• Dag Quizletters!
    Binnen 8 maanden eindigt de middelbare school voor mij en zal ik moeten gaan verder studeren. Mijn keuze voor verder studie staat al drie jaar vast, maar ik twijfel nog tussen 2 universiteiten. De ene universiteit ligt op 2 uur rijden van mijn thuis, bij deze zou ik dus op kot moeten gaan. De andere ligt op een halfuur rijden van mijn thuis, dus bij deze zou ik door de week wat meer tijd hebben voor mijn hobby, maar ik ben van België en die universiteit ligt in Nederland, dus dan zit ik met het probleem van een Nederlands diploma in België.
    Mijn hobby is namelijk paardrijden, en aangezien paarden levende wezens zijn én aangezien ik wedstrijden doe moeten die paarden getraind worden. Een paard is niet als een fiets die je een week aan de kant laat staan en als je in het weekend terug komt weer oppakt. Paardrijden maakt al een hele lange tijd deel uit van mijn leven, dus dat wil ik niet zomaar opgeven, maar studies gaan voor natuurlijk.

    Dus dan nu mijn vraag: hoe combineren jullie je hobby's met je studies?


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    (...)

    Mij is altijd verteld geweest dat het onderwijs in Vlaanderen nog steeds het hoogste niveau van Europa heeft (zonder Wallonië mee te tellen dan, want dat is een heel ander verhaal).

    Wallonië reken ik inderdaad niet bij Vlaanderen. :')
    Ik heb geen idee waar nu net het hoogste niveau is, maar volgens mij is een Nederlands diploma ook geldig in België.


    Take me to wonderland

    Ik vind het geweldig dat je je droom volgt en gewoon volledig voor je hobby gaat, en daar dan je beroep van maakt ! Het is gewoon zo spijtig dat mensen zo dikwijls zeggen dat hun hobby 'maar een hobby' is, en dat ze financieel logischer moeten nadenken op vlak van welke job of studies ze nu gaan kiezen, en dan bv rechten studeren omdat ze denken dat dat veel geld oplevert later, maar er uiteindelijk doodongelukkig van worden. Hehe dat wilde ik gewoon maar even zeggen.

    Volgend jaar wil ik graag filmregie gaan studeren (nu niet bepaald één van de meest verdienende beroepen), maar daar trek ik me dus niet veel van aan. Ik volg gewoon mijn hart. Dus ja, ik ga mijn hobby met mijn beroep combineren. Misschien ga ik daarvoor ik wel naar het buitenland, al is er wel een filmschool heel erg dicht bij waar ik woon, in Brussel, maar ik ben er dus nog altijd niet uit. (-:
    xx

    uniqueph schreef:
    Ik vind het geweldig dat je je droom volgt en gewoon volledig voor je hobby gaat, en daar dan je beroep van maakt ! Het is gewoon zo spijtig dat mensen zo dikwijls zeggen dat hun hobby 'maar een hobby' is, en dat ze financieel logischer moeten nadenken op vlak van welke job of studies ze nu gaan kiezen, en dan bv rechten studeren omdat ze denken dat dat veel geld oplevert later, maar er uiteindelijk doodongelukkig van worden. Hehe dat wilde ik gewoon maar even zeggen.

    Volgend jaar wil ik graag filmregie gaan studeren (nu niet bepaald één van de meest verdienende beroepen), maar daar trek ik me dus niet veel van aan. Ik volg gewoon mijn hart. Dus ja, ik ga mijn hobby met mijn beroep combineren. Misschien ga ik daarvoor ik wel naar het buitenland, al is er wel een filmschool heel erg dicht bij waar ik woon, in Brussel, maar ik ben er dus nog altijd niet uit. (-:
    xx


    Ja dat gebeurt inderdaad vaak, mensen denken aan een goede job later, maar uiteindelijk haalt toch maar een klein percentage een diploma omdat de meerderheid zich er gewoon niet voor interesseert.
    Natuurlijk kan het geen kwaad om aan de toekomst te denken, maar als je in een studie zit die je echt niet gelukkig maakt heeft het geen nut in mijn ogen..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    uniqueph schreef:
    Ik vind het geweldig dat je je droom volgt en gewoon volledig voor je hobby gaat, en daar dan je beroep van maakt ! Het is gewoon zo spijtig dat mensen zo dikwijls zeggen dat hun hobby 'maar een hobby' is, en dat ze financieel logischer moeten nadenken op vlak van welke job of studies ze nu gaan kiezen, en dan bv rechten studeren omdat ze denken dat dat veel geld oplevert later, maar er uiteindelijk doodongelukkig van worden. Hehe dat wilde ik gewoon maar even zeggen.

