• goed weer een zeik bericht...

    vandaag dus een aanvaring gehad met een mannelijk klasgenoot hij vond het nodig om een stoel in mijn enkels te parkeren, waarop ik hem met een grapje liet weten dat ik daar niet zo van gediend was. nog nooit problemen gehad met die jongen. begint meneer ineens te roepen dat ik een jankert ben een k dikke vet zeug. waarop ik hem wederom wilde uitleggen dat ik het gewoon niet normaal vind wanneer hij een stoel door mij heen probeert te duwen. wederom een hoop gescheld met pijnlijke hard aankomende woorden die ik hier net ga herhalen.
    waarop ik zacht zeg, wat natuurlijk ook niet juist was van mij, je moeder... het was gewoon een reactie op de pijnlijke woorden en beschuldingen die hij mij toeriep om niets.
    komt hij terug door de gang het klaslokaal in en grijpt hij naar mijn keel, om echt te knijpen (hij had mij beet en heeft pijnlijk in mijn keel geknepen wat resulteerde in een blauweplek op mijn hals). een klasgenoot sprong er tussen en trok hem mee onder luid gescheld en nog hardere woorden.
    ik vind niet dat ik het verdiende om zo fysiek aan gevallen te worden. we zitten in een 20+ klas op een zorg opleiding, hoe durf je zo agressief te zijn!

    ik het aangekaart bij de leraar die mij ook naar de concerge stuurde, om 14:00 zouden we een gesprek krijgen want tja het moest en zou vandaag nog de lucht uit zijn. kom ik om 14:00 bij de desbetreffende docent zegt ze mij dat ik en hij allebij naar huis moeten. dat we morgen om 9:30 een gesprek krijgen met de directeur. dat was letterlijk het enige wat ze zei want ze moest naar een klas toe.
    ze liet me daar flabbergasted staan... ik heb het aan de concerge (diep in tranen, heel erg geraakt) gevraagd en die verklaarde dat het protocol was bij onwenselijk gedrag.

    Ik weet dat ik niet je moeder had moeten zeggen, maar met de dingen die hij riep was het ook maar een reactie die eruit floepte. ik vind niet dat iemand dan fysiek mag worden en zeker niet mijn keel dicht mag knijpen. daarnaast heb ik verstikkings angst.
    en ik vind het al helemaal niet correct dat het slachtoffer inprinciepe ook word gestraft, zonder gesprek, zonder verdere uitleg en totaal aan haar lot word over gelaten. godzijdank heb ik getuigen en ik zit na te denken over een aangifte.
    wat vinden jullie?

    edit: om 14:00 was bij ons een kerst brunch waar ik ook aan had mee betaald.

    Edit2:
    Vandaag gesprek gehad met mijn mentor en de teamleider... ik dacht dat de jongen in kwestie er ook bij zou zijn, maar nee. Niemand had mij gezegd dat ik ook vanmorgen (van half 9 tot half 10) niet welkom was in de les. Dus toen ik zat te werken in de les werd ik dus weg gestuurd, ik moest maar kijken wat ik deed en werd gewoon letterlijk de regen ingestuurd. Wat ik had begrepen dat ik de laatste uren niet meer welkom was.
    Ik was midden in het openleercentrum (de algemene computer ruimte van school) aangesproken en toen brak ik. Ik heb gehuild (iets wat echt niet iris is), ik voelde mij echt voor lul staan, ik kan dan ook niet begrijpen dat ze mij niet even mee hebben gevraagd naar een kantoortje.
    Van alle kanten word ontkent dat ze mij in de kou hebben laten staan. Terwijl het duidelijk was dat ik niet wist dat we vanmorgen niet welkom waren. Ze had in minder dan een minuut gezegt en geen ruimte gelaten voor vragen.

