• Hoi iedereen,
    Ik moet voor levensbeschouwing een presentatie maken over de Grote Verzoendag (Jom Kippoer), dit is het belangrijkste feest in het Jodemdom.
    Ik kan alleen niet vinden waar het vandaan kwam. Op websites kon ik het ook niet vinden ze vertelden alleen wat het was en wie het vierden.
    Weet iemand misschien waar de Grote Verzoendag vandaan kwam?

    Alvast bedankt.


    I don't have time to worry if it's right or wrong, you can't hope for a horror story with a happy ending!

    Ik weet er zelf ook weinig vanaf, maar misschien heb je hier iets aan?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik weet er zelf ook weinig vanaf, maar misschien heb je hier iets aan?


    Er staat een klein beetje, maar ik heb ook een jaar nodig, uit welk land het komt enz. Die vind ik alleen niet op websites. Ik vind er meestal alleen wat ze op die dag doen. Ik dag eerst dat het misschien met de Jom Kippoeroorlog (Oktoberoorlog) had te maken, maar toen bestond het feest al.


    I don't have time to worry if it's right or wrong, you can't hope for a horror story with a happy ending!

    AtticusM schreef:
    (...)

    Er staat een klein beetje, maar ik heb ook een jaar nodig, uit welk land het komt enz. Die vind ik alleen niet op websites. Ik vind er meestal alleen wat ze op die dag doen. Ik dag eerst dat het misschien met de Jom Kippoeroorlog (Oktoberoorlog) had te maken, maar toen bestond het feest al.


    Die oorlog is inderdaad vernoemd naar het feest, niet andersom. ^^ Maar is het niet mogelijk dat er gewoon geen precies jaartal te vinden valt? Het jodendom is immers al millennia oud en ik neem aan dat ze dit feest ook al heel lang vieren. Het kan dat helemaal niet precies bekend is wanneer ze ermee zijn begonnen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Die oorlog is inderdaad vernoemd naar het feest, niet andersom. ^^ Maar is het niet mogelijk dat er gewoon geen precies jaartal te vinden valt? Het jodendom is immers al millennia oud en ik neem aan dat ze dit feest ook al heel lang vieren. Het kan dat helemaal niet precies bekend is wanneer ze ermee zijn begonnen.



    Dat is wel waar. Ik stuur nog wel een mailtje naar mijn docent.
    Toch bedankt :)


    I don't have time to worry if it's right or wrong, you can't hope for a horror story with a happy ending!

    In de serie being Erica leggen ze dat ergens uit. Maar ik ben het vergeten en ik weet ook niet in welk seizoen het was. :')

    Voor de rest ben ik geen hulp.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Misschien dat je met de google zoek tips wel daar wat over kan vinden?


    Physics is awesome

    Heb het niet meer nodig. Heb de presentatie vandaag gedaan en had een 7. Bedankt :)

    Er mag een slotje op dit topic.


    I don't have time to worry if it's right or wrong, you can't hope for a horror story with a happy ending!