• Nu ik voor de zoveelste dag in mijn eentje zit te kniezen, bedacht ik me dat het misschien wel een goed idee zou zijn om Quizlet als hulplijn in te schakelen, dus vandaar dit topic. Bij deze wil ik ook even iedereen die niet zit te wachten op pessimistisch gezeur alvast aanraden deze pagina te verlaten. (:

    Goed. Om het even simpel te zeggen zit ik gewoon echt niet lekker in mijn vel. Voor de vakantie was het allemaal wel te overzien, omdat ik het niet druk had met school en uitkeek naar het feit dat ik vier dagen naar Londen ging. In Londen heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad en daar heb ik dan ook niets over te klagen. Helaas is dat, op een feestje tijdens oudjaarsavond na, het enige wat ik deze vakantie heb meegemaakt. Op zich is dat niet zo erg, omdat ik me normaalgesproken wel goed weet te vermaken, maar doordat het op mentaal vlak niet goed met me gaat, vind ik het alles behalve fijn om de hele dag thuis te zitten. Mijn ouders zijn allebei heel de week van 9 tot 6 aan het werk en alle vriendinnen die met me af wilden spreken, hebben me uiteindelijk laten weten dat ze toch geen tijd voor me hebben. Ik zit nu vast in een vreselijke routine van mezelf dwingen om te bewegen, huishoudelijke klusjes doen en vooruit werken voor school. Daarnaast ben ik rond aan het bellen naar allerlei maatschappelijke hulpinstanties en al die onzin, omdat ik inmiddels al drie maanden aan het knokken ben om in een behandelingsproject of iets dergelijks terecht te komen. Kortom: ik doe iedere dag hetzelfde en ben continu aan het denken over hoe slecht ik me voel. Ik voel me namelijk gewoonweg in de steek gelaten door mijn vrienden, praat mezelf aan dat ik niet goed genoeg ben voor anderen en bedenk me iedere keer hoe fucked up het is dat ik me het grootste gedeelte van de tijd zo moedeloos en klote voel. Ik doe er alles aan om mijn gedachten te verzetten door mezelf bezig te houden, maar twee weken lang het huis schoonmaken en bijna iedere dag drie kwartier de hond uitlaten, gaat ontzettend vervelen. Daarnaast vind ik het ook ongelooflijk frustrerend om te zien wat voor hoopje ellende ik ben geworden. Ik doe heel erg mijn best om dit voor mezelf en anderen te verbergen, maar nu ik constant alleen ben, word ik er heel de dag mee geconfronteerd. Knettergek word ik ervan. Ik had me namelijk voorgenomen om in 2014 de schakel om te zetten en te vechten om weer te worden wie ik was, maar ondanks dat ik het niet hardop toe wil geven, zie ik nu dat het alleen maar bergafwaarts gaat. En nu moet ik weer bijna huilen en ik ben het helemaal beu en bah. :c
    Ik heb nu nog vier dagen vakantie en ondanks dat het haast onmogelijk lijkt, wil ik er op de één of andere manier toch nog van genieten. Hebben jullie misschien wat tips voor me?


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Kijk TV series!! Dat helpt althans voor mij. Hier zijn mijn favorieten op een rijtje:

    Drama:
    BBC Sherlock
    Game of Thrones (ook wat fantasy)

    Thriller:
    Hannibal NBC (kan wel triggerend zijn, ik krijg er enorme angstdromen van en het heeft vaak bloederige beelden etc)

    Komedie:
    How I Met Your Mother
    Rules of Engagement


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ga schrijven! If you like that Of ga feel good films kijken zoals Meangirls en Cinderella films.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zou je vriend(inn)en SMS'en, appen, whatever om in contact te blijven. Zo voel je je niet eenzaam. Probeer op een dag tegen de avond een van je vriend(inn)en te vragen of hij/zij met je uit kan. Ik zou ook heel het verhaal vertellen en zeggen waarom je het zo moeilijk hebt. Misschien wilt -ie dan alsnog tijd voor je vrij maken. En als je eenmaal uitgaat, veel plezier proberen te beleven! Praat ook met je ouders erover, ook dit helpt.
    Meer tips heb ik eigenlijk niet, maar je kunt ook de dingen opvolgen die al hierboven gezegd worden. Sterkte!


    Some people are art and do art at the same time

    Lezen, schrijven, TV kijken, tekenen, fotograferen, filmen.
    Het is zelfs misschien wel leuk om een blog te beginnen, zo kan je daar de hele tijd mee bezig zijn en je gedachten verzetten.
    Blijf vooral niet de hele dag in je bed liggen, dat heeft een slechte invloed. Als je goed kan zingen, maak dan een YouTube account aan en zet er je filmpjes op. Doe waar je van houdt, waar je goed in bent. Houd je van koken, bak taarten en verzin je eigen recepten. Heb je een huisdier? Schenk daar dan veel aandacht aan. Creatief bezig zijn helpt enorm.
    Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb!

    -Zoek iets creatiefs wat je leuk vind om te doen^^ tekenen, schrijven, schilderen, zingen, dansen of foto bewerken/maken. Het geeft niks of je t wel/niet kan maar het is echt iets leuks om je bezig te houden en je je negatieve gevoel in kwijt kan.
    -probeer toch met een vriend of vriendin wat af te spreken. Mss wnr je probeert toch positieve energie uit te stralen, dan willen ze liever afspreken. Houd contact door zo nu en dan te whappen, soms moet je eenmaal zelf ergens mee komen^^
    -mss kun je een baantje proberen te zoeken, dan heb je te gevoel iets nuttigs te doen.
    Veel succes <3


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Grizzly schreef:
    Kijk TV series!! Dat helpt althans voor mij. Hier zijn mijn favorieten op een rijtje:

    Drama:
    BBC Sherlock
    Game of Thrones (ook wat fantasy)

    Thriller:
    Hannibal NBC (kan wel triggerend zijn, ik krijg er enorme angstdromen van en het heeft vaak bloederige beelden etc)

    Komedie:
    How I Met Your Mother
    Rules of Engagement

    Haha. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Bedankt voor de lieve reacties allemaal. Gisteren heb ik gelukkig nog af kunnen spreken met een goede vriendin van me die ik maar heel weinig zien, dus daar heb ik erg van genoten. Door de andere dagen heb ik me ook heen weten te slaan en uiteindelijk heb ik het nog wel naar mijn zin gehad. Hier en daar een huilbui, maar een kleinigheidje blijf je houden. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.