• Ik heb een vriendin en lang verhaal kort die is net naar nederland verhuisd, maar haar stiefvader mishandeld haar (sexueele en ook fysieke mishandeling). Ik weet dit pas een maandje zeker en toen wist ik al dat ze bijna naar nederland ging en om hier waar ik woon van alles met de politie ofzo te regelen had geen nut meer gehad. Dus nu wil ik graag kijken wat mijn mogelijkheden zijn om er nu wel wat aan te doen, is er misschien iemand die met politie enzo in nederland ervaring heeft? Dat stuur ik je een prive berichtje met iets meer info, dan weet ik ten minste een beetje wat ik aan het doen ben

    Dankjewel (H)
    *sorry als dit topic niet goed geplaatst is, ik wist niet zeker waar het thuishoorde*

    Even voor de duidelijkheid, ja ik heb het met haar er over gehad wat we kunnen doen. Ze heeft zelf gevraagt of ik misschien kon helpen met wat meer informatie zoeken. Ik neem dus geen beslissingen voor haar.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 20:30 ]


    It's very important for you to believe that you are the one

    Wederom twijfel ik ook aan de echtheid van de uitspraken in dit topic.
    De topic-maakster heeft zelf hulp nodig, of het nou waar is of niet. Als het gelogen is, is ze niet goed in haar hoofd om überhaupt over zulke dingen te liegen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ja ik ben dezelfde als van dat vorrige topic waarin ik mezelf heb voorgenomen om 1. zelf hulp te zoeken en 2. mijn vrienden proberen te helpen. Want zo lang ik de hele tijd hun problemen over me heen krijg kom ik zelf geen stap verder. Behalve als ik besluit me van hun af te sluiten, maar dat wil ik niet. Dus ik ga gewoon rustig een tegelijk met ze praten en dan besluiten we wat we gaan doen. Ik ben bij haar begonnen en toen zijn we wel degelijk samen op het idee kindertelefoon/politie gekomen, maar ze heeft zelf gezegt dat ze 1. Niet durft 2. liever wat meer info zou hebben omdat ze zelf net nieuw in nederland is.

    Dus als iedereen die zegt dat ze het niet geloven/dat ik die beslissing niet mag nemen gewoon even hun mond kan houden en een paar mensen die me misschien verder kunnen helpen met deze situatie zouden reageren zou ik jullie allemaal heel dankbaar zijn

    Nog 1 ding, aangezien ik gewend ben me half in het engels half in het nederlands duidelijk te maken is mijn nederlandse woordenschat aardig geslonken en zal ik zo nu en dan niet precies weten hoe ik me moet verwoorden.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 20:01 ]


    It's very important for you to believe that you are the one

    ImaCreep schreef:
    Ja ik ben dezelfde als van dat vorrige topic waarin ik mezelf heb voorgenomen om 1. zelf hulp te zoeken en 2. mijn vrienden proberen te helpen. Want zo lang ik de hele tijd hun problemen over me heen krijg kom ik zelf geen stap verder. Behalve als ik besluit me van hun af te sluiten, maar dat wil ik niet. Dus ik ga gewoon rustig een tegelijk met ze praten en dan besluiten we wat we gaan doen. Ik ben bij haar begonnen en toen zijn we wel degelijk samen op het idee kindertelefoon/politie gekomen, maar ze heeft zelf gezegt dat ze 1. Niet durft 2. liever wat meer info zou hebben omdat ze zelf net nieuw in nederland is.

    Dus als iedereen die zegt dat ze het niet geloven/dat ik die beslissing niet mag nemen gewoon even hun mond kan houden en een paar mensen die me misschien verder kunnen helpen met deze situatie zouden reageren zou ik jullie allemaal heel dankbaar zijn
    stop met dit fake gedoe, ik ben best wel goed gelovig maar kom op! ... dit is quizlet en niet pychlet ofzo... of fakelet.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb net vriendelijk verzocht om als je dat denkt je er buiten te houden.

    En ik heb expres dit keer geen psychische vraag ofzo gesteld. Ik heb gewoon gevraagt wie me wat meer kan vertellen over de kinderbescherming/politie in nederland.


    It's very important for you to believe that you are the one

    Sorry, maar ik geloof dit niet. En als het wel waar is, moet je geen beslissingen nemen zonder haar toestemming.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 20:11 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Guinness schreef:
    (...)stop met dit fake gedoe, ik ben best wel goed gelovig maar kom op! ... dit is quizlet en niet pychlet ofzo... of fakelet.


