• Hey,
    Ik heb een nieuwe Poll ontworpen.
    http://www.quizlet.nl/polls/29384/moet-wiskunde-weer-een-keuzevak-worden/
    Vinden jullie dat wiskunde weer een keuzevak moet worden? Waarom wel of niet?
    Twee antwoorden mogelijk!

    Nee. Dat is bijna hetzelfde wanneer je zou zeggen "Nederlands moet een keuze vak worden". Dit zijn gewoon dingen die je nodig hebt.

    Nee, ik vind van niet. Ik heb geen wiskunde gekozen en voor mij was dat het beste en ik heb geluk dat ik dit jaar nog mocht laten vallen, maar ik vind eigenlijk dat het al verplicht had moeten zijn.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Toen ik nog op het VMBO zat, was het ook een keuzevak.


    Chaos is a ladder.

    Nee. Wiskunde is gewoon iets wat je later nodig hebt, in welk beroep dan ook.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    1951 schreef:
    Nee. Wiskunde is gewoon iets wat je later nodig hebt, in welk beroep dan ook.


    'In welk beroep dan ook', nou, nee, bij lange na niet elk beroep, echt niet.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Nee, je hebt het nodig voor elk beroep. Je zal misschien niet y=8x+9(x-7) gaan berekenen, het gaat juist om de manier van denken die je ontwikkeld bij wiskunde.

    Nee, maar ik vind wel dat mensen met dyscalculie (of hoe je het dan ook schrijft) wel vrijstelling moeten kunnen krijgen, zoals dyslecten van een extra taal op het VWO, omdat die mensen anders door hun handicap de andere vakken misschien niet op hun niveau kunnen volgen en misschien niet hun droomberoep kunnen uitoefenen. (Mijn moeder kent iemand die hierdoor geen universitaire studie Duits kon doen, iets waar je dus helemaal geen wiskunde voor nodig hebt)

    [ bericht aangepast op 18 okt 2013 - 19:55 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Lovina schreef:
    Nee, je hebt het nodig voor elk beroep. Je zal misschien niet y=8x+9(x-7) gaan berekenen, het gaat juist om de manier van denken die je ontwikkeld bij wiskunde.


    Geschiedenisdocent? Restaurateur? Vuilnisophaler? Visagiste? Postbode? Kunstenaar? Taxichauffeur? Verkoper in een winkel? Ik kan er nog meer bedenken, hoor.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Draculea schreef:
    Nee. Dat is bijna hetzelfde wanneer je zou zeggen "Nederlands moet een keuze vak worden". Dit zijn gewoon dingen die je nodig hebt.


    Queer zijn is gewoon alles

    VanGogh schreef:
    (...)

    'In welk beroep dan ook', nou, nee, bij lange na niet elk beroep, echt niet.


    Misschien dan niet bij elk beroep, maar bij vele wel.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    1951 schreef:
    (...)

    Misschien dan niet bij elk beroep, maar bij vele wel.


    Ja, dat klopt.
    Ik doe zelf Havo en ik denk erover om eerst een Mbo te doen, als het kan versneld, en tijdens mijn Mbo apart Wiskunde A of Wiskunde B via Vavo te halen. Voor nu was wiskunde in mijn profiel te veel. Ik heb geen dyscalculie, maar over 10 stomme sommen kon ik zo anderhalf uur doen. Dat is te lang. Ik stond voldoende voor wiskunde, nét, maar het zou dit jaar misgaan. Ik wil het liever apart halen via de Vavo, zodat ik mij er heel erg goed op kan concentreren, met name omdat ik misschien een kunstzinnige opleiding wil doen. Dat ligt vrij ver uit elkaar, althans, wat ik op het oog heb, en waardoor ik gewoon beter mij op wiskunde kan richten en het kan halen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    VanGogh schreef:
    (...)

    Geschiedenisdocent? Restaurateur? Vuilnisophaler? Visagiste? Postbode? Kunstenaar? Taxichauffeur? Verkoper in een winkel? Ik kan er nog meer bedenken, hoor.

    Ik ben meerdere malen de discussie aan gegaan met mijn wiskunde docent over het feit waarom we het nou krijgen. Aangezien ik het nut er niet van zie, want ik ga niet het aantal graden van een driehoek berekenen voor de fun later.
    Ze zegt zelf dat het gaat om de manier van denken. Je staat er niet bij stil, maar het gebeurd wel. Maar goed..

    Draculea schreef:
    Nee. Dat is bijna hetzelfde wanneer je zou zeggen "Nederlands moet een keuze vak worden". Dit zijn gewoon dingen die je nodig hebt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wiskunde IS een keuze vak hoor. Ik doe Havo en ik heb geen wiskunde. Ook zonder wiskunde kun je iemand worden, echt waar.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Bij mij was wiskunde ook een keuzevak en ben blij dat ik het toen niet gekozen heb. Ik ben er ontzettend slecht in, altijd al geweest en zal het ook nooit goed snappen allemaal. Het zou een ramp geweest zijn als ik dat vak gekozen zou hebben.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."