• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Cavalier, madeupyou, Occult, PUKKELXDING, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)


    Deelnemers met minstens 50.000 woorden
    Proza met Dwalen (Sci-Fi) (50.000 woorden)

    Deelnemers onder het thema Historisch (gekozen door Square)
    xLout met Een enkele Vlinder
    Jaico met De bloedbruiloft
    Aves met Schaduwen (10.000 woorden)
    Pulsar met D-day to the final battle
    Bates met It's a lonely road
    Snowqeeun met Abigail
    Chryse met Zwart Goud
    Disneyy met The Orphan
    Okammy met De vlucht van de adelaar
    Huginn met De strijd om Ira (40.000 woorden)
    Dit verhaal heeft vorige maand de meeste vooruitgang geboekt!
    freestyle met Don't Speak Against The Sun
    LittleBrego met Becoming stars (10.000 woorden)
    WenseKronik met Long Live the King (20.000 woorden)

    Deelnemers onder het thema Sci-Fi (gekozen door de crew)
    Ruskow met Deathly Touch.
    Phyrishton met Het Laatste Conflict (10.000 woorden)
    Bheliom met Perfectie
    Aloha met Grim Reaper
    Vivant met Light 'em Up (10.000 woorden)
    Corday met Tormentor (10.000 woorden)
    LyraPhoenix met De kern
    Parachutes met Toren van Illusie • verdieping -22 (10.000 woorden)
    Sketches met ZES
    Bumble met The Mule (30.000 woorden)
    Valkyries met Schaduwbeeld; Verloren Zielen
    MijnDroom met Donker Bloed
    Capaldi met Lilith
    Combattant met The golden snake
    Parzival met Dansen in de mist
    74922 met Without
    MyHome met Silent Love
    Sitara met Single or Taken
    DianePie met The little lies that keeps us together
    liesbeth4 met De millennium kinderen

    Deelnemers onder het thema Horror-Thriller (gekozen door de users)
    Remington met Seven sisters
    Opinio met Possession
    Latier met Stille vijand
    Traitor met Bedtime Lullaby
    Lizor met Amphora Cordi
    Hybridum met X
    LoveLost met After the silence.
    Kaa met Stervend verlies
    Ancore met Alis volat propriis
    Happily met The Dark Ghosts
    Leshley met Beyond this world
    OpheIiac met Apollyon
    Nymphaea met Evil Twin
    Fisher met The Code Variables (30.000 woorden)
    Yoda met Schaduwspel
    Peppin met Onder één dak
    Orenda met Play Me
    Menzel met Duizenden gangen

    (Lijst aangevuld t.e.m. pagina 19 topic 3 - Fisher)
    (Story aangevuld t.e.m. pagina 19 topic 3 - Fisher)



    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 16:36 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2014 - 16:26 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mijn topics, want als er aanmeldingen binnen komen en er zit een leuke story tussen, dan weet ik dat. :Y)
    En laat ik maar eens verder gaan aan mijn tweede (eigenlijk 3e, de proloog meegerekend) hoofdstuk! :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Hoe weet je eigenlijk wie het meest per maand geschreven hebt?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Hoe weet je eigenlijk wie het meest per maand geschreven hebt?
    We zullen dat bijhouden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Maar hoe dan? Aan de hand van hoeveel je heb geactiveerd of op een andere manier?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Vivant schreef:
    Maar hoe dan? Aan de hand van hoeveel je heb geactiveerd of op een andere manier?
    We kijken iedere maand naar het aantal woorden in je story en we nemen dan het verschil. Zo zien we wie de meeste woorden iedere maand schreef.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ooh.. Dus aan de hand van geactiveerde woorden?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Vivant schreef:
    Ooh.. Dus aan de hand van geactiveerde woorden?
    jup


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gezien ik de traagste schrijfster ever ben en uiteindelijk ook kwaliteit boven kwantiteit verkies, ga ik die maandelijkse prijs nooit winnen :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Gezien ik de traagste schrijfster ever ben en uiteindelijk ook kwaliteit boven kwantiteit verkies, ga ik die maandelijkse prijs nooit winnen :'D
    Zolang je op het einde maar je doel bereikt is dat het belangrijkste. Het is misschien gewoon een extra motivatie voor sommigen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wordt er per thema gekozen wie het meeste heeft geschreven, of van iedereen?


