• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    The Daily Prophet is natuurlijk ook van de partij.
    Lucrezia, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Cassia
    Head of Gryffindor AIaska
    Head of Hufflepuff Escritura
    Head of Ravenclaw Richelieu
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Dahl - Lethe

    Hufflepuff:
    PukkelXDing – Theodora

    Ravenclaw:
    Starkey – Flapper

    Slytherin:
    Yoda – Aragog



    Afdelingspunten:

    Gryffindor: 70 punten
    Ravenclaw: 70 punten
    Slytherin: 70 punten
    Hufflepuff: 70 punten


    De opdrachtenstory



    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    Opdracht maand December
    Omdat er bij Hogwarts alleen maar goede studenten zitten, is er besloten om de leerlingen een werkstuk te laten schrijven van minstens 1000 woorden. Je kan kiezen uit 4 onderwerpen. De tovenaarsoorlog, een vak op hogwarts, een leerkracht of een mythisch dier uit onze tovenaarswereld. Net zoals de vorige opdracht, mag iedereen er aan meedoen, en kiest het afdelingshoofd welke creatie er wordt ingezonden. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 december.
    Om het jullie wat makkelijker te maken, zijn er enkele richtlijnen opgesteld die waar jullie, indien jullie dat zelf willen, gebruik van kunnen maken. Dit is niet verplicht. Elk onderwerp heeft richtlijnen dat draait om 4 W's. Onder elke spoilerknop staan ze even voor jullie opgesomd.

    De tovenaarsoorlog:
    • Wie was er betrokken bij de tovenaarsoorlog?
    • Wat was de oorzaak, wat was de reden achter deze oorlog?
    • Waar vond het plaats.
    • Waarom heb je voor de tovenaarsoorlog gekozen.

    Een vak op onze school:
    • Wie geeft dit vak.
    • Wat houdt het in? (Over wat gaat het)
    • Wanneer begon deze leerkracht dit vak te geven.
    • Waarom heb je voor dit onderwerp gekozen.

    Een leerkracht:
    • Wie is de leerkracht.
    • Wat geeft hij op hogwarts en wat is er speciaal aan hem.
    • Wanneer ging hij aan de slag.
    • Waarom heb je voor hem gekozen.

    Een mythisch dier uit onze wereld:
    • Wie kent er veel van deze dieren.
    • Wat is er zo bijzonder aan.
    • Waar kan je dit mythisch dier vinden.
    • Waarom heb je voor dit dier gekozen.

    Veel succes iedereen en dat de beste afdeling mag winnen!
    De uitslag verschijnt op 31 januari.

    Opdracht maand Februari
    Beste leerlingen,

    Omdat de afdelingspunten allemaal gelijk lopen, is er besloten om een nieuwe opdracht te verzinnen die voor de één al wat gemakkelijker zal zijn dan voor de ander. Elke afdeling moet tegen 15 februari een collage klaarhebben die het dagdagelijkse leven van hun afdeling representeert. De collage moet grotendeels bestaan uit zelfgemaakte foto's en het moet duidelijk zijn van welke afdeling het is. Je mag er ook wat in tekenen, maar overdrijf hier niet in. Werk netjes en verzorgd en laat zien dat jouw afdeling de beste is.

    De uitslag zal verschijnen op 28 februari. Succes iedereen!


    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 16:52 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oei, met die nieuwe opdracht kan ik wel iets, jammer genoeg liggen mij spullen wel op mijn kot en ben ik daar maar pas eind volgende week terug. En ik kom maar pas thuis als de deadline er is, dus dan kan ik ook geen foto's trekken, want ik neem geen dure camera mee naar mijn kot en met gsm kwaliteit ben ik gewoon niet tevreden. : (
    Waarom is de deadline zo vroeg eigenlijk? Zelf bij IOTM ligt de deadline later.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    CrueIIa schreef:
    (...)
    Nee. Ik vond Draculea juist zo leuk. :c.

    Sorry. D:
    Ik had zin om een keer wat nieuws te nemen. Maar ik kan 'm met twee weken weer veranderen dus waarschijnlijk heb ik Draculea al snel wel weer terug. :'D

    Zyra, mooie username en profielfoto! (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Awh thanks. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zyra schreef:
    Oei, met die nieuwe opdracht kan ik wel iets, jammer genoeg liggen mij spullen wel op mijn kot en ben ik daar maar pas eind volgende week terug. En ik kom maar pas thuis als de deadline er is, dus dan kan ik ook geen foto's trekken, want ik neem geen dure camera mee naar mijn kot en met gsm kwaliteit ben ik gewoon niet tevreden. : (
    Waarom is de deadline zo vroeg eigenlijk? Zelf bij IOTM ligt de deadline later.

    Omdat februari maar 28 dagen telt en ik de 17de al op eindreis naar Rome vertrek....Ik ben pas de 21ste terug en heb meestal wel even tijd nodig om alles in orde te maken zodat de anderen het kunnen beoordelen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Maar waarom krijg je anders 1 maand en nu opeens 12 dagen, dat lijkt mij alles behalve eerlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zyra schreef:
    Maar waarom krijg je anders 1 maand en nu opeens 12 dagen, dat lijkt mij alles behalve eerlijk.


