• Hola Quizletters.

    Morgen heb ik een presentatie voor het vak Versterkt Engels, het gaat om een soort van voorbereidend miniprofielwerkstuk achtig iets. Ik heb de mijne over het weer gedaan, en moet het morgen presenteren. Het is niet echt voor een cijfer, maar het kan wel een leuke bonus opleveren.

    Ik dacht, ik ga lekker interactief doen met het publiek, door te vragen of ze wel eens naar het weerbericht kijken.

    Maar, zeg je dat dan als:
    "Who of you does ever watch 'RTL Weer'?"
    of
    "Raise your hand if you have ever watched 'RTL Weer'"
    of iets anders?
    Aangezien het Engels van het meeste van jullie een stukje beter is dan dat van mij, kunnen jullie vast wel tips geven :')

    En, is het 'I've measured it at March 5th" of "I've measured it at the 5th of March" ???

    Alvast heel erg bedankt!
    Ik ben nu bezig met m'n presentatie (ja, lekker last minute, I know), dus misschien dat ik het topic nog wat bump met vraagjes, haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    How many of you have ever watched 'RTL Weer'?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    "Raise your hand if you've ever watched 'RTL Weer'?" kan in ieder geval wel. 'Who of you watches 'RTL Weer' every now and then? / Whom of you has ever watched 'RTL Weer'?" is ook een optie.
    Het is I've measured it on the fifth of March.

    [ bericht aangepast op 12 april 2016 - 11:45 ]


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    "Raise your hand if you've ever watched 'RTL Weer'?" kan in ieder geval wel. 'Whom of you watches 'RTL Weer' every now and then? / Whom of you has ever watched 'RTL Weer'?" is ook een optie.
    Het is I've measured it on the fifth of March.


    Wordt "whom" niet altijd door een voorzetsel vooraf gegaan? Zoals "She wanted to now with whom she was speaking", maar dat kan in een onrmale zin toch niet gebruikt worden, als het daardoor niet voorafgegaan wordt? Dan is het toch gewoon "who"?
    Edit: Nee, wacht, is whom is een meewerkend voorwerp. Maar dan nog?

    [ bericht aangepast op 11 april 2016 - 22:41 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Regenboogvis schreef:
    How many of you have ever watched 'RTL Weer'?


    Mulford schreef:
    "Raise your hand if you've ever watched 'RTL Weer'?" kan in ieder geval wel. 'Whom of you watches 'RTL Weer' every now and then? / Whom of you has ever watched 'RTL Weer'?" is ook een optie.
    Het is I've measured it on the fifth of March.



    Thank jullie! Voor de uitspraak raadpleeg ik google translate wel even. Net als voor het woord rain gauge. Ugh.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Monesi schreef:
    (...)

    Wordt "whom" niet altijd door een voorzetsel vooraf gegaan? Zoals "She wanted to now with whom she was speaking", maar dat kan in een onrmale zin toch niet gebruikt worden, als het daardoor niet voorafgegaan wordt? Dan is het toch gewoon "who"?
    Edit: Nee, wacht, is whom is een meewerkend voorwerp. Maar dan nog?

    Oh, ja. Sorry. Daar hoort het inderdaad who te zijn.


    Ex astris, sciencia

    Hoe is t gegaan? ^^


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Mulford schreef:
    (...)
    Oh, ja. Sorry. Daar hoort het inderdaad who te zijn.


    Oh, fuck. Nu heb ik dus 6 zinnen in m'n presentatietekst begonnen met whom. Oeps :') Nou ja, het ging beter dan de vorige keren dat ik presenteerde haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Spotgaai schreef:
    Hoe is t gegaan? ^^


    Nou ja, ik was zoals altijd weer heel erg zenuwachtig, maar ik had mezelf beter onder controle dan de vorige keren. Ik was ook best onder de indruk van de powerpoint iets die ik gemaakt had via de site Bunkr. Zag er echt mooi uit, haha. Ik kreeg vanuit de klas alleen meer tips dan tops (helemaal geen tops trouwens) maar dat maakt niet uit, kan ik ook weer van leren


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly