• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Cavalier, madeupyou, Occult, PUKKELXDING, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)


    Deelnemers met minstens 50.000 woorden
    Proza met Dwalen (Sci-Fi) (50.000 woorden)

    Deelnemers onder het thema Historisch (gekozen door Square)
    xLout met Een enkele Vlinder
    Jaico met De bloedbruiloft
    Aves met Schaduwen (10.000 woorden)
    Pulsar met D-day to the final battle
    Bates met It's a lonely road
    Snowqeeun met Abigail
    Chryse met Zwart Goud
    Disneyy met The Orphan
    Okammy met De vlucht van de adelaar
    Huginn met De strijd om Ira (40.000 woorden)
    Dit verhaal heeft vorige maand de meeste vooruitgang geboekt!
    freestyle met Don't Speak Against The Sun
    LittleBrego met Becoming stars (10.000 woorden)
    WenseKronik met Long Live the King (20.000 woorden)

    Deelnemers onder het thema Sci-Fi (gekozen door de crew)
    Ruskow met Deathly Touch.
    Phyrishton met Het Laatste Conflict (10.000 woorden)
    Bheliom met Perfectie
    Aloha met Grim Reaper
    Vivant met Light 'em Up (10.000 woorden)
    Corday met Tormentor (10.000 woorden)
    LyraPhoenix met De kern
    Parachutes met Toren van Illusie • verdieping -22 (10.000 woorden)
    Sketches met ZES
    Bumble met The Mule (30.000 woorden)
    Valkyries met Schaduwbeeld; Verloren Zielen
    MijnDroom met Donker Bloed
    Capaldi met Lilith
    Combattant met The golden snake
    Parzival met Dansen in de mist
    74922 met Without
    MyHome met Silent Love
    Sitara met Single or Taken
    DianePie met The little lies that keeps us together
    liesbeth4 met De millennium kinderen

    Deelnemers onder het thema Horror-Thriller (gekozen door de users)
    Remington met Seven sisters
    Opinio met Possession
    Latier met Stille vijand
    Traitor met Bedtime Lullaby
    Lizor met Amphora Cordi
    Hybridum met X
    LoveLost met After the silence.
    Kaa met Stervend verlies
    Ancore met Alis volat propriis
    Happily met The Dark Ghosts
    Leshley met Beyond this world
    OpheIiac met Apollyon
    Nymphaea met Evil Twin
    Fisher met The Code Variables (30.000 woorden)
    Yoda met Schaduwspel
    Peppin met Onder één dak
    Orenda met Play Me
    Menzel met Duizenden gangen

    (Lijst aangevuld t.e.m. pagina 19 topic 3 - Fisher)
    (Story aangevuld t.e.m. pagina 19 topic 3 - Fisher)



    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 16:36 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2014 - 16:26 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik zit ook net over de 2.000 woorden, dus dat is ook niet echt een vetpot :'D
    Al begin ik steeds meer te twijfelen aan m'n verhaal en heb ik van die irritante neigingen om er gewoon mee te stoppen en iets anders te gaan schrijven :'D
    Maar goed, dat heb ik bijna met elk verhaal omdat ik doodonzeker ben en dus is het gewoon dat gevoel negeren XD
    Ik vind het trouwens wel echt tof om te zien dat er zoveel mensen mee doen dit jaar :3 Zal ook door de verscheidenheid aan thema's liggen, I guess (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Ik zit ook net over de 2.000 woorden, dus dat is ook niet echt een vetpot :'D
    Al begin ik steeds meer te twijfelen aan m'n verhaal en heb ik van die irritante neigingen om er gewoon mee te stoppen en iets anders te gaan schrijven :'D
    Maar goed, dat heb ik bijna met elk verhaal omdat ik doodonzeker ben en dus is het gewoon dat gevoel negeren XD
    Ik vind het trouwens wel echt tof om te zien dat er zoveel mensen mee doen dit jaar :3 Zal ook door de verscheidenheid aan thema's liggen, I guess (:

    Ik denk het. Ik wilde vorig jaar ook heel graag meedoen, maar fantasy is absoluut niet iets voor mij xd.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Ik denk het. Ik wilde vorig jaar ook heel graag meedoen, maar fantasy is absoluut niet iets voor mij xd.

    Ik denk dat dat bij veel mensen zo was, ja.

    Het enige wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe eerlijk er gestemd kan worden, want uiteindelijk is het eerder voorkeur van thema waarop gelezen (en gestemd) wordt dan op het verhaal zelf.
    Natuurlijk, ik kan ernaast zitten, maar als je al niet van horror houdt, lees je dat ook niet. Lucky me vind ik alle thema's leuk, maar er zijn genoeg mensen die horror niet kunnen verdragen of die historisch weer te saai vinden of die Sci-Fi gewoon niet graag lezen.
    En dus vraag ik me eigenlijk echt af hoe eerlijk er gestemd kan worden met drie ver uiteen lopende thema's...

    Het is natuurlijk altijd afwachten hoeveel verhalen er uiteindelijk de 50.000 woorden halen tegen november, maar misschien is het een idee dat er per thema (als er genoeg afgeronde verhalen per thema zijn natuurlijk) ook apart gestemd kan worden en daarvan de winnaars een x-aantal credits krijgen - 50 ofzo, I don't know. Het is natuurlijk maar een idee, en als het stom is of niet haalbaar, dan moet dat gewoon gezegd worden natuurlijk ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik denk dat dat bij veel mensen zo was, ja.