    Idd, en dit is juist een opdracht waarvoor je tijd nodig hebt lijkt me.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Idd, en dit is juist een opdracht waarvoor je tijd nodig hebt lijkt me.
    Ja precies. Ik doe er altijd lang over om het perfecte idee uit te werken en het feit dat je nu ook iets moet op foto krijgen die met je afdeling te maken heeft, zorgt er ook voor dat je misschien dingen in elkaar moet knutselen. Voor foto's te trekken moeten soms ook de weersomstandigheden juist zitten enzo. Lijkt me nogal dom dat je dat opeens in 12 dagen moet doen, want dat kan best wel eens veel meer tijd in beslag nemen dat een lapje tekst van 800 woorden ofzo in elkaar te steken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cassia schreef:
    (...)
    Omdat februari maar 28 dagen telt en ik de 17de al op eindreis naar Rome vertrek....Ik ben pas de 21ste terug en heb meestal wel even tijd nodig om alles in orde te maken zodat de anderen het kunnen beoordelen.


    Maar jullie hebben heel januari gehad te verbeteren en zo, nu hebben jullie ook heel maart, dat is ook weer 31 dagen...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TaurieI schreef:
    (...)

    Maar jullie hebben heel januari gehad te verbeteren en zo, nu hebben jullie ook heel maart, dat is ook weer 31 dagen...

    Correctie; We hebben niet heel januari gehad om te verbeteren...
    Als ik het zelfs zou willen, zou de inzending van Gryffindor niet eens mee mogen doen omdat ze de deadline niet hebben gehaald. (cat)
    Ze hebben twee weken uitstel gekregen, dus dat is geen goed argument.
    En daarbij was er vorige keer ook commentaar op dat het te lang duurde voor de uitslag.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cassia schreef:
    (...)
    Correctie; We hebben niet heel januari gehad om te verbeteren...
    Als ik het zelfs zou willen, zou de inzending van Gryffindor niet eens mee mogen doen omdat ze de deadline niet hebben gehaald. (cat)
    Ze hebben twee weken uitstel gekregen, dus dat is geen goed argument.
    En daarbij was er vorige keer ook commentaar op dat het te lang duurde voor de uitslag.


    Correctie; dat was jullie beslissing, daar kunnen wij niets aan doen.
    Het is gewoon héél weinig tijd voor zo'n grote opdracht.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    + mensen hebben ook nog school ^
    (cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik denk dat als we gewoon allemaal ons best gaan doen het vanzelf lukt. Ik bedoel maar, je kan best wel even nadenken waar je een foto van kan maken en dat de fotograferen met je telefoon als je terugkomt van school ^^
    Laten we gewoon allemaal plezier hebben want als we nu gaan klagen over de deadline schieten we ook niet op.


    "Rebellion's are build on hope"

    VladiFerr schreef:
    Ik denk dat als we gewoon allemaal ons best gaan doen het vanzelf lukt. Ik bedoel maar, je kan best wel even nadenken waar je een foto van kan maken en dat de fotograferen met je telefoon als je terugkomt van school ^^
    Laten we gewoon allemaal plezier hebben want als we nu gaan klagen over de deadline schieten we ook niet op.


    Ja, want het enige wat wij op school hebben staan zijn bomen en een gebouw. En o ja, een beekje en 20 vierkante meter beton!
    Dat is echt goed passend bij Slytherin, buiten het feit dat bijna alles groen is... en daar schieten we zelfs niet mee op, want dat slaat nergens op. Het enige was ik zou kúnnen doen ik een foto trekken van de vuile, bruine beek omdat water het kenmerk is van Slytherin. Yeah right. En het toppunt van alles is nog dat de enige foto's die ik met m'n mobiel kan trekken wazig zijn, omdat het een gewone niet-smartphone-achtige GSM is, dus dat dat neerkomt op geen foto's. En als ik al een trek, kan ik ze niet op mijn computer zetten zonder 'm eerst even helemaal uiteen te breken..
    En dat heb ik denk ik nog geluk, de meesten hebben dat zelfs niet op school.
    Het heeft wel een punt iets te zeggen over de deadline, we geven argumenten waarom ze het misschien beter zouden kunnen uitstellen.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 18:29 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TaurieI schreef:
    (...)

    Ja, want het enige wat wij op school hebben staan zijn bomen en een gebouw. En o ja, een beekje en 20 vierkante meter beton!
    Dat is echt goed passend bij Slytherin, buiten het feit dat bijna alles groen is... en daar schieten we zelfs niet mee op, want dat slaat nergens op. Het enige was ik zou kúnnen doen ik een foto trekken van de vuile, bruine beek omdat water het kenmerk is van Slytherin. Yeah right.
    En dat heb ik denk ik nog geluk, de meesten hebben dat zelfs niet op school.
    Het heeft wel een punt iets te zeggen over de deadline, we geven argumenten waarom ze het misschien beter zouden kunnen uitstellen.


    Het was gewoon een suggestie. Niks persoonlijks of vijandig tegen de rest van deze groep. Het is niet dat ik nu zei dat ik leuke dingen heb staan bij mijn school of zo. Ik vond gewoon dat we onze tanden erin moesten zetten er iets leuks van te maken. Meer niet.


    "Rebellion's are build on hope"