• Beauty surrounds us



    Het gemiddelde tienermagazine, tienersite, inspirerende Facebook post, ouders, ze zullen ons allemaal vertellen dat we op ons eigen manier prachtig zijn. Maar zou het woord schoonheid wel hebben bestaan als dit waar is? Als het elke dag 17 graden met een zonnetje zou zijn, zou de term 'weer' nooit genoemd worden. Schoonheid geeft verschil aan.

    Survival of the prettiest. Zo ervaren we het vaak genoeg. 'Het begrip 'schoonheid' lijkt tegenwoordig haast een levensvoorwaarde. Zo steekt de maatschappij in elkaar; een fixatie en obsessie. Een mooi uiterlijk trekt ons aan al kunnen we dit niet helemaal plaatsen. Het is zonde dat dit de directe associatie met het woord schoonheid is. Wat we vaak lijken te vergeten is dat 'schoonheid' niet alleen het menselijk uiterlijk omvat en dat het zeker geen oppervlakkig begrip is. Onze wereld is ondergedompeld in schoonheid. En met de juiste ogen kan die de geweldigste gevoelens met zich meebrengen; ontroering, geluk, fascinatie. Een volmaakt iets wordt aanschouwd. Iets groots, majestueus of juist iets kleins en fragiel.

    "Ik ben de dingen waar ik schoonheid in vind. Wij zijn de dingen waar de schoonheid in vinden. En ik word niet gedefinieerd door de mensen die schoonheid in mij kunnen vinden."
    - Deilia Lama

    De wedstrijd
    Deilia en ik heb de afgelopen twee keer de IOM wedstrijd gewonnen en daarbij samen opgeteld 100 credits verdiend. Omdat deze credits grote kans lopen om te verstoffen, willen wij een ludieke en eenmalige wedstrijd organiseren en zo de credits aan de terechte winnaar geven. De wedstrijd bestaat uit één opdracht en houdt in dat je op een creatieve manier moet omschrijven wat 'schoonheid' voor jou is. Dus, door iets te schrijven, te fotograferen, dichten etc. Zolang je maar een manier vindt om het bovenstaande uit te beelden.

    De opdracht
    Schoonheid is aanwezig en goed te onderscheiden, maar extreem moeilijk te definiëren. We willen jullie aanmoedigingen hier over na te denken en uitleggen wat schoonheid volgens jou is. De wijze waarop of het medium dat je hiervoor gebruikt is zelf te bepalen.

    Praktische informatie
    - Creativiteit kent geen grenzen, vandaar dat je vrij bent om te doen wat je wilt. Zolang wij de essentie er maar uit kunnen halen. Het is mogelijk om te combineren (foto met tekst, gedicht met uitleg etc.) Er is geen limiet!
    - De creaties dienen op 19 feb. vóór 0:00 ingeleverd te zijn. Je hebt dan anderhalve maand om iets te creëren. Inzendingen zijn gesloten!
    - Wij willen jullie vragen om je ideeën voor je te houden en creaties niet alvorens te publiceren. Dit zodat je het creatieve proces van een ander niet verstoort.

    De prijs
    Voordat de €.€ in je ogen verschijnen: we verdelen het aantal credits over drie winnaars.
    1e prijs - 65 credits
    2e prijs - 30 credits
    3e prijs - 10 credits

    Deelnemers
    We houden geen deelnemerslijst bij. Zorg er dus gewoon voor dat je je inzending op tijd instuurt naar Deilia of mij per privé bericht.

    Inzendingen
    De inzendingen worden na de bekendmaking (max. 1,5 week na deadline) gepubliceerd in deze story. Deilia en ik hebben besloten dat publicatie wel verplicht is. Dit in verband met het kunnen verantwoorden van de winnaars. Alle inzendingen worden voorzien van feedback.

    Mochten er nog vragen zijn, voel je dan niet bezwaard om deze te stellen! Voor de nitpickers: ja, we hebben toestemming.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 14:38 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oeh morgen is de laatste dag. Ik vind dit zo spannend. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de andere inzendingen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    Oeh morgen is de laatste dag. Ik vind dit zo spannend. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de andere inzendingen.


    Ik zet de mijne na morgen online.=3


    You were born original, don't die as a copy.

    Horizons schreef:
    Oeh morgen is de laatste dag. Ik vind dit zo spannend. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de andere inzendingen.


    Pretty is just a pretty word.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zet de mijne na morgen online.=3
    Ah slim idee.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zet de mijne na morgen online.=3

    Ze worden toch ook al in de story gezet van Khaleesi en Deilia?

    Ik hoop ten zeerste dat ik mijn opdracht afkrijg voor morgenavond, meh.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Witchking schreef:
    (...)
    Ze worden toch ook al in de story gezet van Khaleesi en Deilia?

    Da's correct!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Witchking schreef:
    (...)
    Ze worden toch ook al in de story gezet van Khaleesi en Deilia?


    Weet ik wel maar ik ben er trots op en wil hem graag bij mijn one shots story plaatsen.:)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb dus een fimpje, maar moet ik in een Nederlands accent praten? Anders komt het nogal dwaas over op Nederlanders, maar mijn Nederlands accent is ook niet alles (':


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TaurieI schreef:
    Ik heb dus een fimpje, maar moet ik in een Nederlands accent praten? Anders komt het nogal dwaas over op Nederlanders, maar mijn Nederlands accent is ook niet alles (':

    Zolang het maar verstaanbaar is voor ons. :v Je kan er ook altijd nog voor kiezen om de tekst uitgetypt erbij te doen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Khaleesi schreef:
    (...)
    Zolang het maar verstaanbaar is voor ons. :v Je kan er ook altijd nog voor kiezen om de tekst uitgetypt erbij te doen.


    Verstaan moet nog net lukken, maar ik weet dat sommige Nederlanders zich ergeren aan een Vlaams accent (':


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TaurieI schreef:
    (...)

    Verstaan moet nog net lukken, maar ik weet dat sommige Nederlanders zich ergeren aan een Vlaams accent (':

    Nah, ik niet. Ik ga je niet dwingen om perfect Nederlands te spreken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Witchking schreef:
    (...)
    Ze worden toch ook al in de story gezet van Khaleesi en Deilia?
    Het blijft toch nog steeds je eigen creatie. Ik ga het ook wel online zetten hoor.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mijne binnen alles ok?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Izembaro schreef:
    Mijne binnen alles ok?

    Yup, ontvangen.


    "I shut my eyes in order to see.'