    Het enige wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe eerlijk er gestemd kan worden, want uiteindelijk is het eerder voorkeur van thema waarop gelezen (en gestemd) wordt dan op het verhaal zelf.
    Natuurlijk, ik kan ernaast zitten, maar als je al niet van horror houdt, lees je dat ook niet. Lucky me vind ik alle thema's leuk, maar er zijn genoeg mensen die horror niet kunnen verdragen of die historisch weer te saai vinden of die Sci-Fi gewoon niet graag lezen.
    En dus vraag ik me eigenlijk echt af hoe eerlijk er gestemd kan worden met drie ver uiteen lopende thema's...

    Het is natuurlijk altijd afwachten hoeveel verhalen er uiteindelijk de 50.000 woorden halen tegen november, maar misschien is het een idee dat er per thema (als er genoeg afgeronde verhalen per thema zijn natuurlijk) ook apart gestemd kan worden en daarvan de winnaars een x-aantal credits krijgen - 50 ofzo, I don't know. Het is natuurlijk maar een idee, en als het stom is of niet haalbaar, dan moet dat gewoon gezegd worden natuurlijk ^_^

    Ik zou ook per thema stemmen


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Dat zijn zorgen voor later. We zien wel als het zover is. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nami schreef:
    Dat zijn zorgen voor later. We zien wel als het zover is. (:

    Ja, haha


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    De vlucht van de adelaar



    "Quintili Vare, legiones redde!"

    Aan het begin van onze jaartelling draaide de wereld om slechts één stad: Rome. Een gigantische stad die pas eeuwen later in grootte en grandeur geëvenaard zou worden. Het Romeinse rijk, gebouwd op de zwaarden en sandalen van haar legers verkeerde in relatieve vrede: De Pax Romana. Rome zou 200 jaar rust kennen. Toch is rust in de context van zo'n groot rijk relatief. De grenzen verkeerden constant onder dreiging van invasie en ook binnen de grenzen van het rijk was onrust. Het was daarom dat ook gedurende Pax Romana een groot leger nodig was bestaande uit tienduizenden legionairs en nog meer auxiliae. Deze soldaten reisden de wereld door om het machtigste rijk dat ooit bestaan heeft te beschermen. Ergens in de stad Rome staat een jongeman op het punt om zich bij hen te voegen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Poke


    quidquid excusatio prandium pro

    MT, ik wordt gek als ik dit steeds op moet zoeken :P


    For those I love, I will sacrifice

    Ik zit te twijfelen of ik het zou halen, aangezien ik meer bezig ben met mijn andere sci fi story dan met de kern.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik ben eindelijk klaar met mijn examens. Ik ga mij dus de komende dagen bezig houden met Quizlet snufjes, waaronder de lijst updaten. Sorry voor het wachten, maar ik had er echt geen tijd/energie voor.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?



    In het jaar 2024 is er veel nieuwe technologie in Nederland. Maar dat is geen probleem, je moet met de tijd meegaan. Wat wel een probleem is, is dat de President Nederland met harde hand regeert. Dat begon al in 2020, toen hij met nieuwe, betere wapens de koninklijke familie vermoordde. En zichzelf tot leider van Nederland kroondde. Als mensen tegen hem waren, werden ze vermoord, of meegenomen. Maar niemand zag ze ooit nog terug.
    De dertienjarige Anna, is niet zoals de meeste kinderen van haar school, en van Nederland. In plaats van achter de computer in haar vrije tijd te zitten. Bezoekt ze de nog overige wildernissen, bossen. En in plaats van haar robot updaten, vaart ze liever rond op zee.
    Maar dan ontmoet ze iemand, die ze wel eens gesproken had, maar niet wist wie het was; Aran. Een jongen van drie jaar ouder die zijn neus liever in een boek steekt, dan in een bos. Hij weet veel van de nieuwste gadgets, en is een meester in het hacken. Langzaam krijgen die twee een hechte band. Zij leert hem genieten van het leven, en hij leert haar leven op zijn manier. Maar dan blijkt dat ze samen aan hetzelfde lot verbonden zijn; hun verloren vaders vinden. En zo zijn ze samen tot alles in staat, vechten ze tegen het leger van de President, zorgen voor onrust in het land, en komen veel problemen tegen.
    Het einde van de vreselijke regering lijkt nabij, maar alleen zullen ze het niet redden. Zo vinden ze ook het geheime wapen van president Calvin. wat vreselijker is dan ze ooit hadden verwacht.
    En dan, als ze de liefde tegenmoet komen. Lijkt hun lot meer dan verbonden te zijn, maar niet op een manier die ze ooit in gedachten hadden. Zullen ze niet alleen het land, maar ook hun zelf weten te redden?

    You always got the ones who will survive everything
    They are made for it
    Made to withstand all the bad in the world
    This is such a story
    This is a story about two young people, who survive all of this
    Because Love hold their standing


    -Alle personages behoren toe aan mij
    -Ik schrijf wanneer IK wil
    -Kan scene's bevatten waarin bloed voorkomt
    -Nederlands gesproken en geschreven
    -Wees vrij om kritiek te geven, maar wel opbouwend
    -Zeg het ook even als je foutjes in Engels ziet staan


    Sometimes is love so hard
    But what if you just can't be in love
    With the person where you want to spend your whole life with?
    Than is it a forbidden love
    And if your be secretly in love with that person?
    Than it's a Silent Love
    And sometimes a Silent Love, is better than a normal love


    Genre: Sci-Fi


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Nami schreef:
    Ik ben eindelijk klaar met mijn examens. Ik ga mij dus de komende dagen bezig houden met Quizlet snufjes, waaronder de lijst updaten. Sorry voor het wachten, maar ik had er echt geen tijd/energie voor.


    Oh okay, ik dacht dat je het niet gezien had ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    ^ Nee, ik had het al enkele post geleden gezegd. Had 4 examens kort op elkaar en ben al heel de tijd zo moe, dusja.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2014 - 17:04 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lijst is aangevuld. Ik ga nu aan de story beginnen. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?