• Al een tijdje spookt dit idee rond in mijn hoofd.
    Vandaag heb ik de verhaallijn helemaal uitgewerkt, en ik vraag me dus af of er hier op Q vraag naar is.



    Beat the cold. (versla het koud)

    Belle (18), wordt na honderd jaar ingevroren te zijn wakker.
    Ze is haar geheugen helemaal verloren en moet dus weer overnieuw beginnen met het vertrouwen van mensen.
    In het begin weet ze niet waar ze is, en waar haar vader, moeder en broertje zijn. Iedereen verzwijgt het haar dan ook in het begin, maar hier is ze niet tevreden mee. Duizenden vragen sieren door haar heen.
    Waarom mag ze het lab niet uit? Waarom heeft ze het altijd zo koud? Waar is iedereen die ze kent?
    Waarom komt niemand haar bezoeken?
    Na een tijdje komt ze erachter dat ze een auto-ongeluk heeft gehad en op sterven na dood lag. (In een hele zware coma.) De dokters gaven haar ouders 2 keuzes: Of de stekker eruit trekken, of haar in laten vriezen en haar mee laten doen aan een nieuw project, zodat ze mogelijk over 100 jaar weer verder kan leven.
    Tegen alle verwachtingen in, wordt ze dan ook wakker. Langzaam moet ze weer aan alles wennen, lange afstanden lopen, vast voedsel verdragen, leren schrijven...
    Ze ontmoet Ash (20) Hij loopt zijn hele studie (5 jaar) stage in het lab. Belle is zijn grote project. Hij onderzoekt haar dan ook regelmatig.
    Vooral als ze ontdekken dat ze het maar niet warm kan krijgen. Ze is steenkoud. Wat ze ook aanheeft en hoe warm het ook in haar kamer is.
    De weken gaan voorbij, en ze is nog steeds even koud als toen ze uit de kist stapte.
    Ash denkt doordat het komt omdat ze zo lang ingevroren heeft gezeten. Dat de kou na al die jaren in haar lichaam is getrokken.
    Belle kan het niet geloven en snakt naar warmte. Ze is dan ook vaak chagrijnig en komt harteloos over. Ook mist ze haar familie en vrienden.
    Hierdoor ontstaan er enige conflicten en problemen tussen haar en Ash. Maar ze zetten door.
    Zal Belle het ooit weer warm krijgen? Zal ze wennen aan haar nieuwe leven? Haar studie hervatten, nieuwe vrienden maken... Zal het uiteindelijk goed komen?


    Edit:
    De eerste hoofdstukken staan al online.
    Zo kunnen jullie kijken of jullie mijn schrijfstijl prettig vinden om te lezen. Ik zal hem zo bij stories promoten zetten.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 18:48 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zou het lezen.


    26 - 02 - '16

    I would :)


    Never forget who you are

    Het klinkt heel interessant, het zou liggen aan hoe je het uitwerkt of ik het ook daadwerkelijk zou lezen (:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik ben best wel nieuwsgierig.


    Take risks and conquer your fears.

    Wow, ik heb vorige maand een verhaal op Q geactiveerd wat précies hetzelfde is als dit :') Mijne is alweer verwijderd tho, want hoewel het idee er was, lukte het me niet om eraan te schrijven haha Maar echt precies met een meisje die is ingevroren geweest, met een lab, met een jongen, noem maar op :') Creepy. Ben benieuwd wat jij er van gaat maken, maar of ik het lezen ga of niet, ligt echt aan je schrijfstijl.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    fallenbadass schreef:
    Wow, ik heb vorige maand een verhaal op Q geactiveerd wat précies hetzelfde is als dit :') Mijne is alweer verwijderd tho, want hoewel het idee er was, lukte het me niet om eraan te schrijven haha Maar echt precies met een meisje die is ingevroren geweest, met een lab, met een jongen, noem maar op :') Creepy. Ben benieuwd wat jij er van gaat maken, maar of ik het lezen ga of niet, ligt echt aan je schrijfstijl.


    Oh das best creepy ja. :)
    Het spookt bij mij denk ik zo´n twee weken door mijn hoofd, maar ik ga het waarschijnlijk pas rond nieuwjaar op Q zetten, zodat ik lekker veel vooruit kan schrijven.
    De story komt zo wel online met een eerste hoofdstuk, zodat jullie kunnen zien wat mijn schrijfstijl bij deze storie is. Maar ik twijfel nog of ik in verleden tijd of tegenwoordige tijd zal schrijven. :/


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Oeehh. Klinkt interessant! (:

    Denk dat ik het in Tegenwoordige tijd zou schrijven.. Maar dat komt gewoon direct bij me op wanneer ik dat stukje lees.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Insurgent schreef:
    Ik ben best wel nieuwsgierig.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Leuk. Ben benieuwd. Meld het even als je er aan begint?

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 17:35 ]


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.