• Een 82-jarige vrouw die in Colombia naar het ziekenhuis ging met buikklachten, kreeg een vreemde diagnose. De dokters troffen in haar lichaam immers een foetus van naar schatting 40 jaar oud aan.

    Aanvankelijk dachten de artsen van het Tunjuelito Hospital in Bogota dat de vrouw alleen zware diarree had maar een bijkomende scan om ook galstenen op te sporen bracht iets heel anders aan het licht: een versteende foetus.

    Wellicht had de vrouw ongeveer veertig jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zonder dit echter zelf op te merken. De natuurlijke reactie van het lichaam is dan het inkapselen van de dode foetus in een dun laagje kalk. Daardoor heeft de Colombiaanse vrouw al die jaren zonder noemenswaardige klachten kunnen doorbrengen.

    De bejaarde dame zal nu naar een andere ziekenhuis worden overgebracht om de onvoldragen vrucht uit haar lichaam te halen.

    Bron: hln.be
    =================

    Dit is best wel raar, stel je voor dat die foetus nog leefde. :'D

    [ bericht aangepast op 12 dec 2013 - 17:28 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb ook een andere verhaal gehoord die bijna hetzelfde is. Waarbij een vrouw die geen operatie wou ondergaan omdat ze er bang voor was, daarbij wist ze dat ze zwanger was. Op oudere leeftijd moest ze de operatie waar ze zo bang voor was toch ondergaan om de foetus weg te laten halen.

    Oh mijn God, wat een horrorverhaal. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ben ik de enige die het erg vind dat de foetus is versteend?

    Ik vind het wel opmerkelijk dat de vrouw niks heeft geen gemerkt toen ze zwanger was.


    Physics is awesome

    Scaryyyyyyyyyyyy


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gadver.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.




    Nog eentje ^^


    nothing is true, everything is permitted.

    Musai schreef:
    Ben ik de enige die het erg vind dat de foetus is versteend?

    Ik vind het wel opmerkelijk dat de vrouw niks heeft geen gemerkt toen ze zwanger was.


    Versteend>Rotten

    En dit gebeurt inderdaad af en toe. Heet een lithopedion geloof ik. Steenbabies!

    En buitenbaarmoederlijke foetussen halen zelden de 24 weken. Meestal nestelen ze zich in in de eileider (Dei vervolgens later knapt wat een heftige en zelfs dodelijke bloeding tot gevolg heeft) en als ze zich toch in de buikholte nestelen sterven ze meestal al snel. Na de 24 weken kan de foetus in theorie verwijderd worden en kan ervoor gezorgd worden zoals voor iedere premature baby alleen is de overleving heel laag (Geloof dat 90% sterft bij de operatie zelf, kan niet vinden of er ooit een buikbaby volwassen is geworden 'hmm)

    [ bericht aangepast op 14 dec 2013 - 13:37 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    LoveLost schreef:
    brrr creepy


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Tja, kan wel zoiets gebeuren.

    Ew. Dat is eng.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Oké, whut.


    :)

    Dat hoor je heel af en toe wel eens.
    Is wel vrij... eng.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ardeth schreef:
    Ik heb ook een andere verhaal gehoord die bijna hetzelfde is. Waarbij een vrouw die geen operatie wou ondergaan omdat ze er bang voor was, daarbij wist ze dat ze zwanger was. Op oudere leeftijd moest ze de operatie waar ze zo bang voor was toch ondergaan om de foetus weg te laten halen.

    Die documentaire daarover heb ik ook een tijdje terug gezien. :p


    Take me to wonderland

    Donaghy schreef:
    Ew. Dat is eng.


    That is a perfect copy of reality.

    Donaghy schreef:
    Ew. Dat is eng.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.