• Dit valt me steeds meer op: Er zijn steeds meer racistische EN DISCRIMINERENDE mensen in Nederland. Mensen die oordelen of geloof, Seksualiteit, huidskleur en afkomst. Dit kan me zo kwaad maken. Ik heb toevallig 2 Poolse vriendinnen, allebei twee schatten. Ik heb een Japanse vriendin, een super stoere meid. Een Chinese vriend, echt een toffe gozer. Een Iraanse vriend, een echte schat en een Spaanse vriend. Ik vind het zo jammer dat op deze mensen meteen een stempel wordt gedrukt en dat er überhaupt mensen zijn die over mensen oordelen door middel van een geloof of huidskleur. Wat vinden jullie hiervan? Iedereen moet zichzelf kunnen zijn, Zwart, bruin of blank. Homo, Lesbisch of biseksueel.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2013 - 0:26 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Dont be a racist hate everyone :Y)


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik vind het om eerlijk te zijn juist minder worden.
    Bij ons op school, en ook op mijn vorige school zitten mensen uit allerlei landen, en er wordt gewoon normaal omgegaan met iedereen.
    Ik heb ook echt al tijden geen "kut Turk" ofzo meer gehoord [: Zover ik weet was het een aantal jaar veel erger. Maar dat kan er natuurlijk ook aan liggen waar je woont, ik woon zelf in Tilburg en hier valt het naar mijn idee echt heel erg mee.


    Alis volat propriis.

    Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen uit welk land dan ook in Nederland komen wonen omdat ze in hun eigen land niet meer veilig zijn o.i.d. Waar ik wél een probleem mee heb is als ze zich vervolgens niet inburgeren,

    (hiermee doel ik voornamelijk op de Nederlandse taal leren én het spreken hiervan in het openbaar)

    op een uitkering gaan leven want ze vinden z'n eigen te goed om te werken...maar wel in een dikke BMW rijden omdat ze dag en nacht op een bankje in het park drugs zitten dealen terwijl daar jonge kinderen rondhuppelen.

    En laat ik maar niet beginnen over de neerbuigende, seksistische opmerkingen die menig mannelijke immigrant maakt tegen-/over vrouwen in het algemeen... Dat dat in hun cultuur misschien normaal is betekend niet dat ik als Nederlandse jonge vrouw ook zo behandeld wil worden, daar ben ik namelijk veelte feministisch voor. :Y)

    [ bericht aangepast op 15 okt 2013 - 14:10 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Father schreef:
    En wat wil je ertegen doen / wat kun je ertegen doen? Er wordt al zoveel geld in gestopt en het haalt amper iets uit. De mens heeft nu eenmaal vooroordelen en zal daardoor redelijk racistisch zijn. Ik zeg niet dat het goed is, alles behalve, maar er is maar weinig wat je eraan kunt doen.


    This. Je mag me pessimistisch/negatief vinden, maar het is wel de waarheid.


    26 - 02 - '16

    Dat merk ik in mijn omgeving echt nauwelijks. Maar ik heb op de basisschool, de middelbare school, mijn vorige opleiding en de opleiding die ik nu doe altijd in klassen/groepen gezeten met allerlei mensen van verschillende culturen. Mij maakt het niet uit wat iemands huidskleur, geloof of seksuele geaardheid is. Ik vind je aardig als je aardig bent en niet aardig als je niet aardig bent.


    Physics is awesome

    Britsanity schreef:
    Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen uit welk land dan ook in Nederland komen wonen omdat ze in hun eigen land niet meer veilig zijn o.i.d. Waar ik wél een probleem mee heb is als ze zich vervolgens niet inburgeren,
    (hiermee doel ik voornamelijk op de Nederlandse taal leren én het spreken hiervan in het openbaar)

    op een uitkering gaan leven want ze vinden z'n eigen te goed om te werken...maar wel in een dikke BMW rijden omdat ze dag en nacht op een bankje in het park drugs zitten dealen terwijl daar jonge kinderen rondhuppelen.

    En laat ik maar niet beginnen over de neerbuigende, seksistische opmerkingen die menig mannelijke immigrant maakt tegen-/over vrouwen in het algemeen... Dat dat in hun cultuur misschien normaal is betekend niet dat ik als Nederlandse jonge vrouw ook zo behandeld wil worden, daar ben ik namelijk veelte feministisch voor. :Y)

    This ^
    +Ik erger mij er zo aan als mensen zeggen dat ik een lesbienne ben, puur omdat ik open-minded ben en altijd voor de gays opkom. Terwijl ik toch echt 100% hetero ben.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Britsanity schreef:
    Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen uit welk land dan ook in Nederland komen wonen omdat ze in hun eigen land niet meer veilig zijn o.i.d. Waar ik wél een probleem mee heb is als ze zich vervolgens niet inburgeren,
    (hiermee doel ik voornamelijk op de Nederlandse taal leren én het spreken hiervan in het openbaar)

    op een uitkering gaan leven want ze vinden z'n eigen te goed om te werken...maar wel in een dikke BMW rijden omdat ze dag en nacht op een bankje in het park drugs zitten dealen terwijl daar jonge kinderen rondhuppelen.

    En laat ik maar niet beginnen over de neerbuigende, seksistische opmerkingen die menig mannelijke immigrant maakt tegen-/over vrouwen in het algemeen... Dat dat in hun cultuur misschien normaal is betekend niet dat ik als Nederlandse jonge vrouw ook zo behandeld wil worden, daar ben ik namelijk veelte feministisch voor. :Y)

    Dat is iets waar ik me ook aan kan irriteren. Je woont verdomme in Nederland, dan hoor je Nederlands te spreken.
    Daardoor krijg je dus wel dat kinderen later een taalachterstand hebben op school.

    Felidae schreef:
    (...)
    Ja, tuurlijk moeten ze zich een beetje aanpassen, maar niet dat ze helemaal niks meer met hun eigen geloof mogen.


    vandaar zeg ik met behoud van eigen gewoontes.:)


    Queer zijn is gewoon alles