• Beauty surrounds us



    Het gemiddelde tienermagazine, tienersite, inspirerende Facebook post, ouders, ze zullen ons allemaal vertellen dat we op ons eigen manier prachtig zijn. Maar zou het woord schoonheid wel hebben bestaan als dit waar is? Als het elke dag 17 graden met een zonnetje zou zijn, zou de term 'weer' nooit genoemd worden. Schoonheid geeft verschil aan.

    Survival of the prettiest. Zo ervaren we het vaak genoeg. 'Het begrip 'schoonheid' lijkt tegenwoordig haast een levensvoorwaarde. Zo steekt de maatschappij in elkaar; een fixatie en obsessie. Een mooi uiterlijk trekt ons aan al kunnen we dit niet helemaal plaatsen. Het is zonde dat dit de directe associatie met het woord schoonheid is. Wat we vaak lijken te vergeten is dat 'schoonheid' niet alleen het menselijk uiterlijk omvat en dat het zeker geen oppervlakkig begrip is. Onze wereld is ondergedompeld in schoonheid. En met de juiste ogen kan die de geweldigste gevoelens met zich meebrengen; ontroering, geluk, fascinatie. Een volmaakt iets wordt aanschouwd. Iets groots, majestueus of juist iets kleins en fragiel.

    "Ik ben de dingen waar ik schoonheid in vind. Wij zijn de dingen waar de schoonheid in vinden. En ik word niet gedefinieerd door de mensen die schoonheid in mij kunnen vinden."
    - Deilia Lama

    De wedstrijd
    Deilia en ik heb de afgelopen twee keer de IOM wedstrijd gewonnen en daarbij samen opgeteld 100 credits verdiend. Omdat deze credits grote kans lopen om te verstoffen, willen wij een ludieke en eenmalige wedstrijd organiseren en zo de credits aan de terechte winnaar geven. De wedstrijd bestaat uit één opdracht en houdt in dat je op een creatieve manier moet omschrijven wat 'schoonheid' voor jou is. Dus, door iets te schrijven, te fotograferen, dichten etc. Zolang je maar een manier vindt om het bovenstaande uit te beelden.

    De opdracht
    Schoonheid is aanwezig en goed te onderscheiden, maar extreem moeilijk te definiëren. We willen jullie aanmoedigingen hier over na te denken en uitleggen wat schoonheid volgens jou is. De wijze waarop of het medium dat je hiervoor gebruikt is zelf te bepalen.

    Praktische informatie
    - Creativiteit kent geen grenzen, vandaar dat je vrij bent om te doen wat je wilt. Zolang wij de essentie er maar uit kunnen halen. Het is mogelijk om te combineren (foto met tekst, gedicht met uitleg etc.) Er is geen limiet!
    - De creaties dienen op 19 feb. vóór 0:00 ingeleverd te zijn. Je hebt dan anderhalve maand om iets te creëren. Inzendingen zijn gesloten!
    - Wij willen jullie vragen om je ideeën voor je te houden en creaties niet alvorens te publiceren. Dit zodat je het creatieve proces van een ander niet verstoort.

    De prijs
    Voordat de €.€ in je ogen verschijnen: we verdelen het aantal credits over drie winnaars.
    1e prijs - 65 credits
    2e prijs - 30 credits
    3e prijs - 10 credits

    Deelnemers
    We houden geen deelnemerslijst bij. Zorg er dus gewoon voor dat je je inzending op tijd instuurt naar Deilia of mij per privé bericht.

    Inzendingen
    De inzendingen worden na de bekendmaking (max. 1,5 week na deadline) gepubliceerd in deze story. Deilia en ik hebben besloten dat publicatie wel verplicht is. Dit in verband met het kunnen verantwoorden van de winnaars. Alle inzendingen worden voorzien van feedback.

    Mochten er nog vragen zijn, voel je dan niet bezwaard om deze te stellen! Voor de nitpickers: ja, we hebben toestemming.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 14:38 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    DiCaprio schreef:
    Hoeveel inzendingen waren er uiteindelijk? ^^
    Ik vermoed rond de 15. Ik ben in ieder geval benieuwd. Er zitten hier veel creatieve users dus ik denk dat we mooie dingen zullen zien.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Ik vermoed rond de 15. Ik ben in ieder geval benieuwd. Er zitten hier veel creatieve users dus ik denk dat we mooie dingen zullen zien.


    Tussen de 15 en 20 (;


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    SPECS schreef:
    Aangezien niemand nu nog mijn idee kan jatten...dit is mijn inzending.

    Horizons schreef:
    Dit was de mijne. (bloos)
    http://www.quizlet.nl/chapters/1186264/facade/

    Ik zal die inzendingen als ik tijd heb eens goed lezen. Ik heb echt weinig tekst vergeleken jullie. D:


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb niet eens tekst dacht ik :')


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Alle inzendingen worden toch gepubliceerd door Khaleesi en Deilia? Of moeten we dat zelf doen?


    The sun will rise and we will try again.

    DiCaprio schreef:
    Alle inzendingen worden toch gepubliceerd door Khaleesi en Deilia? Of moeten we dat zelf doen?

    Na de bekendmaking publiceren zij het.


    You are beautiful, you are love.

    Gwaihir schreef:
    (...)
    Na de bekendmaking publiceren zij het.


    Maar dat betkent niet dat je hem zelf.niet mag plaatsen voor de publicatie.:)


    You were born original, don't die as a copy.

    Je mag je eigen werk publiceren, als je dat graag wilt, maar het wordt alsnog door ons gebundeld in een story en vervolgens gepubliceerd met feedback en de uitslag.


    "I shut my eyes in order to see.'

    SPECS schreef:
    (...)

    Maar dat betkent niet dat je hem zelf.niet mag plaatsen voor de publicatie.:)


    Ik heb hem zelf ook alvast gepubliceerd. ^^ Het leek me wel handig voor mezelf om een story aan te maken. Het staat onder het kopje 'beauty surrounds us' ^^

    Klik!

    De tekeningen heb ik zelf gemaakt en de tekst heb ik zelf geschreven. De foto's heb ik van internet.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 14:57 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Feedback? Oh god, ik heb gewoon geschreven vanuit mijn hart (dat klinkt verschrikkelijk), dus kwalitatief is het niet fantastisch. :'D


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ben ik de enige die geen verhaal heeft geschreven? ;$


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Marjannee schreef:
    Ben ik de enige die geen verhaal heeft geschreven? ;$


    Hoe heb je het dan? Met alleen foto's? ^^


    The sun will rise and we will try again.

    klik

    Maargoed, omdat ze toch gepubliceerd worden *schaamschaam*, dit is die van mij!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hm, nu ik die verhalen van jullie allemaal lees, heb ik het idee dat die van mij veel te afgeraffeld en onduidelijk is. Maar goed, ik deed het toch niet voor credits, eerder voor de feedback. Want daar ben ik wel heel benieuwd naar.

    Witchking schreef:
    Hm, nu ik die verhalen van jullie allemaal lees, heb ik het idee dat die van mij veel te afgeraffeld en onduidelijk is. Maar goed, ik deed het toch niet voor credits, eerder voor de feedback. Want daar ben ik wel heel benieuwd naar.


    Ik ben ook erg benieuwd naar de feedback. Wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik erg goed.


    The sun will rise and we will try again.