• Voor geschiedenis moet ik een historische roman lezen en Nova Zembla valt hier onder, het punt is dat ik meestal alleen dingen lees als Harry Potter, The Hungergames, Twilight, House of nights, ect, en ik daarom nu al weet dat dit boek voor mij een worsteling zal worden om er door heen te komen en gezien het gebrek aan tijd wat ik heb door school waar ik me de naad voor uitwerk vroeg ik mij af of ik niet beter de film kan kijken dan het boek te lezen.
    Hiervoor moet ik natuurlijk wel weten of de film gelijk is aan het boek en de verhaallijnen dus niet op een of andere manier van elkaar afwijken, dus dat is mijn vraag aan jullie, komen deze twee overeen?

    [ bericht aangepast op 18 okt 2013 - 15:12 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik zou het niet weten. Sorry.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik zou het niet weten. Sorry.


    Maakt niet uit, maar ik ga er wel van uit dat iemand op Quizlet het weet, veel mensen lezen hier en er zijn vast wel mensen die ook de film hebben gezien.=)


    You were born original, don't die as a copy.

    Kun je niet de film kijken, een (goed) uittreksel online uitprinten en deze een paar keer lezen?

    [ bericht aangepast op 18 okt 2013 - 15:19 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Presence schreef:
    Kun je niet de film kijken, een (goed) uittreksel online uitprinten en deze een paar keer lezen?


    Ja dat wou ik ook doen maar ik weet dus niet zeker hoe groot het verschil is tussen het boek en de film en ik hoopte dat iemand me dat zou kunnen vertellen hier zodat ik iets minder hoef te stressen over het lezen van een boek wat me niet echt aanstaat.


    You were born original, don't die as a copy.

    Nee, de film is zeker niet hetzelfde, daar zijn wat dingen bijverzonnen ;)


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ik heb alleen de film gezien, dus kan hier niet heel erg over oordelen. Er zijn over het algemeen altijd genoeg verschillen tussen een boek en de film ervan.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Boek en film verschillen wel aardig. Ik weet alleen niet welk boek je precies in gedachten had, maar zelf heb ik die van Lieneke Dijkzuil gelezen.
    Maar in de film mist ook een personage en is het op een ander personage gericht dan in het boek. En natuurlijk zijn er nog een aantal verschillen die ik nu niet zo snel weet te benoemen.
    Het hangt van je opdracht af, of ik je wel of niet kan afraden het alleen met de film te doen.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2013 - 15:50 ]


    Stenenlikker