• Hebben jullie wel eens een periode gehad dat je je echt niet aan je schoolwerk kon krijgen?
    Dat je je er gewoon niet kon toe brengen om je schriften voor je neus te leggen en te beginnen?

    Want dat is momenteel mijn probleem, en het wordt echt enkel erger en erger. Ik doe gewoon letterlijk niets, en ik zou niet weten hoe het komt.
    Ik heb wel net nieuwe meubels, dus tegenwoordig studeer in op mijn eigen kamer in plaats van beneden; ik weet dat dat het niet beter maakt, maar het is een beetje een uitdaging voor mezelf aangezien ik volgend jaar op kot ga, en dan dus ook in m'n eigen kamer zal studeren.

    Maar dus, ik heb echt een totaaaal gebrek aan motivatie. Een uitsteller ben ik altijd geweest, maar vroeger had ik die innerlijke drang om gewoon niet te stoppen voor ik het kon, om gewoon, hoe laat dan ook, toch nog te beginnen en het zo goed mogelijk te leren.

    Wat me zorgen baart is dat het best al lang bezig is. Met de laatste examen periode in juni was er al iets mis met mijn studiehouding; begin dit schooljaar in september heb ik nog wat geprobeerd, maar de laatste 2 weken gebeurt er letterlijk niets.

    Lang verhaal, maar heeft iemand wel eens een gelijkaardig probleem gehad?
    En hoe dan ook, hoe kan jij jezelf op gang krijgen, wat doe je hier aan? Hoe begin jij aan je schoolwerk? Hoe blijf je geconcentreerd?

    Ik hoop dat jullie tips hebben ;3

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    effort never betrays you

    Je wilt toch slagen? Gewoon aan het werk, anders moet je het jaar over doen. Motivatie genoeg lijkt me. Niemand heeft er zin in om een jaar over te doen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik herken het. Zorg ervoor dat je niets anders kunt doen om het uit te stellen. Vraag je moeder desnoods of ze je laptop en de afstandsbediening ergens wil verstoppen. Als er niets anders te doen is, moet je wel aan je huiswerk. En het is altijd het lastigst om te beginnen, daar moet je even doorheen. Als je eenmaal bezig bent, wordt het makkelijk.


    #WWED - What Would Emma Do?