• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing | 5.874 words |
    - Square | Squares | Untitled | 10.594 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 12.426 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 14.090 words |
    - Eledhel | Oppugno | 12.124 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 16.535 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 15.053 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 7.000 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 4.329 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 2.886 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 15.125 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 3.499 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 20.017 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 21.264 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 44.777 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 9.391 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 7.235 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 1.013 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 11.479 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 35.000 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 4.018 words |
    - Thackery | Nathalie | Rowena | A Different Kind of Crazy | 16.250 words |

    Next wordwar: -
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 8th: 13.333 words
    Voorgaande topics; 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 8 nov 2013 - 19:38 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Kreeg er niet meer uit dan 478 (':


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Uchh.. Ik vertelde bij het eten heel trots aan mijn vader, zijn vriendin en mijn broer dat ik vandaag al 10.306 woorden had geschreven, terwijl het doel voor vandaag op 6.667 lag, dus dat ik voor op schema stond.. Zegt mijn vader heel geirriteerd: "Heb je te veel tijd ofzo? Kun je dat niet nuttiger besteden?"
    Vond ik toch niet zo leuk omte horen.. Stiekem had ik gehoopt op een 'Goed zo! Het lukt je wel.' Ofzo. Maar dit kon ik natuurlijk een beetje verwachten..

    Ik loop denk ik binnenkort alleen een beetje in de knoop met mijn verhaal. Misschien moet ik maar wat notities opschrijven wat wanneer is gebeurd. Nu moet ik soms teruglezen, om te zien door wie dat gebeurde of in welke stad ook alweer enz. En als ik straks 40.000 woorden heb.. Word dat een stuk lastiger x]. Iemand tips?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik heb in een half uur 540 woorden geschreven :)
    Was een paar minuten later begonnen, ik had een nieuw punt binnen en was er zo blij mee dat ik bijna vergat dat om half 8 een wordwar was xD
    Dus ik ben een paar minuutjes langer doorgegaan en uiteindelijk ook een half uurtje geschreven!
    Zit nu op 2.964 woorden, nog 36 en dan heb ik mijn doel voor vandaag ook weer gehad!
    Hoe ging het bij jullie?


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Stapper schreef:
    Uchh.. Ik vertelde bij het eten heel trots aan mijn vader, zijn vriendin en mijn broer dat ik vandaag al 10.306 woorden had geschreven, terwijl het doel voor vandaag op 6.667 lag, dus dat ik voor op schema stond.. Zegt mijn vader heel geirriteerd: "Heb je te veel tijd ofzo? Kun je dat niet nuttiger besteden?"
    Vond ik toch niet zo leuk omte horen.. Stiekem had ik gehoopt op een 'Goed zo! Het lukt je wel.' Ofzo. Maar dit kon ik natuurlijk een beetje verwachten..

    Ik loop denk ik binnenkort alleen een beetje in de knoop met mijn verhaal. Misschien moet ik maar wat notities opschrijven wat wanneer is gebeurd. Nu moet ik soms teruglezen, om te zien door wie dat gebeurde of in welke stad ook alweer enz. En als ik straks 40.000 woorden heb.. Word dat een stuk lastiger x]. Iemand tips?


    Nou bij deze dan: Super goed! Ik ben echt jaloers op je want je bent al super ver! Als iemand het gaat redden ben jij het wel :)
    Misschien een kort overzichtje voor jezelf van wat je tot nu toe hebt? als een soort samenvatting ofzo? Of elk hoofdstuk kort alle belangrijke dingen?
    Je moet er alleen niet te lang mee bezig zijn wat je al hebt, want die tijd kan je beter besteden in het schrijven ;)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Knetterdisco schreef:
    (...)

    Das veel. O.O gewoon bijna vijf keer zoveel als ik nu heb xd

    Wat vinden jullie van dit stukje? Het kwam zomaar in me op en nu heb ik inspi voor een heel nieuw verhaal xd
    Hij pakte mijn handen. "I love you.." fluisterde hij liefdevol.
    En met zekerheid kon ik nu ook zeggen: "I love you too, Niall." Voor het eerst klonk het niet meer als een leugen, voor de eerste keer was het waar.
    Teder drukte hij zijn lippen op de mijne.

    Ik heb het jammer genoeg niet gehaald (Ik zit nu op 24,000 woorden).