    Om half tien mij gemeld bij de info desk zoals afgesproken en toen het gesprek ingegaan. Mijn mentor kwam pas na 10 min binnen (dus telaat). Zegt ze serieus tja time flies when you having fun... Ik werd in dat gesprek aan gesproken op mijn houding... wat mijn mentor letterlijk zei: "Ja in het openleercentrum zag ik oprecht verdriet, en nu zit je hiet haast triomfantelijk". Iets wat totaal niet klopte! Ik barste natuurlijk gelijk weer in huilen uit en heb haar kalm (Maar met heel veel verdriet) verteld dat ik niet zie hoe ik hier triomfantelijk over kan zijn. Ik kan hier niets aan winnen, ik niet en die jongen niet... Er werd geen excuses gemaakt, eigenlijk werd het onderwerp gewoon gepasseert.
    Ik heb het verteld precies zoals ik denk dat het is gegaan, ook hierbij verteld dat mijn opmerking ''je moeder'' niet correct was. Maar dat deze uitspraak volgde op een emotie van gekwetstheid. Ik heb mij open en eerlijk opgesteld, heb geen verwijten gemaakt en bij alles gezegt: Ik vind, of ik heb het gevoel dat of naar mijn gevoel.
    Om 10 uur moest die jongen dus opgesprek en werd ik weg gestuurd dit keer wel naar het openleercentrum. Eigenlijk zat ik zo vol emoties (ik heb vannacht ook niet geslapen) dat ik geen werk heb verricht. Ik kon nauwelijks een tekst normaal lezen.
    De teamleider zei tegen mij dat hij drie stukken heeft waar hij naar moet handelen, mijn persoonlijk verhaal, de veiligheid van mijn klas en de veiligheid van school. Hier heb ik begrip voor... maar in dit geval heeft hij enkel mijn verhaal aangehoord.
    De sanctie is dus... dat ik EN die jongen voor 2 dagen zijn geschorst. In de vakantie moet ik een opdracht maken die ik over de mail krijg op gestuurd en pas na de vakantie volgd een gesprek met ons beide waarin we dus het moeten oplossen.

    Ik voel mij echt slachtoffer van de acties van die jongen, hij valt mij fysiek aan, maar omdat ik alleen je moeder had gezegt heb ik dus ook een straf ontvangen. Ik voel mij bedreigd, maar eigenlijk kan ik ook geen stappen ondernemen richting politie en aangifte.
    Want dit betekend dat we nog een procedure in moeten op juridisch gebied, wat een oplossing niet ten goede komen en na de vakantie dus ook niet kan worden opgelost. Dit kan dus gevolgen hebben voor mijn opleiding.

    Ik ben ten einde raad, kapot en emotioneel uitgeput. Ik weet het niet meer jongens... Ik ben blij dat ik 3 januari al naar een psychologe moet vanwegen mijn neurologische uitvals verschijnselen. Ik red het nog wel tot dan... maar echt... alles word teveel.
    Ik ben geen opgever en ik zeg vrijwel nooit dat ik het niet meer aan kan... maar ik heb 2 jaar geleden in een depressie gezeten en dit voeld exact het zelfde. Ze hebben mij letterlijk weer een depressie ingestompt.

    Edit3:
    De opdracht:

    19-12-2013
    Uitnodiging 8 januari 2014 om 8.30
    Plaats; Vijf Meilaan

    Beste Iris,

    Naar aanleiding van het incident dat plaats vond met jou en Iris op 18-12-2013 aan het eind van de les bij docent 1 hebben wij het volgende afgesproken.
    Op 8 januari hebben Naamjongen en jij een gesprek met mij erbij. Tijd 8.30 uur
    Dit gesprek wordt door jullie beiden voorbereid en heeft als doel; Relatie herstel.
    Je maakt een plan.
    Het plan bevat voornemens hoe je het gesprek zult gaan voeren. Wat is je doel, op welke wijze ga je dit doel bereiken.
    Hierin kom je met voorstellen voor afspraken met jezelf en de ander op welke manier jullie verder deze studie doorlopen met elkaar.
    In dat plan maak je ook duidelijk op welke manier jij er voor zorg draagt dat de veiligheid en rust in de klas hersteld wordt.
    Het doel van het gesprek is relatie herstel; denk er goed over na wat je hiervoor nodig denkt te hebben en verwerk dat in je plan.