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    Wordt er per thema gekozen wie het meeste heeft geschreven, of van iedereen?
    Van iedereen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nami schreef:
    (...)Zolang je op het einde maar je doel bereikt is dat het belangrijkste. Het is misschien gewoon een extra motivatie voor sommigen.

    Ik doe het ook voor het einddoel, want uiteindelijk, daar draait deze hele wedstrijd om. Althans, voor mij toch ^_^
    Het is dat het nu pas opgemerkt wordt over de maandelijkse prijs, gehe ik had er zelf gewoon overheen gelezen :'D

    [ bericht aangepast op 10 jan 2014 - 17:31 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Homo fugit velut umra.
    De mens is vluchtig als een schaduw.


    In 2193 is genetische manipulatie aan de orde van de dag. Iedereen die geld heeft, kan zich kracht, schoonheid en talent veroorloven, waardoor veel gemanipuleerde mensen een gemiddelde leeftijd van wel tweehonderd jaar bereiken. Door de vele technologische ontwikkelingen is Europa hechter dan ooit, maar dit verbond kent ook een schaduwzijde: om de bevolking onder de duim te houden heerst er een sterk hiërarchische samenleving, waarin de rijken zichzelf de meerderen voelen van wie dan ook.

    Zo worden de arbeiders gezien als de paria's van de maatschappij. Zij kunnen zich immers geen genetische manipulatie veroorloven. Dit loopt zelfs zo erg uit de hand dat er een groepering opstaat die vastbesloten is hen uit te roeien. Zodra zij de politieke macht krijgen, breekt de oorlog los. Om het menselijk ras te ‘zuiveren’ worden vele mannen, vrouwen en kinderen afgevoerd naar kampen of zelfs ter plekke geëxecuteerd wanneer ze zich verzetten.

    De twintigjarige Elsara Grey behoort tot de rijke klasse. Ook zij is vanaf jongs af aan genetisch gemanipuleerd om te voldoen aan de eisen die aan de hedendaagse mens gesteld worden. Wanneer haar vader wordt benoemd tot adviseur van president Morton Parcae, leider van de facistische groepering, wordt aangenomen dat ook zij aan hun kant staat. Zodra haar vader en broer omkomen tijdens een oproer in Praag, wordt Elsara aangewezen om haar vaders plek in te nemen. Omdat ze nu eenmaal geen keus heeft, neemt ze dit aanbod aan, maar wat als ze de arbeiderstweeling Barastyr tegenkomt die haar meetrekt in een wereld van verzet en haar het geheim van haar familie helpt oplossen?

    Genre: Sci-Fi

    [ bericht aangepast op 10 jan 2014 - 20:53 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Valkyries schreef:
    Gezien ik de traagste schrijfster ever ben en uiteindelijk ook kwaliteit boven kwantiteit verkies, ga ik die maandelijkse prijs nooit winnen :'D


    Dit, ik ben al een week aan hoofdstuk twee bezig omdat ik niet tevreden ben.


    Queer zijn is gewoon alles

    Heh, al een derde topic? Volgens mij heb ik het hele tweede topic gemist. ;x
    Gelukkig staat dat over die maandelijkse prijs in de beginpost, anders had ik dat ook niet geweten. ;p Maar ik ga het niet doen voor die prijzen hoor, sowieso omdat ik al weet dat ik niet de allersnelste ben, en daarbij doe ik het toch uiteindelijk voor de kwaliteit en het hele verhaal. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)