• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Cavalier, madeupyou, Occult, PUKKELXDING, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)


    Deelnemers met minstens 50.000 woorden
    Proza met Dwalen (Sci-Fi) (50.000 woorden)

    Deelnemers onder het thema Historisch (gekozen door Square)
    xLout met Een enkele Vlinder
    Jaico met De bloedbruiloft
    Aves met Schaduwen (10.000 woorden)
    Pulsar met D-day to the final battle
    Bates met It's a lonely road
    Snowqeeun met Abigail
    Chryse met Zwart Goud
    Disneyy met The Orphan
    Okammy met De vlucht van de adelaar
    Huginn met De strijd om Ira (40.000 woorden)
    Dit verhaal heeft vorige maand de meeste vooruitgang geboekt!
    freestyle met Don't Speak Against The Sun
    LittleBrego met Becoming stars (10.000 woorden)
    WenseKronik met Long Live the King (20.000 woorden)

    Deelnemers onder het thema Sci-Fi (gekozen door de crew)
    Ruskow met Deathly Touch.
    Phyrishton met Het Laatste Conflict (10.000 woorden)
    Bheliom met Perfectie
    Aloha met Grim Reaper
    Vivant met Light 'em Up (10.000 woorden)
    Corday met Tormentor (10.000 woorden)
    LyraPhoenix met De kern
    Parachutes met Toren van Illusie • verdieping -22 (10.000 woorden)
    Sketches met ZES
    Bumble met The Mule (30.000 woorden)
    Valkyries met Schaduwbeeld; Verloren Zielen
    MijnDroom met Donker Bloed
    Capaldi met Lilith
    Combattant met The golden snake
    Parzival met Dansen in de mist
    74922 met Without
    MyHome met Silent Love
    Sitara met Single or Taken
    DianePie met The little lies that keeps us together
    liesbeth4 met De millennium kinderen

    Deelnemers onder het thema Horror-Thriller (gekozen door de users)
    Remington met Seven sisters
    Opinio met Possession
    Latier met Stille vijand
    Traitor met Bedtime Lullaby
    Lizor met Amphora Cordi
    Hybridum met X
    LoveLost met After the silence.
    Kaa met Stervend verlies
    Ancore met Alis volat propriis
    Happily met The Dark Ghosts
    Leshley met Beyond this world
    OpheIiac met Apollyon
    Nymphaea met Evil Twin
    Fisher met The Code Variables (30.000 woorden)
    Yoda met Schaduwspel
    Peppin met Onder één dak
    Orenda met Play Me
    Menzel met Duizenden gangen

    (Lijst aangevuld t.e.m. pagina 19 topic 3 - Fisher)
    (Story aangevuld t.e.m. pagina 19 topic 3 - Fisher)



    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 16:36 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2014 - 16:26 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    74922 schreef:


    Het digitale tijdperk, zoals het ook wel genoemd werd, bloeide als nooit tevoren en men kon wel zeggen dat men gelukkiger was dan ooit. Chronische ziektes bestonden niet meer, het verliezen van armen en benen kon worden opgelost met een simpele hersengestuurde prothese, en iedereen die in de stad woonde beschikte over één of meerdere robots. Robots waren door de jaren heen onmisbaar geworden. Steeds kwamen er nieuwe ontwikkelingen voor betere apparatuur en net op het moment dat je dacht dat het niet beter kon, werd het beter. Wetenschappers waren druk met de ontwikkelingen voor een nieuwe robot, de teleportatierobot. Deze zou mensen van het ene punt naar het andere punt kunnen transporteren. Één man voorspelde dat deze uitvinding de volle emmer robotgeproduceerd water zou kunnen doen overlopen, niemand luisterde naar hem en iedereen was gefocust op meer geluk.
    Alles liep alleen anders, deze uitvinding werd het begin van het einde.



