen met mijn pc. En vanaf dan faalt het natuurlijk al. Vaak gebruik ik zo'n programma dat facebook enzo blokkeert, maar zelfs dan blijft de afleiding komen ;o


    effort never betrays you

    Ik heb ook geen motivatie op het moment

    Het enige wat bij mij helpt is waar m'n zusje bij is hw mk of samen met iemand op school, ik kan mezelf er niet toe zetten maar iemand anders mij wel, mss helpt het bij jou ook^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Bij mij komt het meestal van zelf. Als ik iets te lang uitstel,krijg ik altijd buikpijn.
    En als mijn hoofd er niet naar staat zet ik gewoon een raam open,adem een paar keer rustig en denk:'Als je het nu af hebt,kan je straks lekker niets doen.'


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    reecemastin schreef:
    (...)
    Maar hoe doe je dat dan als je huiswerk hebt met computer? ;d Onze agenda is tegenwoordig elektronisch dus ik moet altijd de avond beginnen met mijn pc. En vanaf dan faalt het natuurlijk al. Vaak gebruik ik zo'n programma dat facebook enzo blokkeert, maar zelfs dan blijft de afleiding komen ;o


    Zoek op wat je moet doen en sluit hem daarna af. Ik weet de verleiding is groot. Voor school moet ik regelmatig dingen doen voor school en dan doe ik ook wel eens wat anders. En van die stress heb ik ook niet zoveel last de laatste tijd. Maar je moet het doen. Ik denk dat je iets moet vinden waarvoor je het wil doen.


    Physics is awesome

    Hashirama schreef:
    NU!
    Uh te lang wachten tot je veel te weinig tijd over hebt, stressen als een malle en dan pas aan de bak gaan. Have been doing that practically my entire school life XD.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    reecemastin schreef:
    (...)
    Maar hoe doe je dat dan als je huiswerk hebt met computer? ;d Onze agenda is tegenwoordig elektronisch dus ik moet altijd de avond beginnen met mijn pc. En vanaf dan faalt het natuurlijk al. Vaak gebruik ik zo'n programma dat facebook enzo blokkeert, maar zelfs dan blijft de afleiding komen ;o


    Dat is moeilijk soms, maar dan echt doen wat je moet doen op de computer en even niet aan facebook enz denken.


    16 - 09 - '17

    Felidae schreef:
    Ik heb ook totaaal geen motivatie xD


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Blutbad schreef:
    (...)

    Zoek op wat je moet doen en sluit hem daarna af. Ik weet de verleiding is groot. Voor school moet ik regelmatig dingen doen voor school en dan doe ik ook wel eens wat anders. En van die stress heb ik ook niet zoveel last de laatste tijd. Maar je moet het doen. Ik denk dat je iets moet vinden waarvoor je het wil doen.

    Dat denk ik ook ;3 Wat is dat bij jou soms? Want het lijkt onvindbaar. Ik heb me er precies al bij neergelegd dat ik gewoon mindere punten haal enzo. Maar het is echt een slechte moment, dat weet ik ook, want volgend jaar begin ik normaal gezien aan de unief, dus het is zo wel de moment om een goede studiemethode te hebben ;3


    effort never betrays you