• Wat is jullie schema of planning als jullie uit school komen?
    Maken jullie dan meteen huiswerk en leren jullie?
    En nog tips om minder afgeleid te worden?
    Misschien leer ik er wat van, of kan ik daar iets van oppikken.
    Ben vorig jaar al blijven zitten, en wil graag verandering brengen, en het lukt toch steeds niet =/

    Want ik wordt heel snel en vaak afgeleid terwijl ik moet leren of schoolwerk moet doen.
    Dan komt het er altijd op neer dat ik 's nachts moet leren, of niet heb geleerd.
    Soms ga ik zelfs niet naar school, omdat ik niet uitkwam qua leertijd.
    En dan krijg ik een opstapeling van inhaal proefwerken en so's en dat is ook niet fijn.
    Want ik blijf hetzelfde effect houden, geldt ook zo voor huiswerk, maak ik nauwelijks.
    En daardoor ken ik de lesstof niet.

    xox.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 15:31 ]

    BabyLuxLover schreef:
    Mijn topics.
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem ^^
    En dan komt er nog eens bij dat ik mijn laptop MOET gebruiken voor veel vakken..


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    BabyLuxLover schreef:
    Mijn topics.
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem ^^
    En dan komt er nog eens bij dat ik mijn laptop MOET gebruiken voor veel vakken..

    ik heb ook laptop nodig, moet alle verslagen uittypen --'
    moet nu ook nog 2 dingen doen voor morgen maar quizlet en twitter en al die dingen leiden me echt af ...


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    BULLSHIPPER schreef:
    (...)
    ik heb ook laptop nodig, moet alle verslagen uittypen --'
    moet nu ook nog 2 dingen doen voor morgen maar quizlet en twitter en al die dingen leiden me echt af ...


    Ik heb er wel is over nagedacht om dan gewoon de internet eruit de doen, maar het is zo verleidelijk om gewoon even op 'verbinden' te klikken >.<
    Kan ook gewoon beneden internet eruit doen maar dan heeft iedereen meteen in het huis geen internet meer. Ik blijf maar
    bepaalde sites checken terwijl het helemaal niet nodig is, gewoon omdat leren.

    Guitarros schreef:
    (...)

    Ik heb er wel is over nagedacht om dan gewoon de internet eruit de doen, maar het is zo verleidelijk om gewoon even op 'verbinden' te klikken >.<
    Kan ook gewoon beneden internet eruit doen maar dan heeft iedereen meteen in het huis geen internet meer. Ik blijf maar
    bepaalde sites checken terwijl het helemaal niet nodig is, gewoon omdat leren.


    Bij mij helpt dat ook niet, want internet heb ik juist nodig..
    Echt een domme school heb ik -,-


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Bepaalde sites voor een tijd blokkeren kan helpen. Ik doe het zelf niet, maar ik weet van een paar vriendinnen dat ze het doen. Je blokkeert sites die je graag bezoekt voor de tijd dat je moet leren en huiswerk moet maken. Als je iets op internet moet opzoeken, is google nog wel beschikbaar, maar kun je niet bij bijvoorbeeld Quizlet en youtube. ;)
    Ook is je telefoon uitzetten heel belangrijk! Daardoor raak je ook alleen maar afgeleid. Zorg ook dat je in een ruimte zit waar je je kunt concentreren, dus goede kamertemperatuur (niet te koud/warm), weinig voorwerpen die je kunnen afleiden (dus dat je er steeds naar kijkt of aan gaat friemelen).
    Spreek met je ouders af, of als je op kamers woont met je huisgenoten, van wanneer tot wanneer je aan je werk bent en na hoeveel werktijd je een pauze verdient. Ook kan het helpen om een beloning voor jezelf neer te zetten, dat doe ik meestal!
    Na een uur economie maken, mag ik een koekje eten. Na twee uur Duits leren, mag ik een half uurtje tv kijken. Zulke dingen. Zet er dingen tegenover die je leuk vind, die je belonen.

    Hoop dat het je gaat lukken. Maar mijn beste tip: Begin op tijd met leren!!!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    ik heb precies hetzelfde, ik word ook heel snel afgeleid of heb heel vaak gewoon geen zin om eraan te beginnen. Wat mij dan soms helpt is door te denken van 'als ik nu niet begin, dan haal ik onvoldoendes, dan blijf ik weer zitten en daar heb ik echt geen zin in, dus kan ik maar beter alvast gaan leren.' Dit helpt soms, maar niet altijd. Eigenlijk een soort van jezelf een schuldgevoel geven... bij mij werkt het haha. Een ander ding is dat ik leren altijd snel saai vind worden omdat ik vaak veel en dus lang moet leren. Daarom begin ik sinds dit jaar wat eerder met leren voor toetsen, ongeveer 3 a 4 dagen van te voren, want dan kan ik het in kleine stukjes doen. Iedere dag een klein stukje maakt het al minder saai dan in 1 of 2 dagen in een keer kei veel leren. Hopelijk heb je er wat aan & goodluck. (:

    ----

    Als je snel wordt afgeleid door geluiden zoals muziek, of gepraat van buiten ofzo, doe dan oordopjes in, dan hoor je helemaal niks meer en kan je je (hopelijk) beter concentreren.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 18:32 ]


    Don't cry because it's over, smile because it happened.