    Vriendelijke Groet
    Naam mentor

    Edit 4:


    De officiële brief dat ik ben geschorst van wege het dreigen met woorden of fysiek geweld... toch knap dat 'Je moeder' dreigen is.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2013 - 22:10 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik zeg zo vaak Je moeder, nooit echt problemen. Maar misschien ligt hij gevoelig bij hem?. Zijn reactie is wel ronduit achterlijk omdat hij jou met veel meer beledigende dingen heeft toegetakeld. Hij had jou nooit zo mogen behandelen.
    Aangifte is wel ver, maar hij heeft je ernstige schade kunnen toebrengen. Kijk eerst wat de directie zegt, ik hoor het graag.
    En alsnog is hij degene die fout zit, niet jij.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 19:47 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat een lul. Ik vraag me af of die geestelijk wel helemaal in orde is, als hij zo agressief reageert.
    Als hij je helemaal verrot staat uit te schelden lijkt het me logisch dat je er zoiets uitflapt. Die dingen gebeuren nou eenmaal als je boos bent.
    Nogmaals: Wat een lul. (cat)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    CityOwl schreef:
    Ik zeg zo vaak Je moeder. Zijn reactie is ronduit achterlijk omdat hij jou met veel meer beledigende dingen heeft toegetakeld. Hij had jou nooit zo mogen behandelen.
    Aangifte is wel ver, maar hij heeft je ernstige schade kunnen toebrengen. Kijk eerst wat de directie zegt, ik hoor het graag.
    En alsnog is hij degene die fout zit, niet jij.
    zoals het nu is en morgen waarschijnlijk zal lopen zal ik ook sancties opgelegt krijgen... wat ik gewoon echt niet eerlijk vind...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Wat stom zeg, dat vind belachelijk van die klasgenoot en ook je school.

    Guinness schreef:
    (...)zoals het nu is en morgen waarschijnlijk zal lopen zal ik ook sancties opgelegt krijgen... wat ik gewoon echt niet eerlijk vind...


    Sancties voor wat? Voor het zeggen van "Je moeder" ? Hij valt jou hier aan, jij hebt totaal niets fout gedaan. Jij vertelt hem dat je het niet fijn vind dat hij die tafel 'door' je heen probeert te dauwen. Hij begint te schelden en keelgrijpen. HIJ is fout!

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 19:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zou eigenlijk niet meteen een aangifte doen om eerlijk te zijn. Het is een feit dat het niet echt netjes is wat hij gedaan heeft, maar wie weet heeft hij zelf wel enorm veel problemen thuis? Je weet immers niet wat er vooraf is gebeurd waardoor hij zo grof deed.

    Iemand in mijn klas deed net zo ongelofelijk grof tegen me, zonder dat ik haar de aanleiding had gegeven. Het ging ook steeds van kwaad naar erger, maar door een goed klasgesprek, ben ik te weten gekomen dat ze vol frustratie zat omdat ze thuis erg veel problemen had.
    Sindsdien is het beter en doet ze weer normaal tegen me.

