• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | ElfCitadel | The Art of Longing | 5.874 words |
    - Square | Squares | Untitled | 10.594 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 12.426 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 14.090 words |
    - Eledhel | Oppugno | 12.124 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 16.535 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 15.053 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 7.000 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 4.329 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 2.886 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 15.125 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 3.499 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 20.017 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 21.264 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 44.777 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 9.391 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 7.235 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 1.013 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 11.479 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 35.000 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 4.018 words |
    - Thackery | Nathalie | Rowena | A Different Kind of Crazy | 16.250 words |

    Next wordwar: -
    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 8th: 13.333 words
    Voorgaande topics; 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 8 nov 2013 - 19:38 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Festus schreef:
    Ik weet niet of er iemand van jullie ook op het forum van NaNo zelf zit. Maar alsnog ga ik het ook even hier posten.

    Is er iemand geïnteresseerd in een write-in in de buurt van Bergen Op Zoom/Roosendaal? Het gaat mij waarschijnlijk niet lukken om naar Eindhoven of Breda te kunnen/mogen. Ik was van plan bij de boekenwinkel te vragen of het daar in het Cafe kan, alleen dan wil ik wel graag eerst weten of er ook werkelijk mensen zijn die erin geïnteresseerd zijn. Voor degenenen die het niet weten, Bergen op Zoom ligt in het westen van Brabant tegen de grens van Zeeland. Er is hier een station en lopend kan je makkelijk binnen tien minuten op de plek zijn die ik bedoel.


    Nee sorry, beetje ver weg voor mij...


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik zou het ontzettend leuk vinden, maar het is voor mij wel ver om uit Friesland te komen. Maar ik denk er over na!
    Is het dan in het weekend?


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Empyrean schreef:
    Ik zou het ontzettend leuk vinden, maar het is voor mij wel ver om uit Friesland te komen. Maar ik denk er over na!
    Is het dan in het weekend?

    Ligt eraan ik zou niet eens weten of ze ermee instemmen daar. Maar het valt alsnog te proberen is het niet? Vanuit Friesland is trouwens wel heel ver.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ehm, dat gaat 'm niet worden, aangezien ik in Berlijn woon. :')


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Festus schreef:
    Ligt eraan ik zou niet eens weten of ze ermee instemmen daar. Maar het valt alsnog te proberen is het niet? Vanuit Friesland is trouwens wel heel ver.


    Yeah, I know (':


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Requille schreef:
    Ehm, dat gaat 'm niet worden, aangezien ik in Berlijn woon. :')

    Berlijn? Wow nee oké dat is vrij ver weg ja om te komen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Heeft er iemand een geweldige manier om in het kort NaNoWriMo te beschrijven? Ik ben nu een mail aan het maken die ik als er interesse in is naar de boekhandel zal gaan sturen. Alleen mijn poging om NaNo te beschrijven is nogal lang geworden.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Trouwens, het valt me op dat de mensen die er over nadenken het uit te geven, maar enkele pagina's nemen voor een hoofdstuk. ;o
    Ik heb nu 7,5 pagina gebruikt voor min eerste hoofdstuk en dit vond ik éigenlijk nog aan de korte kant, normaal gesproken neem ik 10 pagina's of langer voor een verhaal waar ik over nadenk om uit te geven.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Requille schreef:
    (...)

    Ohja? Ik had vorig jaar namelijk op m'n opleiding geleerd dat broodtekst tussen de 9 tot 12 punten moeten zijn, niet groter en niet kleiner, maar 12 punten werd dan ook wel als ''groot'' gezien voor broodtekst, dus ik zou eerder denken dat ze het liefst 10 of 11 punten willen. ;o

    Echt? Dit was sowieso enkel wat ik me dacht te herinneren natuurlijk (;


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Requille schreef:
    Trouwens, het valt me op dat de mensen die er over nadenken het uit te geven, maar enkele pagina's nemen voor een hoofdstuk. ;o
    Ik heb nu 7,5 pagina gebruikt voor min eerste hoofdstuk en dit vond ik éigenlijk nog aan de korte kant, normaal gesproken neem ik 10 pagina's of langer voor een verhaal waar ik over nadenk om uit te geven.

