• Hello mensen.
    Ik heb één heel simpel vraagje aan jullie.
    Zouden jullie door de onderstaande foto een boek gaan lezen? Als de foto de cover zou zijn, dan hè.
    Link:
    http://www.quizlet.nl/foto.php?id=87481

    EDIT:
    Het verhaal:
    Two Souls. One Body. Both Unique.

    This is a story about Schizophrenia, a disease of the mind. People who have this disease have mood swings. Often they don’t remember what they did or said during those mood swings.
    The main character in this story doesn’t know that she has this disease. She does have mood swings, but is uncertain to where they come from. When she and her boyfriend, her support for many years, break up, the mood swings go from bad to worse. Eventually she finds a new love and she feels understood again.
    Unfortunately, the mood swings won’t leave her alone. They travel with her and her mind ‘till the end of times. No one knows what is wrong with her. Maybe no one ever will. Even the doctors can’t find anything physically wrong with her. When she is just about to give up, when she decides to cope with the fact she can change from one person in to another within seconds, when she’s about to fall from the edge of misery and never stand up again, two hands catch her and try to help her stand and walk again.
    But she doesn’t walk for long. She gets diagnosed with schizophrenia. She doesn’t want her friend, family and boyfriend to live with two different persons in one body. She slips into a depression; she doesn’t want to go on anymore. Agony is slowly fading her away and is taking another life. Yet, her boyfriend doesn’t let her give up that easily and wants to help her. Even if that means that he will have to live with two different persons. Because he knows, like everyone else, that schizophrenia isn’t treatable..


    De juiste vertaling:

    Twee zielen. Één lichaam. Beide uniek.
    Dit is een verhaal over Schizofrenie, een ziekte van de geest. Slachtoffers van deze ziekte worden vaak getroffen door extreme stemmingswisselingen waar ze zich vaak niets meer van herinneren.
    De hoofdpersoon in dit verhaal weet niet dat ook zij schizofreen is. Ze heeft last van stemmingswisselingen, maar weet niet zeker wat daar ze oorzaak van is. Wanneer zij en haar vriend, haar steun en toeverlaat voor vele jaren, uit elkaar gaan, worden de stemmingswisselingen steeds extremer. Uiteindelijk vind ze een nieuwe liefde en voelt ze zich weer begrepen.
    Helaas verlaten de stemmingswisselingen haar niet. Ze vergezellen haar tot het einde der tijden. Niemand weet wat er precies mis met haar is. Misschien zal niemand het ooit weten. Zelfs doctoren kunnen niets vinden. Wanneer ze op het punt staat om op te geven, wanneer ze besluit om te leven met het feit dat ze van de ene persoon in de andere kan veranderen in seconden, wanneer ze op het punt staat om te vallen in het dal van ellende en nooit meer op te staan, vangen twee handen haar op en proberen haar weer te leren lopen.
    Ze loopt niet lang. De diagnose valt en is onontkoombaar. Schizofrenie. De ziekte der gekken. Ze wil haar vriend, haar familie en haar vrienden geen pijn doen. Ze wil niet dat zij met twee verschillende personen in één lichaam moeten leven. Ze glijdt een diep dal in en wordt depressief. Ze wil niet meer, ze kan niet meer. Angst en beklemming vagen haar langzaam weg van deze aarde en nemen opnieuw een leven. Ondanks alles laat haar vriend haar niet zomaar opgeven en probeert haar te helpen waar hij kan. Zelfs als dat betekent dat hij met twee personen in één lichaam moet leven. Want hij weet, net als ieder ander, dat schizofrenie niet behandelbaar is.

    En? Past het kinda? En zouden jullie het lezen als dat (In het Nederlands) op de omslag zou staan?


    Bored.

    Ja! Het lijkt over een tweelingzus te gaan die zich niet uniek voelt en dat spreekt mij zeker aan ^^


    Life is hard and then we die

    Ja! Het lijkt over een tweelingzus te gaan die zich niet uniek voelt en dat spreekt mij zeker aan ^^

    Daar gaat het dus absoluut niet over. Er komt wel een tweelingzus in voor. Maar die heeft eigenlijk niet veel met het verhaal te maken.


    Bored.

    Ja,maar ik zou de achterkant bekijken.^^

    Ik vind het hartstikken mooi[/heeft het net gelezen,.] Je kan mooi schrijven, en heel raadselachtig maar ook wel weer heel erg logish,.. op een of andere manier..


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ik vind het hartstikken mooi[/heeft het net gelezen,.] Je kan mooi schrijven, en heel raadselachtig maar ook wel weer heel erg logish,.. op een of andere manier..

    Dank je ^^ Er zijn al langer mensen die aandringen op een boek van mij. Maar ik had nooit een verhaal dat er echt geschikt voor was. Ik denk dat 'I am more than one' er wel geschikt voor is, toch?


    Bored.

    jhaaa


    Gilles (ll)

    Ja, ik zou hem zéker lezen. Alleen al de cover spreekt me héél erg aan!


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    (...)
    Dank je ^^ Er zijn al langer mensen die aandringen op een boek van mij. Maar ik had nooit een verhaal dat er echt geschikt voor was. Ik denk dat 'I am more than one' er wel geschikt voor is, toch?

    Ik vind hem meer dan geschikt het is echt zo mooi geschreven, net alsof ik het al in een boek lees. ik zal het zo voor me zien als boek hoor,[/zorg je er wel voor dat het echte literateur word, kan ik het nog lezen voor mijn boekverslag[/loopt op de zaken vooruit.]]


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Jah om eerlijk te zijn wel jah


    Live life limitless.

    (...)
    Ik vind hem meer dan geschikt het is echt zo mooi geschreven, net alsof ik het al in een boek lees. ik zal het zo voor me zien als boek hoor,[/zorg je er wel voor dat het echte literateur word, kan ik het nog lezen voor mijn boekverslag[/loopt op de zaken vooruit.]]
    Whaha, dalijk mogen jouw kindjes mijn boeken gaan lezen voor Nederlands >< Want zo snel zal het geen literatuur worden, denk ik.


    Bored.

    Hee onderschat jezelf niet, je bent een schrijftalent hoor,.!!! Ma oke, ik zou dan in ieder geval mijn kinderen het boek aanraden,x'D


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ik vind hem prachtig, ik zou hem zeker lezen!


    Get back motherfuckerz'

    Ik let niet op de voorkant altijd op de omschrijving x']

    JHAAA.


    What's wrong whit loving someone?

    ik heb het verhaal ook nog niet gelezen
    maar als ik de cover zie.
    Dan zou ik het zeker wel lezen

    ps.:veel sucses met het schrijven van je boek ;)


    I need you like a heart needs a beat