    Ik zou dus nog heel even wachten met zo'n grote stappen te nemen, als het maar eenmalig was zou ik het me niet al te hard aantrekken. Het kan goed zijn dat hij het zelfs niet zo bedoelde, wie weet heeft hij er wel spijt van. Misschien moet je maar eens met hem praten aangezien je toch al zei dat je eerder nog nooit problemen met hem hebt gehad.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik denk dat jullie beide niet erg goed bezig zijn geweest. Hij omdat hij de mogelijke woorden niet had mogen zeggen, en helemaal je niet had mogen aanvallen. En jij door 'je moeder' te zeggen. Niet dat het perse heel verkeerd is of zo, Maar jij weet natuurlijk niets van zijn moeder en wat er mogelijk aan de hand is met zijn moeder.
    Ik vind aangifte te ver gaan, maar ik zou wel gewoon je woordje zeggen bij de directie morgen, en waar hij jou wel niet allemaal voor uit gescholden heeft, en mogelijk vragen of de getuigen er bij mag zijn.

    Heel veel sterkte in iedergeval, als er iets is kun je me altijd een berichtje sturen.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Aangifte? Wat overdreven zeg :')
    Ik zou me er helemaal niks van aantrekken.
    Je mag zeggen wat je wilt tegen mij, je kunt zeggen dat ik kanker kan krijgen. I don't give a fuck :'D /ignore.
    Vind het juist wel grappig als mensen zo triest gaan praten.

    Ik wil niet zeggen dat hij niks fout deed. Het is idd erg vervelend dat hij dat deed. Wat kinderachtig. En dat zit op een zorg opleiding..

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 19:51 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    CityOwl schreef:
    (...)

    Sancties voor wat? Voor het zeggen van "Je moeder" ? Hij valt jou hier aan, jij hebt totaal niets fout gedaan. Jij vertelt hem dat je het niet fijn vind dat hij die tafel 'door' je heen probeert te dauwen. Hij begint te schelden en keelgrijpen. HIJ is fout!

    Dit zou vallen onder beledinging (schelden) waarop schorsing staat...

    Lucrezia schreef:
    Ik zou eigenlijk niet meteen een aangifte doen om eerlijk te zijn. Het is een feit dat het niet echt netjes is wat hij gedaan heeft, maar wie weet heeft hij zelf wel enorm veel problemen thuis? Je weet immers niet wat er vooraf is gebeurd waardoor hij zo grof deed.

    Iemand in mijn klas deed net zo ongelofelijk grof tegen me, zonder dat ik haar de aanleiding had gegeven. Het ging ook steeds van kwaad naar erger, maar door een goed klasgesprek, ben ik te weten gekomen dat ze vol frustratie zat omdat ze thuis erg veel problemen had.
    Sindsdien is het beter en doet ze weer normaal tegen me.

    Ik zou dus nog heel even wachten met zo'n grote stappen te nemen, als het maar eenmalig was zou ik het me niet al te hard aantrekken. Het kan goed zijn dat hij het zelfs niet zo bedoelde, wie weet heeft hij er wel spijt van. Misschien moet je maar eens met hem praten aangezien je toch al zei dat je eerder nog nooit problemen met hem hebt gehad.

    Ik wacht het morgen ook af, maar hij heeft een serieuze poging ondernomen (hij had mij al pijnlijk beet) te wurgen, dat is poging tot doodslag. Het is dat er een klasgenoot tussen kwam.
    Dan nog grof zijn en geweldpleging vind ik twee verschillende dingen. Ik ben ook wel eens grof, doordat ik problemen heb thuis en met mijn gezondheid, maar ik scheld niemand uit op uiterlijk of emotie en ik zou al helemaal niet fysiek worden.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Guinness schreef:

    Dit zou vallen onder beledinging (schelden) waarop schorsing staat...



    God, wat overdreven zeg. Ik zeg dat zo vaak. Op wat voor school zit jij? o.O
    Nog nooit gehoord dat je van die twee woorden geschorst kunt worden . Erg overdreven. Kijk als je nou met Kanker had gescholden, ja, begrijpelijk. Maar Je moeder... oh jeesh

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 19:54 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    CityOwl schreef:
    (...)