    Als ik een verslag moet schrijven via mijn laptop zet ik mijn internet gewoon uit, zodat ik er ook geen gebruik van kan maken. Ik weet gewoon van mezelf dat als ik nu mijn best niet doe, ik het hier later nog veel moeilijker mee ga krijgen, want het word alleen maar moeilijker. Als ik huiswerk maak, ga ik op een rustige plek zitten en luister muziek. Ik doe mijn huiswerk/leerwerk ook altijd gelijk na school, dan heb ik 's avonds tijd om op m'n laptop te zitten.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Ik heb hetzelfde! Ik maak meestal een schema voor mezelf. Dan leer k voor een bepaalde vak bijvoorbeeld, 20 minuten of een halfuurtje en dan kruis ik die af op een blaadje. Dan ga k naar het volgende vak en zo gaat dat maar door. Mijn lerares zei altijd dat ''Barok'' muziek helpt om je beter te laten concentreren en dat je daardoor de stof beter opneemt ofso? Dus ik heb dat ook gedaan en ik had eindelijk een voldoende voor mijn geschiedenis, waarvan ik dus 2 hoofdstukken moest leren, ieder 5 paragafen. Misschien dat het bij jou helpt? in ieder geval, bij mij hielp het wel. En verder haal ik gewoon de accu uit mijn telefoon en de laptop leg ik beneden neer. Ik ga ook nooit voor mijn leerwerk en huiswerk op de computer want dan is mijn concentratie helemaal weg want dan denk je van; owja, k moet dat nog checken en dit en dat. Dus eerst je huiswerk en je leerwerk goed doornemen na het avond eten denk ik? Tenminste dat helpt voor mij wel. En nadat je denkt dat je de stof een beetje kent, kun je gerust wat voor jezelf doen achter de pc...Maar zo doe ik het! Veel succes ermee!


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Emiko schreef:
    Ik doe niet aan huiswerk maken (cat) Leren begin ik altijd pas 's avonds rond een uur of 9 aan.


    Precies dit. Ja alleen echt dingen zoals verslagen die maak ik wel af maar dan wel op het laatste moment. Dus ik heb niet echt tips voor je :(

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 18:51 ]


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Wij moeten huiswerk maken..
    We hebben een nieuw beleid
    'Het aanmoedigingsbeleid'
    Als je je huiswerk niet af hebt moet je nablijven tot 10 over 4.


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Vorig jaar deed ik meer mijn best, maar daardoor was ik wel wat vaker gestrest over school. Dat is dus een afweging die je voor jezelf moet maken. Hoeveel tijd & moeite wil ik in het huiswerk stoppen?

    Als eerste tip heb ik dat het handig is eerst je leerwerk moet leren, je toetsen als eerst. Want als je dan tóch geen tijd of zin meer hebt in je maakwerk, heb je in ieder geval de stof voor de toetsen geleerd.

    Je moet er ook een soort van regelmaat in krijgen, wat je wanneer doet. Na een tijdje weet je van jezelf wel dat je bijv. voor Nederlands wat langer moet leren, plan dat dan ook in. Ik houd altijd als standaard 2 dagen van tevoren leren voor een so, en 3 voor een repetitie. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, langer of korter van tevoren kan natuurlijk ook.

    En wat voor mij ook helpt om een planning te maken, is om op de fiets naar huis alvast te bedenken wat je straks wilt gaan doen.
    In mijn geval kom ik thuis, eet en drink even wat, en na een kwartiertje begin ik met m'n leerwerk, en daarna maakwerk.

    En wat zeker ook werkt, is je laptop, mobiel, en als je je écht moet concentreren ook je muziek uit te zetten. Bij maakwerk werkt het bij mij wel goed als ik muziek op heb, maar als ik me echt moet concentreren, dan liever niet.
    En beloon jezelf ook als je een keer (in het begin) je goed geconcentreerd hebt, of snel je huiswerk afhad. C:

    En: iedereen heeft wel eens dagen waarop je je niet lekker voelt, of dat je concentratie wel heel erg ver te zoeken is. Als je dan toch iets moet doen, is het goed om water te drinken, eventueel iets te eten, en eventjes te bewegen. Hierdoor kan je je weer wat beter concentreren!

    Haha , nu is het wel een heel lange reactie geworden, maar hopelijk heb je er wat aan !

    En oh ja, voor toetsweken/ weken dat het heel druk is , of voelt : maak een planning ! Schrijf de dagen onder elkaar op, en schrijf bij elke dag op wat je die dag moet doen.

    Succes ! C:

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 20:20 ]


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    En oh ja , eens van de pomodoro techniek gehoord?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pomodorotechniek


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik heb hetzelfde probleem als jij. Daarom ga ik voortaan met vrienden leren, dan krijg je last van sociale druk want als iedereen aan het leren is, is het raar als jij dat niet doet. Moet je wel vrienden uitkiezen die ook echt gaan leren dan, anders werkt het niet.

    Ik had dat eerst ook. Nu kan ik mezelf er wel toe aanzetten. Het enige wat ik tegen mezelf zeg is; "als je nu dit eerst doet, dan heb je straks meer tijd om dat te doen wat je leuk vind." En dat werkt eerlijk gezegd heel goed. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Doe net als mij, ga gewoon niet meer naar school en ga aan het werk! Probleem opgelost ^^


    -