    “When did the future switch from being a promise to being a threat?”
    - Chuck Palahniuk


    † Doet mee aan Story Of The Year
    † Thema: Science Fiction
    † Onbekende Personen
    † Originele Verhaallijn






    ________________________________________________________
    Sorry dat ik niet meer heb gereageerd; ik sliep.
    Ik heb besloten om toch maar een andere cover te nemen, omdat er in de regels stond dat er geen bekende personen in voor mochten komen of dat je plaatjes van bekende personen mocht gebruiken.
    Maar goed. Dit is mijn inzending voor het thema science fiction.


    Ik doe dit soort medlingen normaal niet, omdat ik het niet echt leuk vind voor het persoon, maar lijkt dit niet een beetje op de film I Robot?

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 21:56 ]


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    (...)

    Ik doe dit soort medlingen normaal niet, omdat ik het niet echt leuk vind voor het persoon, maar lijkt dit niet een beetje op de film I Robot?


    Wat? Nee! Ik ken de film helemaal niet. Maar ik heb het net gegoogled en het lijkt er echt niet op! I promise.

    xxSummerxx schreef:
    (...)

    Ik doe dit soort medlingen normaal niet, omdat ik het niet echt leuk vind voor het persoon, maar lijkt dit niet een beetje op de film I Robot?


    De samenvatting doet me wel aan die film denken, maar als de rest anders is, kan dat het hele verhaal veranderen


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Vivant schreef:
    (...)

    De samenvatting doet me wel aan die film denken, maar als de rest anders is, kan dat het hele verhaal veranderen


    Wat doet jullie er aan denken dan?

    74922 schreef:
    (...)

    Wat doet jullie er aan denken dan?

    Sorry, ik kan het natuurlijk niet beoordelen
    Schrijf maar je verhaal gewoon verder, want het wordt vast anders
    Het spijt me!!!
    Die film gaat erover dat ieder mens wel een robot heeft, maar een man niet
    En op een gegeven moment slaan de robots op hol


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    (...)
    Sorry, ik kan het natuurlijk niet beoordelen
    Schrijf maar je verhaal gewoon verder, want het wordt vast anders
    Het spijt me!!!
    Die film gaat erover dat ieder mens wel een robot heeft, maar een man niet
    En op een gegeven moment slaan de robots op hol


    Oké, nee, daar gaat het niet over haha.

    Ik heb een cover :3 gemaakt door Justine/Valkyries *O*

    Dus bij deze, voor de story.



    Het is het jaar 2354. De economie is 200 jaar geleden in elkaar gezakt, wat een enorme oorlog heeft voortgebracht, met een geweldige uitdunning van de populatie tot gevolg. Ondertussen leven mensen in kleine groepjes in de grote steden samen, en worden alleen de elite nog opgeleid tot wetenschappers. Mensen krijgen een baan toegewezen en de werkeloosheid is gelijk aan nul. Alles is weer goed op weg opgebouwd te worden, behalve de grootte van de populatie. De technologie is op een punt, waarbij zelfs natuurwetten getart en soms overschreden worden.
    Casey is een 19-jarige Elite. Samen met haar ouders - die ook tot de Elitewetenschappers behoren - en haar zusje, woont zij in New York, die als één van de grote steden gebruikt wordt en wel tot één van de grootste gerekend wordt. Eén dodelijk virusachtig organisme zou een annihilatie van de halve populatie betekenen.
    Wat nou als zo een dodelijk organisme nou echt de mensheid bedreigd? Als Casey de enige is, die ervan weet en niemand haar geloven wil? Als ze er helemaal alleen voor staat?
    Kan zij de mensheid redden?
    De klok tikt.


    Ik heb de beschrijving een beetje aangepast en uitgebreid.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Nog een vraag (ik weet niet of die al gesteld is):

    In boeken zie je vaak dat een bepaald gedicht zegmaar op de bladzijde vóór het begin van het verhaal wordt geplaatst, dus als een gedicht dat samenhangt met de thematiek van een boek. Mag je in je story ook een hoofdstukje hebben waarin je zo'n gedicht neerzet, net als een boek de eerste bladzijde. Met vermelding van de orginele auteur ofc.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Parzival schreef:
    Nog een vraag (ik weet niet of die al gesteld is):

    In boeken zie je vaak dat een bepaald gedicht zegmaar op de bladzijde vóór het begin van het verhaal wordt geplaatst, dus als een gedicht dat samenhangt met de thematiek van een boek. Mag je in je story ook een hoofdstukje hebben waarin je zo'n gedicht neerzet, net als een boek de eerste bladzijde. Met vermelding van de orginele auteur ofc.

