• Hoi allemaal,
    jullie zullen we denken, wat een verwarrende titel. Nou ik ben ook behoorlijk in de war. Het gaat over een leraar op school, Kees. Kees was gewoon een superleraar, hij was altijd aardig en vrolijk en deed leuke dingen tijdens de les. Hij is gewoon een type die je altijd zou vertrouwen, een goedaardige oude man.
    Maar nu hoor ik verhalen over dat Kees rare dingen doet. Als hij naast je staat legt hij altijd heel intiem zijn arm om je schouder en wanneer hij iets van de grond pakt glijd hij met zijn hand over je been om zogenaamd 'even te leunen' (hij is dus al best oud). Meisjes worden bang van hem en durven niet meer naar de les. Maar onze mentor doet er niks aan!
    Ik ben een beetje in de war en ook best wel bang voor Kees en wat hij nu allemaal gaat doen. Ik bedoel, jullie hebben toch vast wel een leraar die ontzettend aardig en lief is en waarvan je nóóit rare dingen zou verwachten. Stel nou dat je ineens dit soort verhalen over hem hoort!
    Ik heb het gevoel dat ik een beetje overdrijf, maar ik word helemaal gek op deze manier. Hebben jullie tips?
    (Ik moest trouwens een beetje denken aan het boek Razend van Carry Slee, waar de leraar Bob zo'n geval is.)
    Heel erg bedankt
    Xxx Laconiek

    Bah, dat klinkt inderdaad niet leuk. Zijn jullie al een keer met zijn állen naar de mentor gegaan? Dat maakt vaak wat meer indruk op je leraar. Als jullie dat al een keer gedaan hebben, is het inderdaad raar dat jullie mentor er niks aan doet.
    Voor je verder gaat met actie ondernemen, denk wel even na over de beschuldigingen. Het kan zijn dat het valse roddels of dergelijke zijn, en dan kan de leraar er erg onder lijden.
    Moeilijk pakket dit, gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee gehad. Succes!


    Tijd voor koffie.

    Wat GreaterGood dus zegt.
    Lijkt me trouwens best wel erg om te horen dat men zoiets zegt over een van je favoriete leerkrachten.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Facts schreef:
    Wat GreaterGood dus zegt.
    Lijkt me trouwens best wel erg om te horen dat men zoiets zegt over een van je favoriete leerkrachten.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb hier zelf ook last van gehad op de middelbare school. Het helpt inderdaad om met de hele groep naar je mentor te gaan; wil deze dan nog niets doen, dan is je coördinator of decaan je beste vriend.


    We need a bigger boat.

    Ik zou toch wel uitgaan van mijn eigen intuïtie. Mensen overdrijven nu eenmaal heel erg. Zeker wat leraren betreft.
    Wie zegt dat wat de anderen zeggen waar is?

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 12:39 ]


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Facts schreef:
    Wat GreaterGood dus zegt.
    Lijkt me trouwens best wel erg om te horen dat men zoiets zegt over een van je favoriete leerkrachten.


    -

    Facts schreef:
    Wat GreaterGood dus zegt.
    Lijkt me trouwens best wel erg om te horen dat men zoiets zegt over een van je favoriete leerkrachten.

    Navi schreef:
    Ik heb hier zelf ook last van gehad op de middelbare school. Het helpt inderdaad om met de hele groep naar je mentor te gaan; wil deze dan nog niets doen, dan is je coördinator of decaan je beste vriend.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Maleficia schreef:
    Ik zou toch wel uitgaan van mijn eigen intuïtie. Mensen overdrijven nu eenmaal heel erg. Zeker wat leraren betreft.
    Wie zegt dat wat de anderen zeggen waar is?


    Dat dacht ik ook. Maar vanmiddag stond ik in de pauzehal met een van mijn vriendinnen te praten en toen kwam hij weer langs. Hij klopte me eerst op mijn hoofd en legde toen zijn arm om me heen...! Ik wil mezelf graag vertellen dat ik het verzin en dat ik overdrijf, maar ik krijg hier echt de kriebels van...

    Navi schreef:
    Ik heb hier zelf ook last van gehad op de middelbare school. Het helpt inderdaad om met de hele groep naar je mentor te gaan; wil deze dan nog niets doen, dan is je coördinator of decaan je beste vriend.


    Daar heb ik over na gedacht, maar niet iedereen wil het geloven. En om eerlijk te zijn, dat wilde ik ook niet, tot het bij mezelf gebeurde. Moet die gast dan de hele klas aanranden voordat we naar onze mentor gaan :S

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 13:33 ]

    Dat had ik onderlaatst ook, maar gelukkig niet zo erg als dat. Ik hoorde van een meisje dat ik ken dat de mentor van onze klas van de afgelopen twee jaar een pedo volgens haar zou zijn. Maar met onze oude mentor is echt 100% niks aan de hand, hij heeft nota bene 4 kinderen en een pleegdochter.
    Vaak zijn het geruchten, maar als hij je aanraakt zonder reden is dat best wel verkeerd. Dan kun je beste met een groepje uit je klas naar de mentor gaan, zoals Navi al zei.


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Laconiek schreef:
    (...)

