• Want Talilayu neemt Quizlet over
    Oftewel mijn nieuwe username
    Ik was van de week bezig met mijn presentatie voor NLT en kwam de prachtige legende van Talilayu tegen
    Talilayu is een zeemeerminachtige godin van de Inuit

    Ze is oorspronkelijk een Inuit-meisje dat met haar vader leeft aan een stille kust. Op een dag laat ze zich schaken door een reusachtige zeevogel. Maar hun relatie mislukt en haar vader ziet zich genoodzaakt met zijn boot de zee op te gaan om haar te redden. Hij vindt haar en dan gaat het verhaal als volgt verder: "Hij trok Talilayu in zijn boot. Maar de goden van de lucht en de zee werden woedend en enorme golven dreigden de twee te overspoelen. In doodsangst besloot de vader Talilayu te offeren aan de vogels en haar overboord te gooien. Maar ze klemde zich in doodsnood vast aan de punt van de boot. De wrede vader pakte zijn mes en sneed de bovenste kootjes van haar vingers af. Toen ze in het water vielen, veranderden ze in walvissen……de volgende vingerkootjes die hij afsneed zwommen weg als zeehonden en toen de vader de laatste kootjes afsneed veranderden ze in walrussen. Hierna ging Talilayu op de bodem van de zee wonen en uit wraak terroriseerde ze de mensen op zee en op het land. De enigen die contact met haar konden krijgen waren de sjamanen."

    Ze is bekend onder meerdere namen ik vind deze heel mooi klinken
    What do ya think?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Erg mooi! :'D

    Klinkt mooi. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Cicero schreef:
    Klinkt mooi. (:


    26 - 02 - '16

    Ja, klinkt leuk. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Volgens mij heb ik dat verhaal al eens gehoord, het komt me vaag bekend voor. Anyway, leuke naam (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Klinkt leuk, ik vraag me alleen af waarom je dit met NLT hebt...


    ©1998

    Leuke naam!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    DragonAlpha schreef:
    Klinkt leuk, ik vraag me alleen af waarom je dit met NLT hebt...

    Wij doen de module klimaat
    En ik heb daaruit de keuze module ecosystemen gekozen
    En als eindopdracht moet ik een presentatie houden over de Inuit


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Pluviophile schreef:
    Erg mooi! :'D


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Almost as good as Hashirama!


    No growth of the heart is ever a waste

    Awesome


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    In mijn hoofd spreek ik het uit als "Taliluya" terwijl ik weet dat het andersom is x'D Maar wel een mooie naam (:


    Alis volat propriis.

    Nu nog met leestekens werken en het is perfect! :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"