    Ik kijk niet naar het aantal pagina's. Als ik het gevoel heb dat dat een goed einde is voor een hoofdstuk, dan eindig ik het gewoon. (: Maar goed, dat moet iedereen gewoon zelf weten natuurlijk.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Festus schreef:
    Heeft er iemand een geweldige manier om in het kort NaNoWriMo te beschrijven? Ik ben nu een mail aan het maken die ik als er interesse in is naar de boekhandel zal gaan sturen. Alleen mijn poging om NaNo te beschrijven is nogal lang geworden.


    NaNoWriMo is de kans voor mensen om een goede drijfveer te hebben zodat ze een heel boek kunnen schrijven. Samen met mensen over de hele wereld probeer je in de maand november 50.000 woorden te schrijven.

    Zoiets? :'D Dat is wel heel erg kort, lol.

    En @Requille, ik vind zeven pagina's echt lang voor een hoofdstuk in Word xd. Te bedenken dat boeken op A5-formaat zijn en dat er gemiddeld 250 woorden per bladzijde zijn. (Zo ongeveer, ik heb woorden lopen tellen op bladzijden en vergeleken met elkaar :'D). Dus 7,5 pagina in Word lijkt me erg veel ;o


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Requille schreef:
    Trouwens, het valt me op dat de mensen die er over nadenken het uit te geven, maar enkele pagina's nemen voor een hoofdstuk. ;o
    Ik heb nu 7,5 pagina gebruikt voor min eerste hoofdstuk en dit vond ik éigenlijk nog aan de korte kant, normaal gesproken neem ik 10 pagina's of langer voor een verhaal waar ik over nadenk om uit te geven.

    De meeste boeken zijn A5-formaat en in Word is het natuurlijk A4, dus het wordt dan wel meer. En ik heb boeken gelezen waarbij er hoofdstukken van een halve bladzijde bij zaten :'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh oh, ik moest er opeens aan denken dat hier ook een topic was! *gooit alles maar neer :-)*

    Op Q: Thackery
    Op NanoWriMo: Rowena
    Echte naam: Nathalie
    Naam verhaal: A Different Kind of Crazy
    Momentele Word Count: 10.000 woorden


    You don't know how strong you are, until being strong is the only choice you have

    Thackery schreef:
    Oh oh, ik moest er opeens aan denken dat hier ook een topic was! *gooit alles maar neer :-)*

    Op Q: Thackery
    Op NanoWriMo: Rowena
    Echte naam: Nathalie
    Naam verhaal: A Different Kind of Crazy
    Momentele Word Count: 10.000 woorden


    Welkom! Je staat erbij! :Y)


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Irvine schreef:
    (...)

    NaNoWriMo is de kans voor mensen om een goede drijfveer te hebben zodat ze een heel boek kunnen schrijven. Samen met mensen over de hele wereld probeer je in de maand november 50.000 woorden te schrijven.

    Zoiets? :'D Dat is wel heel erg kort, lol.

    En @Requille, ik vind zeven pagina's echt lang voor een hoofdstuk in Word xd. Te bedenken dat boeken op A5-formaat zijn en dat er gemiddeld 250 woorden per bladzijde zijn. (Zo ongeveer, ik heb woorden lopen tellen op bladzijden en vergeleken met elkaar :'D). Dus 7,5 pagina in Word lijkt me erg veel ;o


    Hm... Ik denk dat ik mijn verhaal maar eens moet bekijken in Indesign dan. x'D Tja, ik gebruik geen Word en mijn programma houdt wel rekening met marges, dus ik wist niet precies hoe het eruit zou kunnen komen. Zo goed ken ik dit programma niet. x'D
    Maar je hebt gelijk, op deze site zie ik staan dat 1 bladzijden van een A5 formaat uit circa 300-350 woorden bestaat. :')

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 17:18 ]


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''