• Hey Q!
    Sinds vorige week woensdag is, na een dikke twee jaar therapie zoeken en volgen, de prognose angststoornis gevallen en hiervoor moet ik (tijdelijk) een medicijn nemen, namelijk Prapezam. Dit is een kalmerings/slaappil.
    Mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met soortgelijke medicatie, en hoe ze dit ervaren hebben? Na hoe lang begon het in te werken? Is het normaal je heel onrustig in je hoofd te voelen als je het ingeslikt hebt?
    Ik ben namelijk best bang van de bijwerkingen etc, daarom dat ik hier even vraag of er mensen met ervaring zijn.

    zoniet, zijn er andere tips en tricks voor jullie angst en stress etc?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik zou die vraag niet hier stellen. Dit omdat medicijnen voor iedereen anders werken en je van negatieve reacties misschien alleen maar slecht gaat voelen.
    Ik zou zeggen: lees de bijsluiter van je medicatie en stel andere vragen aan een daarvoor opgeleide arts.


    I am an idiot, I move.

    Ik kan je niet helpen, maar ik veronderstel dat de persoon die ze voorgeschreven heeft je het wel uitgelegd heeft. Vertrouw daar maar op.
    Veel succes ermee.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Het is meestal zo dat dingen eerst erger worden voordat ze afnemen bij zulke medicijnen, daarom worden ze niet snel voorgeschreven, maar meestal duurt het maar 2 weekjes en dan gaat het goed werken.


    Your make-up is terrible

    Het is het handigst om het in te nemen als je in bed gaat liggen en dan bijvoorbeeld nog even gaat lezen voordat het begint te werken. Hoe lang dat duurt verschilt per persoon. Geld echter alleen als je het s'avonds moet innemen! Als dat niet het geval is dan zou ik het gewoon op een vaste tijd innemen. Denk er om dat je het niet inneemt met alcohol, dat is altijd onhandig en zeker bij dit soort middelen.

    Interessant middel trouwens, ben ik nog niet eerder tegengekomen.


    quidquid excusatio prandium pro