    Volgend jaar wil ik graag filmregie gaan studeren (nu niet bepaald één van de meest verdienende beroepen), maar daar trek ik me dus niet veel van aan. Ik volg gewoon mijn hart. Dus ja, ik ga mijn hobby met mijn beroep combineren. Misschien ga ik daarvoor ik wel naar het buitenland, al is er wel een filmschool heel erg dicht bij waar ik woon, in Brussel, maar ik ben er dus nog altijd niet uit. (-:
    xx

    Ik denk dat geld niet het enige is wat speelt. Ik denk dat ook veel mensen (waaronder ikzelf) eerder kijken naar of er veel baankans bij is. Neemt niet weg dat je nooit je hart moet volgen met opleidingen natuurlijk.


    Chaos is a ladder.

    Vlaanderen
    Nederland en Vlaanderen erkennen elkaars bachelor- en mastergraden. Wanneer u in Vlaanderen de gelijkwaardigheid van uw Nederlandse/buitenlandse diploma wilt laten toetsen, neemt u contact op met:

    NARIC-Vlaanderen
    National Academic Recognition Information Centre - Flanders
    Hendrik Consciencegebouw - Toren C - 2de verdieping
    Koning Albert II-laan 15
    1210 Brussel
    naric@vlaanderen.be
    www.ond.vlaanderen.be/naric/nl/
    brochure Erkenning buitenlandse diploma's in Vlaanderen (NARIC 2013)

    Nadere informatie:
    de Nederlandse en Vlaamse bachelor- en mastergraden zijn aan elkaar gelijkwaardig (wijzigingsprotocol accreditatieverdrag Nederland en Vlaanderen, artikel 11), inclusief de opleidingen die voldoen aan de Europese Richtlijn 2005/36.
    de procedure voor het erkennen van buitenlandse diploma’s in Vlaanderen wordt betalend.
    de B-Muziek valt onder de regels waarvoor geen gelijkwaardigheidsverklaring nodig is, maar docenten die willen werken binnen een door de overheid gefinancierde muziekacademie wordt geadviseerd om wel een diplomaverklaring via NARIC-Vlaanderen te verkrijgen.

    Nederland-Vlaanderen
    Nederland en Vlaanderen erkenning elkaars bachelor- en masteropleidingen. Dit is geregeld in artikel 11 van het Protocol tot wijziging van het Verdrag tussen Nederland en Vlaanderen d.d. 16 januari 2013. Artikel 11 van het Verdrag geldt tevens bij de doorstroom van een Nederlandse of Vlaamse bacheloropleiding naar een Vlaamse of Nederlandse masteropleiding. Het Verdrag geldt op dit punt boven het onderwijs- en examenreglement (OER) van een instelling. Eventueel bijkomende toelatingseisen blijven wel gelden

    -Bron

    Google is your best friend!


    Happy Birthday my Potter!

    met dansen gaat het redelijk aangezien ik 10 minuten fiets maar mijn andere is in het weekend


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik combineer mijn studie met mijn hobby door mijn hobby's te studeren ^^


    We need a bigger boat.

    Ik heb ook altijd paard gereden, en ik snap dus wat je bedoeld. Ik vind niet dat je dat moet opgeven wanneer je dat niet hoeft te doen. En het onderwijs in Nederland is ook best goed natuurlijk! haha


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik ga vijf dagen in de week. Mijn langste dag is tot nu toe kwart voor vier geweest.
    Op dinsdag schiet ik van zes tot half acht/acht uur competitie en op zaterdag heb ik training.
    Dus ik kan het best goed combineren. Verder ben ik ruim een half uur onderweg om van huis naar school te komen of andersom. Ik reis 24 minuten met de bus plus loop- en wachttijd.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."