• De stelling van deze week luidt:
    Een dj is geen muzikant.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Oneens, DJ's moeten juist erg creatief zijn


    Whoop whoop!

    Eens. Creatieve skills hebben, is niet hetzelfde als muzikaal zijn.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik zou volmondig ja roepen als muzikanten per se een muziekinstrument moeten bespelen om muzikant te zijn. Dit is tegenwoordig echter niet meer van toepassing. Kijk maar naar de popmuziek. Meer dan de helft, dat durf ik echt te wedden, is gemixte muziek of muziek waar autotune in verwerkt zit. Dus als ik daar naar kijk ben ik het oneens. Dj's maken net zo goed muziek. Misschien vindt niet iedereen het mooi, maar dan praat je weer over compleet iets anders.


    26 - 02 - '16

    Eens. DJs maken geen muziek, ze mixen bestaande muziek. Natuurlijk heb je daar een muzikaal gehoor voor nodig, maar iemand die heel goed is in collages maken noem je ook geen fotograaf.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Aan de ene kant ben ik het er mee eens. Een DJ gebruikt muziek van anderen, maar maakt het niet zelf. Maar aan de andere kant ben je als DJ enorm bezig met muziek en maak je muziek van andere liedjes. Ik vind uiteindelijk een DJ wel een muzikant, maar ik zou het eigenlijk liever kunstenaar noemen, omdat je eigenlijk 'knutselt' met muziek. En DJ zijn vereist veel moeite!

    _Spring schreef:
    Aan de ene kant ben ik het er mee eens. Een DJ gebruikt muziek van anderen, maar maakt het niet zelf. Maar aan de andere kant ben je als DJ enorm bezig met muziek en maak je muziek van andere liedjes. Ik vind uiteindelijk een DJ wel een muzikant, maar ik zou het eigenlijk liever kunstenaar noemen, omdat je eigenlijk 'knutselt' met muziek. En DJ zijn vereist veel moeite!


    Hier ben ik het helemaal mee eens


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Meh - I don't know. :/
    In principe maakt een DJ geen eigen muziek, dus zou je kunnen zeggen dat hij geen muzikant is. Maar hij is wel de hele tijd met muziek bezig. Ik zelf speel accordeon, maar heb nog geen eigen muziek gecomponeerd. Maakt dat- dat ik dan ook direct geen muzikant ben? Nee.
    Dus ik denk dat ik het oneens ben met de stelling. Hoewel ik het ook wel goed begrijp wanneer men zegt dat ze het ermee eens zijn.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Guys, een DJ mixt niet perse muziek van anderen, kijk maar naar Armin Van Buuren of Tiësto.
    Oneens dus.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Guys, een DJ mixt niet perse muziek van anderen, kijk maar naar Armin Van Buuren of Tiësto.
    Oneens dus.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Eens. DJ's maken ook gewoon hun eigen muziek.

    Wiarda schreef:
    Eens. DJs maken geen muziek, ze mixen bestaande muziek. Natuurlijk heb je daar een muzikaal gehoor voor nodig, maar iemand die heel goed is in collages maken noem je ook geen fotograaf.


    Eigenlijk heb ik echt geen mening over deze stelling, maar dit klinkt wel logisch.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens. Zover ik weet is een muzikant iemand die muziek maakt, en dat doen dj's toch? Ze mogen andere technieken gebruiken dan dat voorheen gebruikelijk was, maar dat vind ik absoluut geen goed argument. Ik heb altijd het gevoel dat mensen iets niet tot muziek of kunst of whatever willen rekenen zodra ze het zelf niet mooi vinden.


    i put the fun in funeral

    Wiarda schreef:
    Eens. DJs maken geen muziek, ze mixen bestaande muziek. Natuurlijk heb je daar een muzikaal gehoor voor nodig, maar iemand die heel goed is in collages maken noem je ook geen fotograaf.


    Ghaha. Dit vind ik een mooie vergelijking ;D


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Wiarda schreef:
    Eens. DJs maken geen muziek, ze mixen bestaande muziek. Natuurlijk heb je daar een muzikaal gehoor voor nodig, maar iemand die heel goed is in collages maken noem je ook geen fotograaf.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Oneens. Wat dachten je van dupstep en drum and bass dj's. Die maken hun eigen mix met hun eigen geluiden. Daar komt geen liedje van andere bij te pas.

    [ bericht aangepast op 5 april 2015 - 12:38 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''