• jaa, dit is volgensmij echt een rare vraag.. Maar ik vraag het me al heel lang af haha. Want hoe gaat t eigenlijk met 'statiegeld' als je een fles inlevert? Krijg je dan het geld weer terug ofzo? En kan t ook met blikjes?

    Nee het kan niet met blikjes


    26 - 02 - '16

    Ja, flessen/kratten kun je bij een supermarkt in zo'n apparaat doen en dan krijg je een bonnetje. Dat bonnetje kun je bij de kassa inleveren en dan krijg je je geld. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Als je een fles koopt, betaal je het, als je het inlevert, krijg je het terug. Blikjes niet, bierflesjes wel. In Duitsland zit het wel op blikjes.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Als je een fles koopt, betaal je het, als je het inlevert, krijg je het terug. Blikjes niet, bierflesjes wel. In Duitsland zit het wel op blikjes.


    In Duitsland zit volgens mij statie geld op de kleine flesjes uit de automaat, niet op blikjes toch?


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    (...)

    In Duitsland zit volgens mij statie geld op de kleine flesjes uit de automaat, niet op blikjes toch?


    Jawel, bijna overal op, sommige blikjes hebben een uitzondering. Het zit ook op kleine flesjes zoals het hier niet is. Het heet daar Pfand.


    Your make-up is terrible

    Dan krijg je die 25 cent, die je aan statiegeld betaald hebt, idd weer terug. Ze hebben eigenlijk in elke winkel een automaat waar je de flessen inlevert en dan krijg je een bonnetje en met dat bonnetje ga je naar de kassa. Voor blikjes geldt dat helaas niet.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Wat Nikki zegt ^-^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Maar je krijgt het geld toch niet contant terug dan?


    She knew the rules so she knew how to break them.

    Macklemore schreef:
    Maar je krijgt het geld toch niet contant terug dan?


    Als je het bonnetje bij de kassa inleverd waarop staat hoeveel je statiegeld is, krijg je dat contant betaald. ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Op bepaalde flessen krijg je statiegeld, dan staat het uitdrukkelijk op de fles zelf.
    Op de glazen flessen krijg je normaal ook statiegeld.
    Op bierkratten krijg je ook statiegeld.

    Je krijg zoiets op een bonnetje. Als je niets van de winkel moet hebben, kan je het inleveren aan de kassa en dan krijg je cash geld. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Op bepaalde flessen krijg je statiegeld, dan staat het uitdrukkelijk op de fles zelf.
    Op de glazen flessen krijg je normaal ook statiegeld.
    Op bierkratten krijg je ook statiegeld.

    Je krijg zoiets op een bonnetje. Als je niets van de winkel moet hebben, kan je het inleveren aan de kassa en dan krijg je cash geld. =)


    Glazen flessen moet je toch in een glasbak gooien?

    Emiko schreef:
    (...)

    Glazen flessen moet je toch in een glasbak gooien?
    Hangt er van af. Een op een fles wiskey staat bijvoorbeeld geen statiegeld, maar op een fles wijn en bier meestal wel. Maar het staat er altijd op afgebeeld of je wel of geen statiegeld voor krijgt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Hangt er van af. Een op een fles wiskey staat bijvoorbeeld geen statiegeld, maar op een fles wijn en bier meestal wel. Maar het staat er altijd op afgebeeld of je wel of geen statiegeld voor krijgt.


    Ohja, bierflesjes wel. Maar wijnflessen pleur ik gewoon altijd in de glasbak, want dat is héél vermakelijk :')

    Emiko schreef:
    (...)

    Ohja, bierflesjes wel. Maar wijnflessen pleur ik gewoon altijd in de glasbak, want dat is héél vermakelijk :')


    en sommige glazen melkflessen -ik dacht die van campina- krijg je ook 10 cent statiegeld. Waar ik werk moeten de lege flessen/kratten bij de kassa worden ingeleverd en moeten wij alles zelf tellen en opschrijven en dan later berekenen.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Oh en die pauper frisdrank van de Aldi en Lidl kun je alleen maar bij de Aldi en Lidl terugbrengen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'