    Precies dit ^^


    The thing you do mean something to people -Ncis

    ImaCreep schreef:
    Ja ik ben dezelfde als van dat vorrige topic waarin ik mezelf heb voorgenomen om 1. zelf hulp te zoeken en 2. mijn vrienden proberen te helpen. Want zo lang ik de hele tijd hun problemen over me heen krijg kom ik zelf geen stap verder. Behalve als ik besluit me van hun af te sluiten, maar dat wil ik niet. Dus ik ga gewoon rustig een tegelijk met ze praten en dan besluiten we wat we gaan doen. Ik ben bij haar begonnen en toen zijn we wel degelijk samen op het idee kindertelefoon/politie gekomen, maar ze heeft zelf gezegt dat ze 1. Niet durft 2. liever wat meer info zou hebben omdat ze zelf net nieuw in nederland is.

    Dus als iedereen die zegt dat ze het niet geloven/dat ik die beslissing niet mag nemen gewoon even hun mond kan houden en een paar mensen die me misschien verder kunnen helpen met deze situatie zouden reageren zou ik jullie allemaal heel dankbaar zijn

    Nog 1 ding, aangezien ik gewend ben me half in het engels half in het nederlands duidelijk te maken is mijn nederlandse woordenschat aardig geslonken en zal ik zo nu en dan niet precies weten hoe ik me moet verwoorden.


    Zoek het dan op ipv zomaar iets neer te schrijven.
    Anyway, om mijn goed hart (kuch) nog maar eens te laten zien: http://www.kinderbescherming.nl/
    Lees de site eerst zelf eens door, vertel erover aan die vriendin van je (gewoon in het kort, hoe ze werken, wat ze doen, wat ze kan verwachten, al die shit). Laat haar dan zelf ook nog eens alleen naar die site gaan zodat ze eventueel ook dingen kan opzoeken die ze liever niet met jou deelt en laat haar dan zélf de beslissing nemen. Ook als ze ervoor kiest om niet te handelen, push haar niet, zeg gewoond dat je het er niet mee eens bent en laat het dan even rusten.
    Google doet wonderen schat.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dan moet ze naar haar moeder toegaan, niet naar jou. Als zij het weet, heeft ze pech. De kinderbescherming, oftewel jeugdzorg is een systeem. Het duurt heel lang voordat er wat aan gedaan wordt, dan heb je de kans dat ze in een speciale instelling komt of van pleeggezin naar pleeggezin gaat omdat ze vaak beslissen dat kinderen in die situatie niet thuis mogen komen. De kans dat er iets tegen haar stiefvader gedaan wordt is erg klein.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Dan moet ze naar haar moeder toegaan, niet naar jou. Als zij het weet, heeft ze pech. De kinderbescherming, oftewel jeugdzorg is een systeem. Het duurt heel lang voordat er wat aan gedaan wordt, dan heb je de kans dat ze in een speciale instelling komt of van pleeggezin naar pleeggezin gaat omdat ze vaak beslissen dat kinderen in die situatie niet thuis mogen komen. De kans dat er iets tegen haar stiefvader gedaan wordt is erg klein.


    Nou, als blijkt dat hij haar seksueel misbruikt heeft, draait hij wel de bak in. Maar dat duurt inderdaad erg lang allemaal.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Nou, als blijkt dat hij haar seksueel misbruikt heeft, draait hij wel de bak in. Maar dat duurt inderdaad erg lang allemaal.


    Nee, die kans is helaas niet bijster groot.


    Your make-up is terrible

    Haar moeder weet er van, maar is zelf te bang iets te doen.

    En dankjewel voor die laatste paar reacties, nu kan ik haar verder helpen :)


    It's very important for you to believe that you are the one

    Voor advies is het mogelijk om het Algemeen Meld- en Adviespunt Kindermishandeling of het Steunpunt Huiselijk Geweld te bellen. Zij hebben er meer verstand van dan wij en je kunt hen bellen voor advies of om een melding te maken. Kan ook anoniem.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Tolstoy schreef:
    (...)

    Zoek het dan op ipv zomaar iets neer te schrijven.
    Anyway, om mijn goed hart (kuch) nog maar eens te laten zien: http://www.kinderbescherming.nl/
    Lees de site eerst zelf eens door, vertel erover aan die vriendin van je (gewoon in het kort, hoe ze werken, wat ze doen, wat ze kan verwachten, al die shit). Laat haar dan zelf ook nog eens alleen naar die site gaan zodat ze eventueel ook dingen kan opzoeken die ze liever niet met jou deelt en laat haar dan zélf de beslissing nemen. Ook als ze ervoor kiest om niet te handelen, push haar niet, zeg gewoond dat je het er niet mee eens bent en laat het dan even rusten.
    Google doet wonderen schat.

    This.


    Don't walk. Run, you sheep, run.