• normaal gesproken zou ik zoiets niet met feitelijk vreemden willen bespreken maar ik ben even mijn raad kwijt.

    ik ben al vanaf mijn zevende behoorlijk gepest geweest. dit kwam mede doordat ik slechthorend ben [dan praat ik over een verlies van zeker 65% aan beide oren]
    toen het op mijn 3e middelbare school uiteindelijk goed ging met mijn klasgenoten begon ik te merken dat al die jaren ervoor nogal wat 'wonden' achtergelaten had.

    dit is nu bijna drie jaar geleden. sindsdien ben ik bij een medium en een psycholoog geweest voor hulp. in die periode leek dat best wel te helpen.

    maar nu lijk ik alleen nog maar erger te zijn. en dan met name tegen mijn moeder en andere familie leden.
    ik ben altijd chagrijnig, zie nergens het nut van in omdat ik standvastig vol blijf houden dat veel mensen toch niet te vertrouwen zijn. en het rare is, is dat ik wéét dat het niet zo is. dat er wel degelijk is deugt.
    Ik klaag ook ontzettend veel omdat ik bij andere mensen in de buurt niet goed weet hoe ik me moet gedragen. dus praat ik ook ontzettend veel.

    en eigenlijk ben ik het goed zat. mijn gedrag enzo. maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen en hoe ik mezelf kan corrigeren. vaak heb ik la iets stoms gezegd voordat ik erbij nadenk en heb ik direct spijt. maar dan is het kwaad al geschied...

    dus, ja lang verhaal. misschien ook wel nogal stom om te vragen:

    maar wie zou me kunnen helpen? waar dan ook mee. ik weet dat ik het zelf moet gaan waarmaken maar advies is misschien best prettig.:$

    Liefs,


    The Definition of Insanity

    Ik wil je best helpen, maar ik weet zelf niet hoe ;s


    16 - 09 - '17

    Ik bleek ook met nog al wat wonden te zitten van mijn basisschooltijd, ook al ben ik nooit door leerlingen gepest (dom genoemd door juffen en zo). Ik heb bij mijn faalangst geoefend met mijn irrealistische ideeën omzetten in realistische ideeën. Misschien helpt dat ook bij jou? Ik had er formulieren voor, maar je kan die ook gewoon zelf maken. Het heeft mij geholpen dat heel snel te kunnen in mijn hoofd, zodat ik er geen dingen uitfloepte of gewoonweg begon te huilen/hyperventileren.
    Dan kreeg je:

    Wat is er aan de hand, in welke situatie zit je?
    .......

    Hoe voel je je nu?
    .......

    Welke irrealistische ideeën heb je?
    .......

    Zet deze ideeën om in realistische ideeën:
    .......

    Hoe voel je je nu?
    ........



    Ik heb het heel vaak moeten doen, maar het heeft uiteindelijk wel geholpen. Misschien kan je hiermee je pessimistische gedachtes over mensen wat meer sturen en je wat beter als jezelf gedragen in plaats van er per ongeluk de hele tijd het verkeerde uit te floepen?


    Happy Birthday my Potter!

    @ Syliam

    precies mijn probleem,..toch bedankt dat je mee wilde denken. =)

    @Rider

    zulk soort papieren heb ik ook van mijn psych gehad alleen begreep ik ze niet. maar je hebt gelijk misschien als ik het op die manier doe dat het beter gaat. ik kan het altijd proberen. Bedankt!


    The Definition of Insanity

    Mag ik vragen wat je er niet aan begreep?


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    Mag ik vragen wat je er niet aan begreep?


    het waren sws heel erg veel vragen. en ze waren in een lastige zinsbouw geschreven. het zijn ook niet dezelfde vragen geweest die jij opschreef maar meer zo: {dan even zonder de moeilijke tekst]

    1. wat is er gebeurt [is nog te volgen]
    2. maak een uitgebreide omschrijving van alles wat er opdat moment om je heen was
    3. kun je vertellen hoe je je daar voelt
    4. waarom voel jij je zo
    5 ga eens even denken aan hoe dat bepaalde gevoel in je lichaam zit, waar zit het precies wat doet het dan
    6. kun je vertellen welke gedachtes je hebt gehad
    waar kwamen ze vandaan.
    zijn ze echt?
    waarom denk je dat?

    nou ja etcetera. op dat moment begreep ik het niet en ngo zou ik sommige vragen moeilijk kunnen beantwoorden omdat het inschakelen van emoties me erg moeilijk valt. ik heb ze destijds gewoon uitgeschakeld als het ware,.


    The Definition of Insanity

    Ik wens je veel sterkte, meis. Ik wil je wel helpen, maar het enige wat ik kan zeggen is: alles komt goed. (:


    Some people are art and do art at the same time

    Phyrishton schreef:
    (...)

    het waren sws heel erg veel vragen. en ze waren in een lastige zinsbouw geschreven. het zijn ook niet dezelfde vragen geweest die jij opschreef maar meer zo: {dan even zonder de moeilijke tekst]

    1. wat is er gebeurt [is nog te volgen]
    2. maak een uitgebreide omschrijving van alles wat er opdat moment om je heen was
    3. kun je vertellen hoe je je daar voelt
    4. waarom voel jij je zo
    5 ga eens even denken aan hoe dat bepaalde gevoel in je lichaam zit, waar zit het precies wat doet het dan
    6. kun je vertellen welke gedachtes je hebt gehad
    waar kwamen ze vandaan.
    zijn ze echt?
    waarom denk je dat?

    nou ja etcetera. op dat moment begreep ik het niet en ngo zou ik sommige vragen moeilijk kunnen beantwoorden omdat het inschakelen van emoties me erg moeilijk valt. ik heb ze destijds gewoon uitgeschakeld als het ware,.