    God, wat overdreven zeg. Ik zeg dat zo vaak. Op wat voor school zit jij? o.O
    Nog nooit gehoord dat je van die twee woorden geschorst kunt worden . Erg overdreven. Kijk als je nou met Kanker had gescholden, ja, begrijpelijk. Maar Je moeder... oh jeesh

    MBO4 MMZ(medewerker maatschappelijke zorg) 20+ =) een ROC in leiden. school zegt dus, als ik niets had gezegd had het niet geescaleert. Ik ben het met hen eens, en gaf dit tijdens het melden ook al aan, dat het niet juist van mij was om je moeder te roepen. maar als je hem had gehoord de dingen die hij riep... dan zou je het begrijpen. toch valt het niet goed te praten en als hij mij de kans had gegeven voor hij mij daadwerkelijk aanviel had ik daar ook oprecht mijn excuses voor gemaakt.
    nu ga ik dat niet meer doen...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Guinness schreef:
    (...)
    MBO4 MMZ(medewerker maatschappelijke zorg) 20+ =) een ROC in leiden. school zegt dus, als ik niets had gezegd had het niet geescaleert. Ik ben het met hen eens, en gaf dit tijdens het melden ook al aan, dat het niet juist van mij was om je moeder te roepen. maar als je hem had gehoord de dingen die hij riep... dan zou je het begrijpen. toch valt het niet goed te praten en als hij mij de kans had gegeven voor hij mij daadwerkelijk aanviel had ik daar ook oprecht mijn excuses voor gemaakt.
    nu ga ik dat niet meer doen...


    En terecht, hij moet jou excuses aanbieden. Hij viel jou aan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    CityOwl schreef:
    (...)

    En terecht, hij moet jou excuses aanbieden. Hij viel jou aan.
    ik heb hem dus op facebook en daar lees ik dus constand van die dubbelzinnige statussen die misschien wel misscien niet op mij kunnen slaan... dus ik vermoed dat hij daar dus geen zin in heeft.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    wacht morgen af... probeer rustig te blijven,, probeer het verhaal vanuit jou kant en in de ik-vorm uit te leggen, met goede Nederlandse woorden (geen dialecten of straattaal).
    vertel hoe je je voelde door de beledigingen,, en dat je wat je had gezegd niet had mogen zeggen, maar dat het er door het gescheld kwam.

    Bied je exuses aan aan de jongen (alleen over dat je moeder ding).. (ik snap dat je daar geen zin in hebt,, maar dan ziet school ook dat jij de rol van de volwassenen probeert te nemen)

    blijf kalm,, maak geen verwijten..

    en ik weet.... dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

    SUCCES!!! <3

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 20:03 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    wacht morgen af... probeer rustig te blijven,, probeer het verhaal vanuit jou kant en in de ik-vorm uit te leggen, met goede Nederlandse woorden (geen dialecten of straattaal).
    vertel hoe je je voelde door de beledigingen,, en dat je wat je had gezegd niet had mogen zeggen, maar dat het er door het gescheld kwam.

    Bied je exuses aan aan de jongen (alleen over dat je moeder ding).. (ik snap dat je daar geen zin in hebt,, maar dan ziet school ook dat jij de rol van de volwassenen probeert te nemen)

    blijf kalm,, maak geen verwijten..

    en ik weet.... dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

    SUCCES!!! <3
    lieve bruikbare tips, maar ik heb groten deels al gebruikt. ik heb het verhaal eerlijk uitgelegd aan mijn docent, en ook meteen gezegd dat ik het zelf ook niet correct vond dat ik dus 'je moeder' hebt gezegt. ik heb aangegeven dat ik mij begreigt en geintimideert voelde, vooral omdat ik op dit moment niet fysiek in staat ben (door mijn gezondheid) om mij te verdedigen. dit was ergens ook weer een voordeel, door de pijn kon ik niet direct een klap verkopen, wat mij niet schuldig maakt aan geweld....
    ik ga je tips wel mee nemen voor morgen ik heb al wat dingen op papier gezet die ik wil zeggen.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.