    Daar heb ik over na gedacht, maar niet iedereen wil het geloven. En om eerlijk te zijn, dat wilde ik ook niet, tot het bij mezelf gebeurde. Moet die gast dan de hele klas aanranden voordat we naar onze mentor gaan :S


    Je kunt ook vragen voor een één op één gesprek met je mentor. Je mentor kan dan moeilijk zeggen dat hij/zij dat niet wilt, het is immers je mentor en die hoort te helpen bij dit soort dingen.


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Dat dacht ik ook. Maar vanmiddag stond ik in de pauzehal met een van mijn vriendinnen te praten en toen kwam hij weer langs. Hij klopte me eerst op mijn hoofd en legde toen zijn arm om me heen...! Ik wil mezelf graag vertellen dat ik het verzin en dat ik overdrijf, maar ik krijg hier echt de kriebels van...


    Niet dat ik je nare gevoelens niet wil aannemen hoor, maar ik wil wel graag even zeggen dat sommige leraren nu eenmaal van nature 'aanrakeriger' zijn dan andere leraren. Dat zit dan gewoon in de aard van een persoon, om even op je hoofd te kloppen, een arm om je heen te doen, zonder dat daar iets seksueels mee bedoeld wordt. Het kan ook gewoon van nature gaan, als automatisme. Sommige leerlingen zullen dit echter niet fijn vinden (sommige mensen hebben er nu eenmaal meer moeite mee om aangeraakt te worden dan anderen), wat juist weer voor zulke verhalen kunnen zorgen die steeds groter worden.

    Ik wil dus alleen maar even zeggen dat het niet per se waar hóeft te zijn en iets seksueels hoeft te betekenen. Leraren moeten nu eenmaal heel erg oppassen met aanrakingen, omdat er anders dus zulke verhalen kunnen ontstaan en dat zou in dit geval ook zo kunnen zijn. Daar wil ik gewoon even op wijzen (:

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 13:50 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Blancefloer schreef:
    (...)

    Niet dat ik je nare gevoelens niet wil aannemen hoor, maar ik wil wel graag even zeggen dat sommige leraren nu eenmaal van nature 'aanrakeriger' zijn dan andere leraren. Dat zit dan gewoon in de aard van een persoon, om even op je hoofd te kloppen, een arm om je heen te doen, zonder dat daar iets seksueels mee bedoeld wordt. Het kan ook gewoon van nature gaan, als automatisme. Sommige leerlingen zullen dit echter niet fijn vinden (sommige mensen hebben er nu eenmaal meer moeite mee om aangeraakt te worden dan anderen), wat juist weer voor zulke verhalen kunnen zorgen die steeds groter worden.

    Ik wil dus alleen maar even zeggen dat het niet per se waar hóeft te zijn en iets seksueels hoeft te betekenen. Leraren moeten nu eenmaal heel erg oppassen met aanrakingen, omdat er anders dus zulke verhalen kunnen ontstaan en dat zou in dit geval ook zo kunnen zijn. Daar wil ik gewoon even op wijzen (:


    I agree with this.
    Toen ik nog op de middelbare school zat hadden we ook een leraar waarvan zulke verhalen in de ronte gingen, en hij raakte niet eens leerlingen aan. Hij is daar heel erg de dupe van geworden terwijl er niks aan de hand was. Het kan echt veel schade toebrengen terwijl er niks aan de hand is of mee bedoeld word. Dus ik zou eerst even afwachten tot je een echte reden hebt. Mijn leraren slaan ook wel eens een arm om me heen en dan wordt er echt niks mee bedoeld.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Blancefloer schreef:
    (...)

    Niet dat ik je nare gevoelens niet wil aannemen hoor, maar ik wil wel graag even zeggen dat sommige leraren nu eenmaal van nature 'aanrakeriger' zijn dan andere leraren. Dat zit dan gewoon in de aard van een persoon, om even op je hoofd te kloppen, een arm om je heen te doen, zonder dat daar iets seksueels mee bedoeld wordt. Het kan ook gewoon van nature gaan, als automatisme. Sommige leerlingen zullen dit echter niet fijn vinden (sommige mensen hebben er nu eenmaal meer moeite mee om aangeraakt te worden dan anderen), wat juist weer voor zulke verhalen kunnen zorgen die steeds groter worden.

    Ik wil dus alleen maar even zeggen dat het niet per se waar hóeft te zijn en iets seksueels hoeft te betekenen. Leraren moeten nu eenmaal heel erg oppassen met aanrakingen, omdat er anders dus zulke verhalen kunnen ontstaan en dat zou in dit geval ook zo kunnen zijn. Daar wil ik gewoon even op wijzen (:


    I guess you're right. Maar goed, dat geeft hem nog steeds geen recht om de helft van onze meiden bang te maken (: Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat en mocht hij het vaker doen dat ga ik er wel even met mijn mentor over kletsen. Pedo of niet, leerlingen zijn er niet blij mee.

    Ik zou sowieso naar de mentor gaan of decaan.


    26 - 02 - '16

    Laconiek schreef:
    (...)

    I guess you're right. Maar goed, dat geeft hem nog steeds geen recht om de helft van onze meiden bang te maken (: Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat en mocht hij het vaker doen dat ga ik er wel even met mijn mentor over kletsen. Pedo of niet, leerlingen zijn er niet blij mee.

    Jullie maken elkaar bang. Zoals ik het zie lijkt het er op dat iemand een probleem ervan heeft gemaakt, dat doorverteld heeft en dat daarna iedereen erop ging letten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."