• Hoi,

    Ik weet niet of dit bij de goede staat, maar oké.

    Ik heb sinds deze week een soort ruzie met een vriendin. Blijkbaar mag ze me niet omdat ik haar stalk en omdat ik soms irritant ben. Maar ik wist daar niks van. Ik heb dit allemaal gehoord van een vriendin van haar en mij die zo'n beetje alles over zich heen krijgt.
    Ze liegt tegen me dat ze met iemand anders fietst als ik vraag of ze mee fietst. En toen ik vroeg of ze nog een feestje ging geven, zei ze nee, maar ze gaat wel een feestje geven, zonder mij. En net nog stuurde ze een foto met een meisje dat ze eerst zogenaamd haatte om mij blijkbaar jaloers te maken. Ook gaat ze niet meer naast me zitten in de klas. Ze wilt me gewoon niet meer.

    En dat terwijl we echt gewoon goede vriendinnen waren en veel dingen samen doen.

    Het ergste vind ik nog dat ik zelf niet kan weten wat ik fout doe. Ze zegt het niet tegen me en ik voel me daar echt rot over. Ik kan haar er ook niet echt op aanspreken want dan verraad ik mijn vriendin die alles doorvertelt wat ze over mij zegt.

    Wat moet ik doen?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Aangezien het over de ruzie tussen je vriendin en jij gaat, lijkt het me logisch dat het bij Liefde, Vriendschap & Familie hoort.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2013 - 15:52 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Gewoon niet meer met die vriendin omgaan. Sorry hoor, maar een vriendin hoort je toch te accepteren hoe je bent? En als ze het irritant vind moet ze het eerlijk zeggen en niet van die domme dingen doen, waardoor jij je kut voelt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Laat die vriendin die zo rot doet even voor wat het is anders. En bepraat met de vriendin die je alles heeft verteld, of ze het goed vind dat je het met die andere vriendin bespreekt. Echt veel meer zou ik niet weten wat je doen kunt..


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Klinkt als een hechte vriendschap.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Die vriendin gewoon aan de kant zetten en doorgaan met je leven. Als ze zo doet is ze geen echte vriendin. Laat haar lekker zitten en probeer wat meer met andere vriendinnen om te gaan.


    From these ashes, I will rise

    Marshall schreef:
    Gewoon niet meer met die vriendin omgaan. Sorry hoor, maar een vriendin hoort je toch te accepteren hoe je bent? En als ze het irritant vind moet ze het eerlijk zeggen en niet van die domme dingen doen, waardoor jij je kut voelt.


    + Vooral geen aandacht meer zoeken bij haar, want meestal wanneer je de persoon volledig vergeet komen ze zelfs soms nog terug ook.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2013 - 16:13 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Het ligt niet aan jouw, als je gewoon doet wat je altijd doet en het irriteert haar, hebben jullie misschien een mindere klik dan je dacht. Het is jammer, maar het is niet zo erg, het zou op deze manier toch niet verder kunnen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dit klinkt mij heel bekend, zowel in jouw rol als in de rol van je vriendin. Ik ben ook wel eens irritant gevonden door vrienden van me waardoor ze niet meer met me om wilden gaan, en ik heb ook wel eens mensen vervelend gevonden waardoor ik niet meer met ze om wilde gaan. Mensen veranderen, dat is alles wat ik erover kan zeggen. Soms gaan dingen nou eenmaal zoals ze gaan. Laat het rusten, geef het misschien wat tijd, wie weet wordt het in de toekomst weer wat en zo niet laat het dan ook gaan. Het heeft geen zin om moeite te doen voor een vriendschap waar de ander geen moeite voor doet.


