• Dat wil ik eigenlijk al heel lang doen, maar het probleem is een beetje dat ik niet weet waar ik nou moet beginnen en hoe ik het moet zoeken. Je hebt zoveel verschillende dokters en dan heet het niet gewoon seizoen 10 maar ineens weer seizoen 1 waardoor ik niks meer snap. :'D
    Ik wil het graag downloaden (vanwege ondertitels, ik kan niet zonder omdat ik slechthorend ben), dus ik wil graag weten waar ik het best kan beginnen en hoe ik er dan op moet zoeken.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Your make-up is terrible

    Ik zou vanaf 2005 gaan kijken. (:
    Met het opzoeken betreft; ik typte gewoon in "doctor who season 1 2005", toen kwam ik er wel. Het is misschien handig om IMDb erbij te pakken, daar staat wel wat meer bij.

    De eerste Doctor van de nieuwe serie is Ninth, als ik me niet vergis, en op de site waar ik kijk is de 'nieuwe' Doctor Who als een andere serie aangeduidt, waarbij ook de seizoenen opnieuw geteld worden, dan de oude, dus ik had het zelf zo gevonden. Maar als je de seizoenen vanaf de oude Doctor Who telt, weet ik het niet, eerlijk gezegd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Je moet beginnen bij seizoen 1 uit 2005, met Christopher Eccleston als Ninth Doctor. Of tenminste, dat is wat ik je aanraad. :3

    Je hebt Classic Who, dat begon in 1963 met de First Doctor, en New Who, wat in 2005 begon na een lange pauze en als eerste Doctor nummer Nine had. Je kunt ook beginnen met Classic Who, maar dat valt eigenlijk niet aan te raden, tenzij je van oude film houdt, want het is allemaal nog in zwart-wit. De reboot in 2005 is opzettelijk zo gemaakt dat alles perfect te volgen valt zonder ooit iets van DW gezien te hebben. Er is trouwens ook nog een film uit 1996 (plus of minus een jaar, ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen ^^' ) maar begin daar niet. Serieus, nee. Het was helaas geen erg goede film. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Draculea schreef:
    Ik zou vanaf 2005 gaan kijken. (:
    Met het opzoeken betreft; ik typte gewoon in "doctor who season 1 2005", toen kwam ik er wel. Het is misschien handig om IMDb erbij te pakken, daar staat wel wat meer bij.


    Is 2005 dan vanaf Nine?


    Your make-up is terrible

    Er zijn de zogenaamde 'oude' seizoenen.
    Vanaf 2005 zijn de 'nieuwe' seizoenen weer van start gegaan. Ik ben begonnen bij het kijken van die afleveringen (vanaf de 9e doctor).


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Assassin schreef:
    (...)

    Is 2005 dan vanaf Nine?

    Yush. En zoals men hierboven al zei is het vanaf daar makkelijk te volgen. ^^

    Wat iedereen zegt, vanaf 2005, seizoen 1 als je met de nieuwe series wilt beginnen. Bij classic who moet je eerst nog eens door 25 seizoenen heen gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Geweldig, dit maakt echt veel duidelijk haha. Heel erg bedankt iedereen!


    Your make-up is terrible