• Naomi (KilIian) en ik hebben samen een idee bedacht, nu vragen we ons af wat jullie ervan vinden (:

    Het idee:
    Acht jongeren, vier meisjes en vier jongens, worden hun hele leven geteisterd door nachtmerries. De ene wat gruwelijker dan de andere maar steeds met een tragisch einde. Op de dag dat ze allemaal vijftien werden, veranderde hun gehele leven. De nachtmerries werden nog gruwelijker en de jongeren wisten niet meer hoe ze zich moeten gedragen in de ‘normale’ maatschappij. Elke laatste dag van de maand komt er de droom uit die hen de vorige nacht heeft geteisterd. De jongeren willen steeds de droom voorkomen maar hebben echter nooit genoeg tijd om er een stokje voor te steken. Bovendien gebeurt er steeds iets raars in een droom. Ze zijn nooit echt alleen, nee altijd is er een andere persoon bij. Een meisje of een jongen maar zeker iemand die ze nog nooit hebben ontmoet.

    We hebben dus het idee bedacht om deze acht personen te opsplitsen in duo’s. Beide duo’s verjaren op dezelfde dag in hetzelfde jaar waardoor ze dus een connectie met elkaar hebben. Als de ouders alle jongeren werkelijk niet meer aankunnen en het beu worden dat hun kinderen zo raar praten, sturen ze hen weg naar een psychiatrische kliniek. Daar ontmoetten de jongeren elkaar. De duo’s komen dus dichter in elkaars buurt veroorzakend dat de dromen nog gruwelijker worden. Maar wat als ze ooit allemaal op een nacht dezelfde droom hebben? De droom dat er twee mensen worden vermoord? Zullen ze samenwerken? Of zullen ze de droom negeren? Ontstaat er misschien haat? Of liefde? Zowel tussen de duo’s als daarbuiten? (het is niet perse omdat iemand met een ander een duo vormt dat ze opeens op elkaar verliefd worden. Er kan dus ook liefde ontstaan buiten duo's.)


    Is het een goed idee voor een rpg? c:

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 22:57 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Klinkt heel erg interessant. Ik heb nog nooit aandacht besteed though hoe precies een RPG werkt.
    Maar ik denk wel dat je het gaat aanspreken!

    Gomenasai schreef:
    Klinkt heel erg interessant. Ik heb nog nooit aandacht besteed though hoe precies een RPG werkt.
    Maar ik denk wel dat je het gaat aanspreken!


    Okay. Bedankt c:


    That is a perfect copy of reality.

    Ik zou het persoonlijk leuker vinden in een verhaal. Het lijkt mij moeilijk uit te werken in een rpg vanwege al die dromen. Maar het verhaal klinkt wel erg leuk.


    ©1998

    DutchAlpha schreef:
    Ik zou het persoonlijk leuker vinden in een verhaal. Het lijkt mij moeilijk uit te werken in een rpg vanwege al die dromen. Maar het verhaal klinkt wel erg leuk.



    Het was eerst ook een story idee, maar we hebben het samen uitgewerkt tot een rpg, daarom kan het misschien nog zo ingewikkeld zijn c:


    That is a perfect copy of reality.

    Awesome. Ik zou zeker meedoen!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    DutchAlpha schreef:
    Ik zou het persoonlijk leuker vinden in een verhaal. Het lijkt mij moeilijk uit te werken in een rpg vanwege al die dromen. Maar het verhaal klinkt wel erg leuk.


    Ja daar was ik dus ook al over aan het twijfelen. Het is volgens mij inderdaad ergens moeilijk om een overzicht van alle dromen te houden. Bovendien ben ik er nog niet helemaal uit of we de duo's altijd dezelfde droom laten hebben of niet.


    Rise and rise again until lambs become lions

    KilIian schreef:
    (...)

    Ja daar was ik dus ook al over aan het twijfelen. Het is volgens mij inderdaad ergens moeilijk om een overzicht van alle dromen te houden. Bovendien ben ik er nog niet helemaal uit of we de duo's altijd dezelfde droom laten hebben of niet.


    Je kunt bijv doen dat ze niet hetzelfde dromen, maar wel dat die persoon waarmee je verbonden bend, erin voor komt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    H00K schreef:
    Awesome. Ik zou zeker meedoen!


    *O*


    That is a perfect copy of reality.

    H00K schreef:
    (...)

    Je kunt bijv doen dat ze niet hetzelfde dromen, maar wel dat die persoon waarmee je verbonden bend, erin voor komt.


    Misschien is dat inderdaad ook makkelijker. En zo kunnen ze bijvoorbeeld ook een paar keer dromen dat er iets ergs gebeurt met iemand die ze kennen ofzo terwijl de ander er altijd mee staat op te kijken. ;p En dan als ze samenkomen in die psychiatrische kliniek worden de dromen erger en uiteindelijk dromen ze allemaal één droom. Het enige waar we dan nog mee zitten is dat we niet weten welke twee personen dan vermoord worden. Best niemand van de acht, dus het moet iemand zijn die ze allemaal kennen. Misschien twee mensen (broer & zus of twee zussen of twee broers) die ex-psychiatrische patiënten zijn en na een paar maanden de kliniek verlaten?

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 15:59 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    KilIian schreef:
    (...)

    Misschien is dat inderdaad ook makkelijker. En zo kunnen ze bijvoorbeeld ook een paar keer dromen dat er iets ergs gebeurt met iemand die ze kennen ofzo terwijl de ander er altijd mee staat op te kijken. ;p En dan als ze samenkomen in die psychiatrische kliniek worden de dromen erger en uiteindelijk dromen ze allemaal één droom. Het enige waar we dan nog mee zitten is dat we niet weten welke twee personen dan vermoord worden. Best niemand van de acht, dus het moet iemand zijn die ze allemaal kennen. Misschien twee mensen (broer & zus of twee zussen of twee broers) die ex-psychiatrische patiënten zijn en na een paar maanden de kliniek verlaten?


    Oeh. Dat is awesome ;p


    That is a perfect copy of reality.

    Leuk. :D
    Zou je kunnen zeggen wanneer je het gaat maken?


    Be who you want to be, not what others want to see

    xUnicorntje schreef:
    Leuk. :D
    Zou je kunnen zeggen wanneer je het gaat maken?


    Natuurlijk c:


    That is a perfect copy of reality.

    Klinkt leuk ik zou zeker meedoen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    DutchAlpha schreef:
    Ik zou het persoonlijk leuker vinden in een verhaal. Het lijkt mij moeilijk uit te werken in een rpg vanwege al die dromen. Maar het verhaal klinkt wel erg leuk.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Zou je me willen waarschuwen?
    It's like some sort of Nightmare on Elm's street, I like that.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 16:41 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.