    Life is hard and then we die

    Bedankt allemaal. Ik laat het maar even zo. Ik heb genoeg mensen die mij wel accepteren om wie ik ben en ik denk dat ik haar niet nodig heb. Helaas was zij wel een van mijn beste vriendinnen en konden wij ook altijd goed praten met elkaar.
    Jammer genoeg denkt zij er blijkbaar anders over. Het is niet anders, maar wel teleurstellend.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Wat kinderachtig! Hoe oud is ze? 8 jaar?
    Ik zou het gewoon maar laten en naar andere vrienden gaan, want dit klinkt niet als een echte vriendin. Kennelijk accepteert ze je niet zoals je bent en dat is juist heel slecht van haar. Ik zou me er niet meer druk om maken en er geen aandacht meer aan besteden, zonde van je tijd! Je zult altijd zien dat je vrienden verliest. Ik heb dat zelf ook hoor. Mensen komen, mensen gaan en mensen veranderen. ;) Dat hoort nu eenmaal bij het leven, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet ontzettend jammer is. Het belangrijkste nu is om gewoon door te gaan. Je maakt snel genoeg weer nieuwe vrienden, echt waar! ^_^


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    ik moet nu plots denken aan een topic van een tijdje geleden, waarin iemand beschreef hoe een vriendin haar stalkte en zelfs 's avonds bij haar thuis ging zitten wachten tot die klaar was met eten, en iedereen reageerde toen van 'ohgod dump die vriendin, wat 'n kind, wat irritant, doe dit, fiets niet meer met haar'.
    En nu lijkt dit de stalkster te zijn (LIJKT erop, er zijn gelijkenissen?) en reageren jullie exact hetzelfde maar dan over de gestalkte.

    OT: het lijkt me dat als die vriendin aangeeft dat je ze stalkte, dat je ze geen ruimte gaf. Een paard dat je te strak aan de teugel houdt zal uiteindelijk wegrennen, dus waarschijnlijk is dat gebeurd. Geef haar nu de ruimte die ze nodig heeft.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    ik moet nu plots denken aan een topic van een tijdje geleden, waarin iemand beschreef hoe een vriendin haar stalkte en zelfs 's avonds bij haar thuis ging zitten wachten tot die klaar was met eten, en iedereen reageerde toen van 'ohgod dump die vriendin, wat 'n kind, wat irritant, doe dit, fiets niet meer met haar'.
    En nu lijkt dit de stalkster te zijn (LIJKT erop, er zijn gelijkenissen?) en reageren jullie exact hetzelfde maar dan over de gestalkte.

    OT: het lijkt me dat als die vriendin aangeeft dat je ze stalkte, dat je ze geen ruimte gaf. Een paard dat je te strak aan de teugel houdt zal uiteindelijk wegrennen, dus waarschijnlijk is dat gebeurd. Geef haar nu de ruimte die ze nodig heeft.


    Nou, dat ben ik niet hoor xd. Ik ben nog nooit bij haar thuis geweest. Maar weet je wat het is, ik heb helemaal niet het gevoel alsof ik haar stalk. Ze zit in de pauzes nooit bij ons maar altijd bij haar oude klas en ze komt alleen naar me toe als er niemand van haar oude klas is.
    En als ik vraag of ze nog wat komt drinken bij mij thuis (daarna moet ze namelijk nog 3 kwartier fietsen) zegt ze ook volmondig ja. Ik voel haar niet echt aan zo.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    PUKKELxDING schreef:
    Dit klinkt mij heel bekend, zowel in jouw rol als in de rol van je vriendin. Ik ben ook wel eens irritant gevonden door vrienden van me waardoor ze niet meer met me om wilden gaan, en ik heb ook wel eens mensen vervelend gevonden waardoor ik niet meer met ze om wilde gaan. Mensen veranderen, dat is alles wat ik erover kan zeggen. Soms gaan dingen nou eenmaal zoals ze gaan. Laat het rusten, geef het misschien wat tijd, wie weet wordt het in de toekomst weer wat en zo niet laat het dan ook gaan. Het heeft geen zin om moeite te doen voor een vriendschap waar de ander geen moeite voor doet.


    Beter dan dit kan ik het niet verwoorden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)