    Nou, als je eenmaal bezig bent, valt het wel mee vind ik. (ik heb vandaag/ vannacht opeens ontzettend veel geschreven en ik leek maar niet te kunnen stoppen, dus vandaar ^^ )

    Ik vind het wel een leuk stukje hoor (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Stapper schreef:
    Ik heb 1.697 woorden geschreven.. Best goed, vind ik toch :].


    Hoe kan jij zoo veel schrijven in een half uur? ;O


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Heb in afgelopen half uur 367 woorden geschreven, had niet echt veel inspi meer voor dit verhaal. Volgende keer beter.
    Maar Je kunt me updaten naar 5367 woorden in totaal :)

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 20:17 ]

    Zoo, nog fftjes de laatste paar woorden geschreven. Ik zit nu op 3030 woorden in totaal!
    Ben er zo blij mee ^^ En ook met mn punt voor natuurkunde, mijn dag kan niet meer stuk :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    FlyingMinds schreef:
    (...)

    Hoe kan jij zoo veel schrijven in een half uur? ;O


    Geen idee.. Ik plan mijn verhaal ook nooit van te voren, dus het gebeurd allemaal plotseling.
    Ik typ gewoon aan een stuk door en als ik iets eenmaal heb getypt, verander ik het bijna niet meer.
    Tenzij het natuurlijk helemaal niet klopt. (:
    Het komt vaak zo vanzelf, plosteling. Als ik eenmaal begin te typen, hou ik niet meer op.. :o


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Geen idee.. Ik plan mijn verhaal ook nooit van te voren, dus het gebeurd allemaal plotseling.
    Ik typ gewoon aan een stuk door en als ik iets eenmaal heb getypt, verander ik het bijna niet meer.
    Tenzij het natuurlijk helemaal niet klopt. (:
    Het komt vaak zo vanzelf, plosteling. Als ik eenmaal begin te typen, hou ik niet meer op.. :o


    Zooo, ik type bij lange niet aan een stuk door xD
    Maar misschien wel een goed teken dat je zoveel op papier krijgt in korte tijd :)
    Zou ik ook wel willen!
    Maar ik kom er ook wel, op mijn eigen tempo :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Stapper schreef:
    Uchh.. Ik vertelde bij het eten heel trots aan mijn vader, zijn vriendin en mijn broer dat ik vandaag al 10.306 woorden had geschreven, terwijl het doel voor vandaag op 6.667 lag, dus dat ik voor op schema stond.. Zegt mijn vader heel geirriteerd: "Heb je te veel tijd ofzo? Kun je dat niet nuttiger besteden?"
    Vond ik toch niet zo leuk omte horen.. Stiekem had ik gehoopt op een 'Goed zo! Het lukt je wel.' Ofzo. Maar dit kon ik natuurlijk een beetje verwachten..

    Ik loop denk ik binnenkort alleen een beetje in de knoop met mijn verhaal. Misschien moet ik maar wat notities opschrijven wat wanneer is gebeurd. Nu moet ik soms teruglezen, om te zien door wie dat gebeurde of in welke stad ook alweer enz. En als ik straks 40.000 woorden heb.. Word dat een stuk lastiger x]. Iemand tips?


    Voor je laatste vraag, ja, ik heb een tip ^^ Je kunt, als je windows of dergelijke hebt, op ctrl+F drukken en dan komt er een zoekoptie. Als je daar een sleutelwoord in typt zoals je dus vernoemde, welke stad je al bent geweest, typ je gewoon die stad in en dan markeert Word elke keer dat je dat woord hebt gebruikt ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    25.421
    De 25K voorbij :'D, de voordelen aan een slapeloze nacht.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Chekhov schreef:
    25.421
    De 25K voorbij :'D, de voordelen aan een slapeloze nacht.


    Na 4 dagen ben je gewoon al over de helft! :O


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik moet nog 1551 woorden schrijven voor vandaag om bij te lopen, maar ik weet niet of ik dat ga redden. Mijn handen zijn namelijk bevroren en ik heb een klote dag achter de rug :'D I wish myself a good luck


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Irvine schreef:
    Ik moet nog 1551 woorden schrijven voor vandaag om bij te lopen, maar ik weet niet of ik dat ga redden. Mijn handen zijn namelijk bevroren en ik heb een klote dag achter de rug :'D I wish myself a good luck


    Good luck ^^


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.