• ...The Gunpowder treason and plot;
    I know of no reason
    Why the Gunpowder treason
    Should ever be forgot!
    Guy Fawkes and his companions
    Did the scheme contrive,
    To blow the King and Parliament
    All up alive.
    Threescore barrels, laid below,
    To prove old England's overthrow.
    But, by God's providence, him they catch,
    With a dark lantern, lighting a match!
    A stick and a stake
    For King James's sake!
    If you won't give me one,
    I'll take two,
    The better for me,
    And the worse for you.
    A rope, a rope, to hang the Pope,
    A penn'orth of cheese to choke him,
    A pint of beer to wash it down,
    And a jolly good fire to burn him.
    Holloa, boys! holloa, boys! make the bells ring!
    Holloa, boys! holloa boys! God save the King!p, hooor-r-r-ray!
    Hip, hip, hooor-r-r-ray!


    Ja, het is weer eens vijf november en op vijf november denk ik toch altijd aan Guy Fawkes haha. :Y)
    Wat moeten we met dit topic? Geen idee. Lekker praten over je dag, over Guy Fawkes, V for Vendetta of andere conspiracy theoriedingen.

    Omg jaaaa, dit vierden we altijd met TTO :') Ik ben gek op V for Vendetta trouwens, maar ik heb het al heel lang niet meer gezien. :/


    Caution first, always.

    Bioshock schreef:
    Omg jaaaa, dit vierden we altijd met TTO :') Ik ben gek op V for Vendetta trouwens, maar ik heb het al heel lang niet meer gezien. :/

    Ik kijk hem stiekem elk jaar wel rond deze tijd haha

    Ah, ik vierde dit op de basisschool een aantal keer omdat ik twee klasgenootjes had uit Zuid-Afrika en bij hun thuis was het traditie. Heb me nooit echt verdiept in de background story maar het feest was altijd supertof, haha.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dit is het achtergrondverhaal, voor wie interesse heeft.
    De katholieken wilden in ?, ik weet het niet meer, begin 17de eeuw, het Engelse parlement opblazen tijdens de openingszitting, wat grote gevolgen zou hebben gehad omdat de koning en het belangrijkste deel van de adel aanwezig zouden zijn. Het is echter mislukt, omdat de plannen zijn uitgelekt. Het was wel een grote shock voor de Anglicanen en het plot is symbool beginnen staan voor katholiek geweld in Engeland, vandaar dat het nog tot op de dag van vandaag herdacht wordt.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Denk dat ik vanavond de film maar weer eens op zet. Moet de traditie in stand houden haha. :Y)

    Wie kijkt nog meer straks? *O*
    Lol ik heb eigenlijk geen idee of hij überhaupt op tv is, ga er stiekem wel vanuit, maar heb hem sowieso al in mijn downloadlijst staan.

    Ik weet eigenlijk niet eens meer waar V voor Vendetta eigenlijk over gaat?


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    xSakuraKissx schreef:
    Ik weet eigenlijk niet eens meer waar V voor Vendetta eigenlijk over gaat?

    In a future British tyranny, a shadowy freedom fighter, known only by the alias of "V", plots to overthrow it with the help of a young woman. Aldus IMDb. :Y)
    Het idee achter de film is gebaseerd op een gebeurtenis in de geschiedenis van Engeland. Het is in ieder geval een hele bijzondere film!

    Krolock schreef:
    (...)
    In a future British tyranny, a shadowy freedom fighter, known only by the alias of "V", plots to overthrow it with the help of a young woman. Aldus IMDb. :Y)
    Het idee achter de film is gebaseerd op een gebeurtenis in de geschiedenis van Engeland. Het is in ieder geval een hele bijzondere film!


    Die film is fantastisch en super eng en gek en vreemd maar echt super.

    White house down is op tv :Y) beetje hetzelfde idee, haha, maar dan in Amerika.

    Ik ken eigenlijk het concept niet, maar wel de film haha.

    Puellae schreef:
    (...)

    Die film is fantastisch en super eng en gek en vreemd maar echt super.

    White house down is op tv :Y) beetje hetzelfde idee, haha, maar dan in Amerika.

    Ik ken eigenlijk het concept niet, maar wel de film haha.

    En vergeet de mooie muziek niet :Y)