• Hoipipeloi!

    Ik ben dol op lezen en heb nog een lijstje met boeken die ik moet lezen, maar die begint alweer te slinken. Dus vraag ik jullie of jullie nog tips hebben.
    Ik zeg er wel bij dat ik de series Hunger Games, Twilight, Gone, Fallen, Hush hush, Mortal Instruments e.d. allemaal al ken. Die zoek ik NIET. Ook NIET iets vergelijkbaars. Misschien wel leuk, maar niet aan mij besteed.
    Ook NIET John Green of Nederlandse Literatuur.
    Ik ben NIET echt van de trilogieën e.d. en ook niet echt van thriller/fantasy!

    Wat ik leuk vind, en jullie ook kan aanraden:

    - Nicholas Sparks: alle boeken :)
    - Jodi Picoult: vooral The Pact en My Sisters Keeper, vooral de vraag wat nu echt goed en slecht is, zet je aan het denken
    - Nicholas Evans: vooral De Wolvenlus en De Paardenfluisteraar
    - Luanne Rice - Terug naar Huis
    - Donna Milner - Vanuit de Verte, heel erg sferisch, alleen wel wat ongeloofwaardig dramatisch op het eind :s
    - Het boek van Water For Elephants, prachtig!
    - Aurdey Niffeniger - De vrouw van de Tijdreiziger, heel bijzonder concept, meeslepend
    - Morgan Matson - Tienerboeken, maar niet voor 'te jonge' mensen, en met leuke onderwerpen

    Nu weten jullie wat ongeveer mijn genres zijn. Hebben jullie daar iets op aan te sluiten? Ik ben erg benieuwd!! :D

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 16:15 ]


    Like a phoenix rising from the ashes

    eehm de chemical Gardens trilogy? Ben alleen de schrijver even kwijt


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Het Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Thenn schreef:
    Het Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin.



    En de rest van de serie :Y)
    Go Daenerys! :')

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 13:58 ]

    zussen voor altijd
    monddood
    sushi en chardonay (dit is fout geschreven maar ik moet t nog verbeteren)
    de schrijvers zet ik er nog eens achter


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    zussen voor altijd
    monddood
    sushi en chardonay (dit is fout geschreven maar ik moet t nog verbeteren)
    de schrijvers zet ik er nog eens achter


    Thanks, zussen voor altijd is van Erica James, die schrijfster ken ik wel!

    De andere suggesties: zoals gezegd, ik ben niet echt van de fantasy/thriller, sorry


    Like a phoenix rising from the ashes

    Nou ik kan niet zeggen dat Chemical gardens een echte fantasy is


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Je moet inderdaad The Chemical Garden Yrilogy lezen! Het is niet echt fantasy, want het is echt realistisch geschreven.


    -

    Inwijding, Opstand en (binnenkort) samensmelting van Veronica Roth?
    Komt ook een film van uit :)


    nothing is true, everything is permitted.

    Met fantasy bedoel ik gewoon concepten die redelijk ver buiten de normale belevingswereld liggen.
    En misschien zijn ze ook wel tof enzo, maar het is niet echt mijn genre, maar ik waardeer jullie reactie ;)


    Like a phoenix rising from the ashes

    Seashore schreef:
    (...)

    Thanks, zussen voor altijd is van Erica James, die schrijfster ken ik wel!

    De andere suggesties: zoals gezegd, ik ben niet echt van de fantasy/thriller, sorry




    De rest is ook niet echt fantasy... monddood is een autobiografie over een vrouw die trouwt met een man die gezien wordt als een van de meest gevaarlijke al qaida terroristen van dit moment... het is geen horror... maar wel een boek wat je met aandacht moet lezen, anders is het lastig te volgen.

    Sushi en Chardonay gaat over 2 vriendinnen die beide hun weg naar de top proberen te bereiken met veel grappige gebeurtenissen.

    ik dwing je niet ze te lezen,,,, maar ik wilde dat wel ff rechtzetten :P

    [ bericht aangepast op 10 jan 2014 - 10:21 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Het gezicht van de dood, twee delen (eerste heet geloof ik ander.) die ongelofelijk moeilijk zijn om doorheen te komen, maar waar je op het einde echt tevreden je boek mee sluit. Zeker een aanrader, zijn wel thrillers.


    And so he whispered to her: "My darling, your soul is mine."

    De boeken van Kelley Armstrong zijn ook leuk, sommige zijn fantasy maar ze heeft er ook zonder. Alleen ik zou niet weten of alles in het Nederlands vertaald is.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Boeken van John Green, vergelijkbaar met de boeken van Nicholas Sparks. Ben nu bezig met; The stars in our fault, en die is echt mooi.


    To infinity and beyond •

    Capaldi schreef:
    De boeken van Kelley Armstrong zijn ook leuk, sommige zijn fantasy maar ze heeft er ook zonder. Alleen ik zou niet weten of alles in het Nederlands vertaald is.


    Oh dat geeft niet, Engelse boeken zijn geen enkel probleem!


    Like a phoenix rising from the ashes

    Huf schreef:
    Boeken van John Green, vergelijkbaar met de boeken van Nicholas Sparks. Ben nu bezig met; The stars in our fault, en die is echt mooi.


    Hmz, iedereen heeft het alleen maar over die John Green.
    Misschien moet ik hem dan toch ook maar een kans geven ;) Thanks


    Like a phoenix rising from the ashes