    Je bedoelt een motto?

    Ik zou het eigenlijk ook wel willen weten, en of je songteksten mag gebruiken als inleiding, met uiteraard bronvermelding.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Je bedoelt een motto?

    Ik zou het eigenlijk ook wel willen weten, en of je songteksten mag gebruiken als inleiding, met uiteraard bronvermelding.


    Ja, je zou het wel een motto kunnen noemen ja. Alleen dan in de vorm van een gedicht (: De boodschap die daar dan uit zou spreken die past bij je verhaal (:


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Gestalt schreef:
    (...)
    Je bedoelt een motto?

    Ik zou het eigenlijk ook wel willen weten, en of je songteksten mag gebruiken als inleiding, met uiteraard bronvermelding.
    Die vraag hebben we al beantwoord. Je mag een stukje van een liedje gebruiken, maar niet de hele tekst. Als jij een liedje als basis hebt gebruikt, dan neem je best de strofen die het best passen, niet de hele song dus. Een quote mag je best ook gebruiken om je verhaal te openen. Het gemakkelijkste is altijd kijken naar echte boeken. Wat doen echte boeken? Zo goed als alles wat zij doen is toegestaan, want de bedoeling van deze wedstrijd is mensen zover te krijgen om een boek te kunnen schrijven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Parzival schreef:
    (...)

    Ja, je zou het wel een motto kunnen noemen ja. Alleen dan in de vorm van een gedicht (: De boodschap die daar dan uit zou spreken die past bij je verhaal (:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Verhaalanalyse#Motto ;)


    I am an idiot, I move.

    Nami schreef:
    (...)Die vraag hebben we al beantwoord. Je mag een stukje van een liedje gebruiken, maar niet de hele tekst. Als jij een liedje als basis hebt gebruikt, dan neem je best de strofen die het best passen, niet de hele song dus. Een quote mag je best ook gebruiken om je verhaal te openen. Het gemakkelijkste is altijd kijken naar echte boeken. Wat doen echte boeken? Zo goed als alles wat zij doen is toegestaan, want de bedoeling van deze wedstrijd is mensen zover te krijgen om een boek te kunnen schrijven.


    Ja, oké, dat van het liedje weet ik, maar een heel gedicht? Want daar ga je niet zo snel maar een paar zinnen van nemen. Daar mag je dan ook niet de hele tekst van nemen? Want dat gebeurt in boeken wel.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Parzival schreef:
    (...)

    Ja, oké, dat van het liedje weet ik, maar een heel gedicht? Want daar ga je niet zo snel maar een paar zinnen van nemen. Daar mag je dan ook niet de hele tekst van nemen? Want dat gebeurt in boeken wel.
    Een quote of gedicht mag je gebruiken om je verhaal te openen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zwart Goud


    Suriname, 1820
    "Op feesten zoals een huwelijk hebben ze altijd hetzelfde spelletje. Ik weet niet hoe ze het noemen. De bruid en bruidegom gooien met muntjes, waarna wij ze moeten pakken. Wij moeten de wanhopige zwarten spelen die ze verwachten. Wij moeten dan nog dankbaar zijn ook, dankbaar voor die schamele centen die we krijgen in ruil voor hun vermaak. Hun leedvermaak.
    Ze verwachten dat ik mee doe, elke keer weer. Ze denken dat ik me op de grond wil werpen voor hun plezier. Nee, dat weiger ik."

    Asis is twintig wanneer ze de baan van haar jeugdvriendin over moet nemen. Na veertien jaar op de katoenplantages, gaat ze een leven tegemoet als huisslaaf van de meesteres. De vrouw van haar vader.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 15:39 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"