    Ugh, dat is inderdaad veel te moeilijk en veel te lang als je het mij vraagt. Ik zou gewoon de kortere versie proberen. Veel makkelijker, gezien je het er zo te merken al moeilijk genoeg mee hebt. En dat van die emoties, als je niks/leegte voelt, zou ik dat gewoon opschrijven denk....


    Happy Birthday my Potter!

    Je moet niet vergeten dat psychologen/paragnosten etc. een hoop in je losmaken. Ik weet niet hoelang je deze sessies 'vol hebt gehouden' maar het kan zijn dat je ermee bent gestopt voordat het helen is begonnen. Je moet een geestelijke verandering niet onderschatten, je grootste vijand ben je per slot van rekening zelf. Ik weet niet of je op dit moment hulp ontvang van een psycholoog (o.i.d.), als dit niet zo is zou ik je aanraden dit weer op te pakken. Desnoods bij een andere psycholoog, ik heb er ook drie gehad aangezien de derde me pas écht begreep. En vergeet niet om het tijd te geven, zulke dingen zijn vaak heftig. Je staat er niet bij stil maar je gaat angsten aan, je vergeeft (dit is een heel belangrijk en moeilijk proces bij het doorgaan met je leven), je verwerkt alles en daarna kun je pas loslaten en verder gaan met je leven.

    Ik weet niet of je hier iets aan hebt, ik weet dat dit enorm moeilijk is... Ik heb per slot van rekening in een soort gelijke situatie gezeten.
    Verder wil ik je heel veel succes en sterkte toewensen, blijf trouw aan jezelf en als je een luisterd oor nodig hebt kun je me altijd PB'en!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dankje Gifts! :$ ik probeer dat ook voor ogen te houden.

    @Rider ik ga inderdaad dat eens proberen. dan maar even de rust en tijd nemen voordat ik iets zeg.

    @Britsanity. dat klopt inderdaad. de eerste paar keren waren erg heftig en ik ben gestopt op het moment dat ik eigenlijk niets meer met haar te bespreken had. ik had haar toen niet meer nodig. ik vind het vooral heel erg omdat ik me nog dondersgoed kan herinneren hoe ik daarvoor was. spontaan, eigenlijk altijd wel vrolijk en nergens gene problemen mee. en soms merk ik dat de kleine mij wel naar buiten komt en daarna is het weer uit met de pret.
    ik ga gewoon weer proberen eens moet de knop omgezet worden. ik vind het namelijk zo erg dat ik mijn moeder hier heel erg veel pijn mee doe.
    Bedankt voor je aanbod =)


    The Definition of Insanity

    cognitieve gedragdstherapie is misschien hetgene wat je zoekt. Want er is een duidelijk geval van opeenvolgende denkfouten en fouten in denkwijze, dat zich weerspiegelt op je gedrag. Zo'n therapie pakt je denken aan waardoor je gedrag verbeterd.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik kwam deze laatst tegen; en het het heeft mij wel geholpen, ik zat niet zo in de knoop met mezelf als jij (en anderen), maar soms heb je gewoon momentjes waar alles zich op lijkt te stapelen, en ineens ineen lijkt te storten. Het hielp mij wel, duidelijk uitgelegd, en ik hoop dat je het kan gebruiken!

    http://www.beautygloss.nl/2013/09/11/basic-cognitieve-therapie/

    En ook: probeer dingen te doen waarvan je nu denkt: 'dat kan ik echt niet, niet iets voor mij'. Ik ging abseilen en allerlei andere op hoogte doen, terwijl ik normaal gesproken al op een keukentrapje wiebelig word.
    Dat was met de hele klas op kamp, en ik zag er 3 maanden van tevoren al tegenop. Iedereen zou me gaan uitlachen, ik zou in tranen uitbarsten, en nog rotter voelen. Dacht ik.
    Maar niets was minder waar: ik deed het, en m'n vriendinnen zagen mijn angst, maar ik durfde die ook gelijk toe te geven, en toen ik het gedaan had, was iedereen heel blij, en ik ook!
    Want ik besefte me: alles zit in je hoofd, dus je kan het er ook uit krijgen. Niet zonder moeite, nee, maar toch. En ik voelde me weer sterk, want het was lang geleden dat ik geen hoogtevrees had, en me niet onzeker voelde daarover.
    En ik had een punt waarop ik kon zeggen: 'been there, done that!', en dat voelde goed, baby!

    Haha, ondertussen is het een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt, en echt, het wordt beter! C:


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Wauw super bedankt voor jullie hulp! dat linkje van beautygloss is inderdaad duidelijk en ik ga het zeker proberen :)


    The Definition of Insanity

    Dat heet puberen, ik ervaar het ook.


    Firm believer of all that is magic

    IrisxIer schreef:
    Dat heet puberen, ik ervaar het ook.


    ik heb in de gaten dat jij goed weet wat puberen is.... Als je niet weet hoe zoiets is, reageer dan gewoon niet. --.--"


    The Definition of Insanity